Toon posts:

[PSU] Enermax EG365P-VE, Antec PP352XF, FlowerPowr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het moment op zoek naar een beetje goede voeding van rond de 350watt.
Ik ben er tot nu toe 3 tegengekomen bij de winkels waar ik altijd mijn rommel haal :

<table width="400" border="1" cellspacing="0" cellpadding="4"><tr><td> </td><td>Enermax EG365P-VE</td><td>Antec PP352XF</td></tr><tr> <td>+3.3 V</td><td>0A / 32A</td><td>0A / 20A</td></tr><tr> <td>+5 V</td><td>8 / 32A</td><td>2A / 33A</td></tr><tr> <td>+12 V</td><td>4,25A / 17A</td><td>0,8A / 15A</td></tr><tr> <td>-5 V</td><td>0A / 1A</td><td>0A / 1A</td></tr><tr> <td>-12 V</td><td>0A / 1A</td><td>0A / 1A</td></tr><tr> <td>+5Vsb</td><td>0A / 2.2A</td><td>0A / 2.0A</td></tr></table>voor de slash is min. Amps en rechts max.

Voordelen Enermax:
-8 Molexen ipv. 6
-ATX kabel zit in een soort krimpkous
-2 fans (koeling)
-Aan/uit switch

Voordelen Antec:
-1 fan (stiller)

Ook kwam ik nog een Flower Power 370 watt tegen, ik kan daar alleen niets over vinden. Als ik op Flower Power, hardware of power supply zoek krijg ik allemaal links naar iMac's :(

8 molexen ipv 6 is niet zo'n probleem. 6 kom ik wel mee uit en heb eventueel nog splitters liggen.
Bescherming rond ATX is wel lekker, maar als het eenmaal in mijn kast zit maakt dat ook niet meer uit.
2 fans koelt wel beter, maar Antec zal met 1 ook wel ok koelen.
Aan/uit switch is wel erg handig.

Qua prijs maakt het niet zoveel uit tussen deze voedingen. Ik denk dat ik ook geen miskoop doe, maar 1 van de 2 zal beter zijn :)

De problemen die ik met Enermax tegenkwam waren volgens mij alleen bij de 431 watt uitvoering.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10
En als je op Superflower zoekt i.p.v. Flower Power, is voor zover ik weet hetzelfde. Heb laatst wel ergens een review gezien van een Superflower tegen een Enermax; de Enermax had duidelijk betere specs, kan 'm alleen niet weer vinden.

Veel verschil zal het wel niet uitmaken als je een Antec of Enermax neemt. Wel zie ik dat de +3.3 lijn v.d. Enermax (is 32A i.p.v. 3A) meer aankan dan die v.d. Antec (20A).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:50
ik zou die enermax doen. Als je je ergert aan die 2 fans zet je er gewoon 1 uit.!

Verwijderd

Definately de Enermax, er kunnen wel twee fans inzitten, maar die zijn zo ongelofelijk stil!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:50
Op maandag 25 februari 2002 20:54 schreef MREn het volgende:
Definately de Enermax, er kunnen wel twee fans inzitten, maar die zijn zo ongelofelijk stil!
en anders trek ie gewoon de kabel van de 92 MM fan los.

Hopla, klaar.

Sim-pel

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zou de antec nemen ,heb je niet die 5v probs.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 21:00 schreef Bartjuh het volgende:
Ik zou de antec nemen ,heb je niet die 5v probs.
Zijn die 5v problemen er ook met de 350 watt versie dan?

Dat soort enge dingen moet ik niet :)

En zijn er trouwens nog speciale redenen dat jullie Enermax beter vinden. Hij ziet er mooier uit, maar da's voor mij niet echt een reden :)

Verwijderd

Mij is verteld dat die Flower Power een fijne enermax-kloon is van een vd medeoprichters die vond dat enermax niet de goede kant op ging qua prijs/kwaliteit ... schijnt net zo stabiel en stil te zijn, maar dan 20watt erbij en minder duur :)

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 21:35 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Zijn die 5v problemen er ook met de 350 watt versie dan?

