[C++/MFC] CAsyncSocket write combining

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met Ethereal viel het me op dat er soms erg kleine packets verzonden worden, terwijl die packets toch maar 4 honderdste seconde na elkaar worden verzonden.

Ik dacht dat TCP automatisch write combining gebruikte, of is dit niet geimplementeerd in Windows 98?

Wat kan ik doen om het toch aan te zetten (als het wel geimplementeerd is, maar standaard uit staat)?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01
Volgens mij staat het standaard aan, en komen packets die minder dan 200ms voor optimalisatie in aanmerking.

ff opzoeken....

Hier staat iets dat in de buurt komt...

[topic=412310/1/200]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Had ik al gelezen. Als ik met GetSockOpt kijk staat het inderdaad aan (TCP_NODELAY: 0).

Toch laat Ethereal consequent zien dat het niet gebeurd.

• farlane
  • Laatst online: 12-09 23:01
Wat ik ervan begrijp is dat je er verder niet veel invloed op kunt uitoefenen ... er zijn onder de moterkap nog meer optimalisatieregeltjes die meedraaien, dus misschien is het wel afhankelijk van bijvoorbeeld de netwerkbelasting op dat moment ...

[edit]

Misschien is het een optie om zelf een simpele buffer te bouwen?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Maar als het OS dan wel buffering toepast (als het aan 98 ligt), dan wordt het dus dubbel gebufferd. En dat is weer erg slecht voor de performance.

• The End
  • Laatst online: 07:43

The End

!Beginning

In sommige gevallen moet dit uitgeschakeld worden.
Ik weet niet of je kan zien welke app die packetjes verstuurd?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Een van mijn eigen apps.
Pagina: 1