Toon posts:

PC wil niet aan blijven!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey gasten, ik ben nieuw hier, maar met een gigantisch probleem:
Heb een pentium III 933. Draaide tot voor kort perfect, maar vanuit het niets begint het probleem! Hij sloot vanuit het niets windows (2000) af. Niets ernstigs zou je denken, maar sindsdien kan ie moeilijk opstarten. Soms start ie heel windows op en draait gewoon een half uur goed, maar daarna sluit ie weer af. Het wordt steeds erger....nu start ik hem op en alles gaat draaien, maar hij stopt er gelijk weer mee... Heb nieuwe voeding gekocht en erin gedouwd just to be sure....maar nee, het mocht niet baten...

alles er zo'n beetje eruit getrokken zodat enkel het a-station, moederboard, werkgeheugen en processor erin zitten....maar wederom start ie op en sluit weer af om vervolgens dit proces steeds uit zichzelf te herhalen.....

ik word hiet compleet gestoord en moedeloos van. Weet iemand iets????? HELP!!!!!!

Oh ja, moederboard is een CT-6VIA3 (Chaintech).
Hij is niet overgeclocked, als ik draadje van powerknop aan de voorkant los maak wil hij niet opstarten, heb verder nix in huis op temperatuur te checken, verder lijkt alles te draaien zoals het hoort.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35
Zit er een temp. checker op je mobo? misschien kan je het in je bios zien, is meestal zo met nieuwe mobo's.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
check eens of je moederbord goed vast in je kast zit
alle schroefjes dus vastgedraaid, en hij moet echt GOED zitten
heb dit ook gehad en kon maar niet uitvinden wat het was, mobo maakte dus steeds kortsluiting doordat ie heen en weer bewoog en ergens tegenaan kwam
hoeft natuurlijk niet bij jou zo te zijn, maar kan wel

Verwijderd

Alles lijkt te draaien zoals het hoord, kan verder niks testen, aangezien hij meteen afsluit, kom niet eens in bios meer
Oef ik hoop niet dat je mobo binnenkort dood is, je hebt geen melding gekregen dat je BIOS battery low was ?, en wordt de Windows tijd nog goed onthouden ?/+ andere instellingen.

Misschien is het raadzaam om even de BIOS battery eruit te halen, maar als je dan niet in de BIOS komt heb je dus wel een probleem.

Ik vrees dat het toch aan je mobo ligt ;(

Verwijderd

Ik weet dat die P3 procs een temp sensor hebben. Zodra dat ding te warm wordt sluit die af.

Bios even flashen, misschien dat dat werkt.

Nadenken wat je gedaan hebt voordat je dit kreeg. Ik denk eigenlijk net als Garfield dat je mobo naar de klote aan het gaan is.

Verwijderd

Topicstarter
mbo zit goed vast, batterijtje uithalen heeft helaas ook niet geholpen, heb wel heel ff windows opstartscherm gezien toen was ie het weer zat, uit, aan, 5 seconde later weer uit enz.
Kzou graag mbo willen flashen, maar gaat zo moeilijk als ie meteen weer uitgaat, zucht..... :'(

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
kun je via de bios niet zien hoe de voeding het doet want als die wisselvallig is krijg je ook dit soort dingen. probeer de voeding is ergens anders te testen.
De powerswitch hoeft maar heel even contact te maken, dus draadje eruit en met schroevendraaier de 2 pinnentjes tegelijk aantikken. hiermee kun je controleren of er geen storing in je knop zit.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 18:22 schreef joosd het volgende:
kun je via de bios niet zien hoe de voeding het doet want als die wisselvallig is krijg je ook dit soort dingen
Heb nieuwe voeding gekocht en erin gedouwd just to be sure....maar nee, het mocht niet baten...
1- Hij komt niet in het BIOS
2- Zie boven => hoeveel watt is de voeding ?

:)

Het is een aflopende zaak met je Mobo ;(

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik denk dat het bijna zeker is dat je processor oververhit raakt, kijk daar eens goed na, kijk of je cooler wel goed werkt.

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 18:42
start eens op met een dos boot-flop en kijk eens hoe lang is het dan doet.

ps, vanavond om 19:55 Bottom op tv

Verwijderd

Topicstarter
Probeer nu ff te kijken of ik iemand zo gek kan krijgen om een cooler mee te nemen, peecee komt nu niet verder meer dan systeem geluid als je net opstart, daarna gaat ie weer uit, zucht...

Verwijderd

Dit lijkt mij dus zeker niet aan de koeling te liggen. Denk nou na: Hij zet m aan hij gaat gelijk al uit. |:(

Het lijkt mij dat je proc nog koud is als je m opstart, dan kan die niet automatisch uitgaan omdat die te warm wordt

Verwijderd

Haal trouwens eens die koeler van je proc en kijk of je vreemde dingen ziet (of die gesmolten is :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar als ie een tijdje uit heeft gestaan haalt ie soms windows desktop en dan houdt ie weer op!
Daarna is het weer gedaan, aan, uit, aan, uit, men o men.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Een beetje oudere goedkopere voedingen staan er bekend om toch wel langzaam de geest te geven na een paar jaartje of 2.

Daarnaast zouden de koelers van zowel de CPU als de voeding de oorzaak kunnen zijn. Waarbij een defect in de CPU koeling resulteert in het bovengenoemde door iemand anders. En in de PSU (voeding) een instabiele voeding.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus afgelopen zaterdag nieuwe voeding gekocht, ouwe was 250watt, nieuwe 300watt, lijkt me sterk dat het daar aan ligt, maar ja peeceez blijven een raadsel voor mij, alles kan.
Oja peecee is net een jaartje oud.

heb net cooler los gemaakt, blijkt die gel troep naarbenden te zijn gelopen, dus de chip zelf zit nix meer op, is dat slecht nieuws?

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Dat kan de oorzaak zijn van warmteprobs, ff nwe halen dus

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 21:55 schreef huisje14c het volgende:

heb net cooler los gemaakt, blijkt die gel troep naarbenden te zijn gelopen, dus de chip zelf zit nix meer op, is dat slecht nieuws?
Dat spul is toch niet op het mobo gekomen he ?, in iedergeval moet je alles goed nalopen en schoonmaken.

Verwijderd

Heb gehoord van iemand dat de PIII vanaf 866 t/m 933 (ongeveer) wat problemen kan veroorzaken zoals "SPONTANE REBOOT"...

Missien een andere CPU proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Was maar zo makkelijk om ff een andere cpu te vinden, maar ja hij gaat wel vanzelf zelf uit en weer aan en uit en aan :r, etc, etc.
Kan ie naar jaar er zomaar mee ophouden?
Pagina: 1