Dat soort enge dingen moet ik niet :)

En zijn er trouwens nog speciale redenen dat jullie Enermax beter vinden. Hij ziet er mooier uit, maar da's voor mij niet echt een reden :)
Ik heb geen +5V fouten enzo, mijn rail is 4.84v en dat is over het algemeen wel genoeg. Ik had eerst een +3.3V voltage met een A-Open (16A rail) va 3.24v, en met de Enermax 350 is het nu 3.32v dus dat zit wel snor !

Ik ben er harstikke tevreden mee en het is de aankoop waard.

Van de Admin van ocworkbench hoorde ik dat al je vage kleine problemen met overclocken en cold boot met verschillende borden ( nu al opgelost met 8KHA+ door bios ) allemaal verdwijnen als je +3.3V en +5V allebei ongeveer 30A kunnen leveren. De hoeveelheid WATT die de voeding levert is niet heel belangrijk meer, als het maar boven de 300W zit dan zit het wel goed meestal.

Vooral bizar om te lezen was dat ongeveer 50% van de ECS K7S5A users hun problemen zagen verdwijnen na aankoop van een goede voeding. Scheelt dus altijd hoop gezeik.

Ik had met mijn KT7A altijd problemen op hoge FSB's quake 3 starten, dan werd het beeld zwart, en dan hoorde je de fans duidelijk zachter gaan lopen... Dat soort dingen verhelp je dus met een goede voeding.

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 02:28
Ik wil eigenlijk wel is weten hoeveel hdd's jij op je enermax hebt hangen. Ik heb hiero 3 hdd's (zie sig -> workstation), en als de cpu load hoog wordt gaat de fan van mn 300W aopen voeding iets langzamer draaien (dat hoor je). Nu heeft het niet direct te maken met het aantal hdd's, maar meer met je cpu. Toch ben ik benieuwd naar jouw resultaat.

Mijn vraag: Heb jij dat ook ?

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 00:04 schreef Access het volgende:
Ik wil eigenlijk wel is weten hoeveel hdd's jij op je enermax hebt hangen. Ik heb hiero 3 hdd's (zie sig -> workstation), en als de cpu load hoog wordt gaat de fan van mn 300W aopen voeding iets langzamer draaien (dat hoor je).

Mijn vraag: Heb jij dat ook ?
Lees mijn update, dit had ik ook met de A-Open voedingen, en is duidelijk hoorbaar. Ook als je overclocked en je hoort na f10 reboot je fans meteen downspinnen een paar 100 rpm, dan weet je dat je voeding te weinig power heeft de boel aan de gang te houden.

• Access
Het is inderdaad een update hee! Ik ben er nu zeker wel van overtuigt dat ik een Enermax voeding ga kopen.

En ik heb zelf ook wat dingen vergeleken, een Enermax voeding heeft een veel stabieler/constanter voltage (minder rimpels) dan b.v. een Aopen of een Chieftec voeding.
Volgens mij is dat ook wel belangrijk i.v.m. de stabiliteit van je systeem (dat niet opeens je 3.3V naar 3.0 zakt ofzo :P).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 00:13 schreef Access het volgende:
Het is inderdaad een update hee! Ik ben er nu zeker wel van overtuigt dat ik een Enermax voeding ga kopen.

En ik heb zelf ook wat dingen vergeleken, een Enermax voeding heeft een veel stabieler/constanter voltage (minder rimpels) dan b.v. een Aopen of een Chieftec voeding.
Volgens mij is dat ook wel belangrijk i.v.m. de stabiliteit van je systeem (dat niet opeens je 3.3V naar 3.0 zakt ofzo :P).
Dit is ook 1 van de redenen dat ik een nieuwe voeding ga halen. Ik krijg nu zelfs last als ik ga overklokken. Mijn TB850 heeft stabiel op 1050 gelopen en nu haal ik amper de 950. Alleen door een nieuwe HD en een DVD speler :(

Verwijderd

Topicstarter
moved HA >> OCM

Ik wil ook wel eens weten hoe de overklokkers erover denken. Ik ga uiteraard mijn cpu weer overklokken en als mijn XP 1700/1800 er is ga ik die ook opstoken.
Eventueel met de benodigde gaten in mijn kast :)

Verwijderd

100% de Antec....die regelt zelf de 5V bij...dus ideaal voor OCen... En de kwaliteit is gewoon prima, vergelijkbaar met Enermax.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:33

mvds

Totally awesome!

