Toon posts:

[Access] Bestanden koppelen aan tabellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tabel met "gebruikers". Deze gebruikers moeten bestanden maken.Voor het gemak een Word bestand.

Nu wil ik in het formulier dit doen:
De naam selecteren van de gebruiker. Laten kiezen wat hij wilt doen. "Word" bestand maken. Dit start Access op. En het document word opgeslagen voor het gemak "Mijn documenten". Maar dan moet hij wel aan de tabel worden gekoppeld.

Deze gegevens wil ik dan weer op kunnen roepen. Zo kan ik zien welke bestanden welke gebruiker heeft gemaakt. En dat ik deze bestanden ook meteen kan openen

Hoe doe je zoiets?

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Koop een boek in de boekhandel, want dit kan je niet zomaar 1-2-3 uitleggen zodat je het ook nog snapt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 18:29 schreef -DEVON- het volgende:
Koop een boek in de boekhandel, want dit kan je niet zomaar 1-2-3 uitleggen zodat je het ook nog snapt.
Ik heb wel zo'n stom basis boekje zeg maar. Maar natuurlijk staat dat er niet in....

Hopelijk zijn er mensen die me in iedergeval een stukje onderweg kunnen helpen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de Tabellen "Gebruikers, Objecten en Overzicht"(onderling gekoppeld)

In het formulier "form1"

Staat een Combobox waar je selecteerd wat voor object je wilt gaan maken.
(Hier selecteer je een Word document)

Een TextBox:
(Hier type je een bestandsnaam in)

Een commandbutton:
(opend in dit geval Word)

Nu wil ik dus in mijn tabel "overzicht" dat de gebruiker komt te staan en wat voor soort Object hij heeft gekozen
(Dit is geen probleem)

Maar nu wil ik dus de koppeling van het document in de tabel krijgen. Zo kan ik een overzicht krijgen van wie wat heeft gemaakt. En meteen het object kan openen.

Kan iemand mij hiermee helpen om dit te realiseren?

Bedankt alvast!!!

Verwijderd

Ga maar eens stoeien met OLE-veldtype... maar je wil meer dan waar Access voor bedoeld is en nog meer dan je op dit moment lijkt te kunnen...