Gezocht gevonden maar werkt niet
dus weer op zoek maar nu vraag ik hulp.
wat had ik gevonden dan !! nou deze http://itcan.programmer.nl/ ziet er leuk uit ondersteunng voor meerder nic's maar hij werkt niet met de mijne
(zie het forum aldaar)
Ik zoek dus een proggel waarmee ik m'n 4 netwerk kaarten in de gaten kan houden en kan zien wat er gebeurt.
Dit pc'tje m'n server draait op windoos 2000 advanced server.
Nu ben ik al aan het spelen geweest met system monitor en daar kan je het ook wel zien maar het ziet er niet uit.
Daar komt nog bij dat ik 3 verschillende snelheden in m'n netwerk heb (max snelheid) en zonder de layout te verkloten zie je dus niks.
100Mbit voor lokaal gebruik
100Mbit voor de buren
100Mbit voor de verbinding met de firewall (overkill want chello laat max maar 1,5Mbit door)
10Mbit voor m'n wireless verbinding
Bij elkaar dus goed voor 4 netwerkkaarten (lekker appart reeksen handig voor het filteren en Qos)
Nu zoek ik dus iets waarmee ik snel kan zien hoe vol zo'n verbinding zit.
en dat alles in realtime.
oke hoe zit dat maffe netwerk dan in elkaar
kijk zelf maar :

ff snel een plaatje gemaakt
wat had ik gevonden dan !! nou deze http://itcan.programmer.nl/ ziet er leuk uit ondersteunng voor meerder nic's maar hij werkt niet met de mijne
Ik zoek dus een proggel waarmee ik m'n 4 netwerk kaarten in de gaten kan houden en kan zien wat er gebeurt.
Dit pc'tje m'n server draait op windoos 2000 advanced server.
Nu ben ik al aan het spelen geweest met system monitor en daar kan je het ook wel zien maar het ziet er niet uit.
Daar komt nog bij dat ik 3 verschillende snelheden in m'n netwerk heb (max snelheid) en zonder de layout te verkloten zie je dus niks.
100Mbit voor lokaal gebruik
100Mbit voor de buren
100Mbit voor de verbinding met de firewall (overkill want chello laat max maar 1,5Mbit door)
10Mbit voor m'n wireless verbinding
Bij elkaar dus goed voor 4 netwerkkaarten (lekker appart reeksen handig voor het filteren en Qos)
Nu zoek ik dus iets waarmee ik snel kan zien hoe vol zo'n verbinding zit.
en dat alles in realtime.
oke hoe zit dat maffe netwerk dan in elkaar
kijk zelf maar :

ff snel een plaatje gemaakt
als je niks te doen hebt doe het dan niet hier