Ik heb geen idee waarom iedereen zeurt over de 5 volt. :? Waarschijnlijk heeft 1 persoon er ooit last mee gehad hier, en praten er 30 hem nu na ofzo. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn enermax. (op het geluid van voor de dekselmod na)

Er zijn weet ik veel hoeveel verschillende merken/soorten/modellen voedingen, en ineens wil iedereen een voeding met een regelbare 5 volt lijn. Wat een onzin zeg. Al die andere voedingen werken ook gewoon hoor.

Het lijkt wel een (geslaagde) verkooptruc zo.

Een uitgangsspanning zakt pas op het moment dat de voeding de belasting niet meer aankan. Dus gewoon een zware voeding nemen, en je bent klaar. Rare verhalen elke keer over potmeters toevoegen, en regelbare 5 volt lijnen...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 12:53 schreef obsidian het volgende:
Ik heb geen idee waarom iedereen zeurt over de 5 volt. :? Waarschijnlijk heeft 1 persoon er ooit last mee gehad hier, en praten er 30 hem nu na ofzo. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn enermax. (op het geluid van voor de dekselmod na)

Er zijn weet ik veel hoeveel verschillende merken/soorten/modellen voedingen, en ineens wil iedereen een voeding met een regelbare 5 volt lijn. Wat een onzin zeg. Al die andere voedingen werken ook gewoon hoor.

Het lijkt wel een (geslaagde) verkooptruc zo.

Een uitgangsspanning zakt pas op het moment dat de voeding de belasting niet meer aankan. Dus gewoon een zware voeding nemen, en je bent klaar. Rare verhalen elke keer over potmeters toevoegen, en regelbare 5 volt lijnen...
Ik las het gisteren en hoorde er al wat mensen over.

Maar als de kans bestaat dat die 5 volt een probleem kan gaan geven is dat reden voor mij om een voeding niet te nemen en die Antec is nog goedkoper ook :)

Op de Antecsite zelf zit er trouwens wel een powerswitch op de PSU, bij een review ervan niet, vind ik een klein beetje wazig.

Ik heb trouwens wel vertrouwen in beide voedingen hoor, maar als er 1tje net ff wat beter is of meer kan neem ik die.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik vind de enermax toch altijd het beste nog =)
maar antec is zekers ook goed
die flowerpower zou ik niet nemen
iig weet ik echt niet wat voor vaag ding het is
maar als je echt wat goeds in huis wilt is de antec en enermax gewoon het best

Tweakers Discord

• tweakduke
  • Laatst online: 17:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
en die 2e fan helpt best wel

Tweakers Discord

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een SuperFlower 370 Watt en ben daar erg tevreden mee: je hoort hem niet en houdt de 5 volt lijn goed bij zware belasting (duikt iig niet onder de 4.95).

Verwijderd

Ik heb een Enermax EG365AX-VE 350Watt gekocht die door Noise Control (van de Silverado cpu koeler) is gemodificeerd (oa zeer stille temperatuur gestuurde Papst fan).
Ik heb 'm gekocht bij www.comex-sales.com.
Verdere info kun ke vinden bij www.aconto.de

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:21

Gamer

Electrified

toch meer dan 1 met die problemen van de +5v lijn hoor.
heb zelf een voltmod moeten toepassen op de 350 watt.
athlon xp overclocked zonder mod ===> +4.65 v.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 26 februari 2002 14:38 schreef Gamer het volgende:
toch meer dan 1 met die problemen van de +5v lijn hoor.
heb zelf een voltmod moeten toepassen op de 350 watt.
athlon xp overclocked zonder mod ===> +4.65 v.
Dat is dus geen probleem van je voeding zelf. Dat trekt je XP meer stroom als dat de voeding kan leveren. En dan heb je dus eigenlijk de 431 watt versie nodig. (of zelfs de 550 watt)

Je kan natuurlijk wel de schuld geven aan die voeding, maar als jij buiten zijn specs om gaat klooien dan zal elke voeding het begeven.

Verwijderd

Ik had vroeger (een paar weken geleden dus) een Enermax 350W. Maakte een pokkeherrie, ander dekseltje erop, en alles goed. Maar de 5V liep op 4.6V bij mijn T-bird 1Ghz@1.5Ghz, niet dat ie ooit instabiel is geweest of zo, maar ik vond het gewoon niet erg geruststellend.

Heb nu een Chieftec (Antec) 340W en aan 1680 loopt die op 4.9V en er zit nog een potmetertje in waarmee je de boel wat de hoogte kan intrekken.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:45 schreef Neomagic het volgende:
Heb nu een Chieftec (Antec) 340W
Nee geen Chieftec (Antec) maar een Sirtec, dat is geen Antec

• Rick2001
  • Laatst online: 03-08 23:45

Rick2001

9950X delidded en direct die

Een ENERMAX is altijd nog de sterkste voeding.
Dat de 5volt omlaag zakt heeft te maken met het design en is absoluut geen fout in de voeding.
De transistoren op een board kunnen een bepaald vermogen omzetten naar een andere spanning en zodra zijn hoogste rendement verbruikt is gaat het ten koste van de spanning. (denk aan een peltier die op 12volt een hoger rendement heeft dan op 15volt)
Dus was doe je met die modificatie, dat is de voeding een hoger 5volt signaal af laten geven zodat de transistoren bij zo'n hoge belasting ook de spanning laten zakken maar niet laag genoeg zodat je systeem onstabiel wordt.
Een ANTEC/CHIEFTEC/SIRTEC is dus per definitie GEEN betere voeding omdat deze wel een potmeter erin hebben zitten. Dat vind ikzelf pure onzin.
Er is gewoon geen sterkere voeding momenteel dan een ENERMAX.
Bij een niet overclocked systeem zul je dan ook nooit zien dat een ENERMAX een probleem zal geven, en is dit wel het geval dan is die voeding gewoon defect.
Het verhogen van de 5volt lijn betekend overigens ook altijd een verhoging van de 12volt lijn wat niet echt bevorderlijk is voor harddisken en/of burners etc.
Dus een voeding met een potmeter is leuk maar net zo gevaarlijk bij het verhogen dan bij een ENERMAX waar standaard geen potmeter in zit.
ENERMAX voedingen hebben een bewezen performance tov. andere merken voedingen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

He hoe kan het dat mijn el-cheapo PowerMan van 250Watt het nog steeds goed doet met 6 harde schijven, een DVDspeler, brandertje en 4 extra fans (wel op 7v)?? (TB1400@1400)
Snap verder nix van al dat Volt en Ampere gebeuren duss..

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 26 februari 2002 15:58 schreef ruk het volgende:
He hoe kan het dat mijn el-cheapo PowerMan van 250Watt het nog steeds goed doet met 6 harde schijven, een DVDspeler, brandertje en 4 extra fans (wel op 7v)?? (TB1400@1400)
Snap verder nix van al dat Volt en Ampere gebeuren duss..
Pure mazzel.

• Access
Misschien heb jij andere hardware die niet zo veel stroom trekken, die wij wel hebben ?

In videokaarten zit trouwens ook redelijk wat verschil, chipset op je mobo ook :).

En mijn rdram geheugen wordt warm (nooit gehad met sdram), dus ik neem aan dat rdram ook wat meer stroom nodig heeft dan sdram.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 16:13 schreef Access het volgende:
Misschien heb jij andere hardware die niet zo veel stroom trekken, die wij wel hebben ?

In videokaarten zit trouwens ook redelijk wat verschil, chipset op je mobo ook :).

En mijn rdram geheugen wordt warm (nooit gehad met sdram), dus ik neem aan dat rdram ook wat meer stroom nodig heeft dan sdram.
4000XT vid. :r + Voodoo Banchee PCI
3com Nicje
SB LiVE
60gb IBM 7200
20gb Seagay 7200
en 2x samsung 20gb 5400 (RAID)
en 2x fujistu 13gb 5400 (RAID)
512ddr
en dat allemaal op een DFI AD70-SR kt266 (zonder A! :r )

sja....

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 15:14 schreef Rick2001 het volgende:
Een ENERMAX is altijd nog de sterkste voeding.
Dat de 5volt omlaag zakt heeft te maken met het design en is absoluut geen fout in de voeding.
De transistoren op een board kunnen een bepaald vermogen omzetten naar een andere spanning en zodra zijn hoogste rendement verbruikt is gaat het ten koste van de spanning. (denk aan een peltier die op 12volt een hoger rendement heeft dan op 15volt)
Dus was doe je met die modificatie, dat is de voeding een hoger 5volt signaal af laten geven zodat de transistoren bij zo'n hoge belasting ook de spanning laten zakken maar niet laag genoeg zodat je systeem onstabiel wordt.
Een ANTEC/CHIEFTEC/SIRTEC is dus per definitie GEEN betere voeding omdat deze wel een potmeter erin hebben zitten. Dat vind ikzelf pure onzin.
Er is gewoon geen sterkere voeding momenteel dan een ENERMAX.
Bij een niet overclocked systeem zul je dan ook nooit zien dat een ENERMAX een probleem zal geven, en is dit wel het geval dan is die voeding gewoon defect.
Het verhogen van de 5volt lijn betekend overigens ook altijd een verhoging van de 12volt lijn wat niet echt bevorderlijk is voor harddisken en/of burners etc.
Dus een voeding met een potmeter is leuk maar net zo gevaarlijk bij het verhogen dan bij een ENERMAX waar standaard geen potmeter in zit.
ENERMAX voedingen hebben een bewezen performance tov. andere merken voedingen.
Ok, ik ben overtuigd :)

Dat 5 volt verhaal vind ik sowieso een beetje wazig, met google vind ik niets over problemen met 5 volt en Enermaxvoedingen en echt hele extreme dingen ga ik er toch niet mee doen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 26 februari 2002 16:46 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Ok, ik ben overtuigd :)

Dat 5 volt verhaal vind ik sowieso een beetje wazig, met google vind ik niets over problemen met 5 volt en Enermaxvoedingen en echt hele extreme dingen ga ik er toch niet mee doen.
Ik zei toch al dat het onzin was? :)

Als jij een voeding gaat overbelasten dan is het logisch dat de spanning die de voeding kan leveren dropt. Dan heb je gewoon een zwaardere voeding nodig, en dan moet je het dus niet afschuiven op de voeding met het verhaal dat de voeding slecht zou zijn.

Iedereen "moest" een tijd geleden overstappen van 235 watt naar 300 watt, en misschien is het binnenkort wel tijd om naar de 400 watt over te stappen. Iig als je merkt dat je voeding het niet trekt bij overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 16:51 schreef obsidian het volgende:

[..]

Ik zei toch al dat het onzin was? :)

Als jij een voeding gaat overbelasten dan is het logisch dat de spanning die de voeding kan leveren dropt. Dan heb je gewoon een zwaardere voeding nodig, en dan moet je het dus niet afschuiven op de voeding met het verhaal dat de voeding slecht zou zijn.

Iedereen "moest" een tijd geleden overstappen van 235 watt naar 300 watt, en misschien is het binnenkort wel tijd om naar de 400 watt over te stappen. Iig als je merkt dat je voeding het niet trekt bij overklokken.
Of het onzin is weet ik niet, het lijkt er iig wel op. Eigenlijk net zoiets als dat de 2d van elke GF2MX ruk was, dat sloeg ook nergens op :).
Feit is wel dat erg veel mensen Enermax gebruiken hier en dan is de kans groter dat er een probleempje ontstaat (niets is foutloos). En dat het dan versterkt wordt is een nadeel.

En ik weet jullie te vinden als het toch misgaat ;)

• Access
Ik ook. Wan't m'n nieuwe kast komt eraan! Met Enermax voeding natuurlijk :).

• Gamer
  • Laatst online: 18-07 20:21

Gamer

Electrified

Op dinsdag 26 februari 2002 14:44 schreef obsidian het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk wel de schuld geven aan die voeding, maar als jij buiten zijn specs om gaat klooien dan zal elke voeding het begeven.
buiten de specs ?
1 hd, 2x cdrom en mobo en proc...
rest wordt gevoed door andere voeding.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Hier een zware stresstest van voedingen zit de Antec ook bij

http://www2.anandtech.com/showdoc.html?i=1128&p=17

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 20:45
Ik zoek zelf ook een nieuwe voeding aangezien mijn huidig Antec 300W niet P4 compliant is :(
Dit zijn dus wel de merken die je tegenkomt.

Ik vind dat er hier en daar wel teveel nadruk wordt gelegd op een zware voeding, 300 a 350watt is meer dan genoeg, met een 550Watt voeding kan je zowat een 19" rek mee voeden :)

Als je nagaat dat Dell in zijn desktops(P4 1700+(.18), Ati AGP kaart, 7200RPM hdd, Cdrom, onboard audio en nic) maar 110Watters(!!) gebruikt zie je dat het overdreven is... Een dikke GF3 en een burner en een extra hdd hebben echt geen 200W nodig.

Ook nemen de Wattages met de komst van .13 procs flink af.
Dus ja rond de 350Watt is plenty :)

btw. als je even Googled kom je wel degelijk probs tegen met Enermax en de 5V lijn.

Zijn er trouwens ook gewone winkels (geen postorder) die deze voedingen verkopen??

• Rick2001
  • Laatst online: 03-08 23:45

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op dinsdag 26 februari 2002 18:26 schreef gdew het volgende:
Hier een zware stresstest van voedingen zit de Antec ook bij

http://www2.anandtech.com/showdoc.html?i=1128&p=17
Ja dat schiet lekker op. Een test die 2 jaar oud is. Toen waren zo'n zware voedingen helemaal niet ter sprake. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Ik heb deze is wel wat prijzig maarja, hij is hartstikke stil en ik geen problemen met de een of ander 5V etc...

Enermax Whisper EG465AX-VE

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Op dinsdag 26 februari 2002 21:34 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Ja dat schiet lekker op. Een test die 2 jaar oud is. Toen waren zo'n zware voedingen helemaal niet ter sprake. >:)
Bij die test waren ook 400 watt voedingen die crashten terwijl bv de Antec 300 watt er als beste uitkwam.
Ook toen waren er veel problemen met voedingen ,met de AMD Athlon classics en de GForce 1 kaarten.
Die test geeft gewoon goed aan dat niet het aantal watts is wat zaligmakend is maar meer de kwaliteit van de voeding.
Net zo goed als je toen een 400 watt kon kopen die slechter was als bv de Antec 300 watt kun je dat nu ook nog.Je kan beter gelijk een voeding halen die bewezen goed is als je tenminste o.c en evt. een voltmod op je mobo etc. Anders heb je grote kans dat je gelijk weer een nieuw brok ellende in je kast hebt.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik heb de specs van de super flower 320watt gevonden voor je :)

Weet niet of je ze nog nodig hebt, maar hier zijn ze iig:
+3.3 28A
+5.0 32A
+12.0 16A
-12.0 0.8A
-5.0 0.5A
-3.3 2A

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is binnen, dat kreng is echt bloedstil. Die 9 cm fan hoor je gewoon niet. Hij ziet er ook bloedmooi uit trouwens :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/enermax1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/enermax2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/enermax3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/enermax4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/enermax5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/enermax6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/enermax7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/enermax8.jpg

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik heb zelf een Chieftech 340 watt en ben er tevreden over, volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde antec, sirtec en chieftech. Toen ik specs van mijn voeding zocht kwam ik ze alle 3 tegen. Mijn broer die hetzelfde probleem als sinterklaas hier had heeft na lang zoeken zich een Leadman LP 6100-D aangeschaft en die heb ik ook nog niet horen klagen.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 17:15
Effe offtopic maar iemand al ervaring met de flowerpower 500 watt???
Heb em vandaag besteld en ben wel nieuwschierig wat anderen ervan vinden??

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:37

Wimo.

Shake and Bake!

Op donderdag 28 februari 2002 18:04 schreef Sinterklaas het volgende:
Hij is binnen, dat kreng is echt bloedstil. Die 9 cm fan hoor je gewoon niet. Hij ziet er ook bloedmooi uit trouwens :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/enermax1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/enermax2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/enermax3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/enermax4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/enermax5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/enermax6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img3/enermax8.jpg
Mooi ding klaas! Maaruh.. welke is dit nou?
Is dit de:

1 Voeding: 350W, Enermax EG361P-VE € 72,- 26-02
6 Voeding: 350W, Enermax EG365AX-VE FMA € 94,- 28-02
8 Voeding: 350W, Enermax EG365P-VE € 73,- 28-02
1 Voeding: 350W, Enermax EG365PX-VE € 80,-

Want ik zoek ook een STILLE voeding :)

bvd

Edit: Oops.. zie al dat het een Enermax EG365P-VE is

• -=MOL=-

-=MOL=-

LOL, hoeveel foto's kan je maken van een voeding..... Hij ziet er op het oog hetzelfde uit als mijn super flower, alleen die soort van krimpkous om de atx mobo kabel zit er bij mij niet om :(

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heej een Enermax Casebadge ...

/me heeft die nog niet ... dus ff mailen :P

Turn it off and on again.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10
5V lijn geneuzel, sinds mijn oude 330W Enermax probleemloos twee vretende XP's plus andere zooi wist te trekken ben ik helemaal overtuigd geraakt van deze PSU's :)
Gaan we ook nog foto's a la bandenplakken zien hoe je de Enermax inbouwt Sint? ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• bassie666
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

http://members.rott.chello.nl/bhuisman1/pics/dashboard.jpg

gaat netjes hoor met 1x120 en 1x80mm fans erbij
m'n 4 ccfls en 4 80mm case fans zijn dan wel apart geschakeld

/edit vergeet erbij te zeggen dat het om een enermax eg365ax-ve gaat /edit

HTPC user

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 23:38 schreef Abbadon het volgende:
5V lijn geneuzel, sinds mijn oude 330W Enermax probleemloos twee vretende XP's plus andere zooi wist te trekken ben ik helemaal overtuigd geraakt van deze PSU's :)
Gaan we ook nog foto's a la bandenplakken zien hoe je de Enermax inbouwt Sint? ;)
Neuh, hij zit er al in :)

Hij bevalt wel, je hoort hem nog steeds niet :)

Verwijderd

Ik heb een tb 1400 en heb zo een aopen 300 w voeding , mijn 5v lijn zit altijd tussen 4.95v en 4.98v Mijn vraag is als ik bv een antec voeding steek of een enermax of dat ik dan beter kan gaan oc'en, want dit gaat nu echt niet, ik haal amper 141 fsb,(zie specs) met mijn materiaal. Mijn tb geraakt max op 1550 en dan is zels nie zo 100% stabiel .
Kan dit met een betere voeding verholpen worden?
Aja mijn +3.3 geeft 3.47v en mijn +12 geeft 11.83V

Aja de enermax pics zien er nais uit :P

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:54

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Schop ff dit topic omhoog, anders moet ik er zelf weer 1 openen voor zo'n klein vraagje...
Welke voeding is beter, de Enermax 430W of de Superflower 420W?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op dinsdag 12 maart 2002 09:16 schreef Demoniac het volgende:
Schop ff dit topic omhoog, anders moet ik er zelf weer 1 openen voor zo'n klein vraagje...
Welke voeding is beter, de Enermax 430W of de Superflower 420W?
Ik heb de superflower, bevalt goed en er zit standaard een potmeter in om de 5 volt te regelen.

Enermax blijft volgens mij toch het allerbeste, maarja voor kwaliteit moet je betalen. Als ik jou was zou ik iig voor de super flower gaan.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Tweakshop heeft nieuwe voedingen!!!
Channel Well Technology Switching Power Supply's
Introductie prijzen !!!
CWT-380ADP, 380 Watt PSU
CWT-430ADP, 430 Watt PSU
CWT-480ADP, 480 Watt PSU
CWT-550ADP, 550 Watt PSU
Voor alle CWT PSU's geldt:
- 30 maanden garantie
- Low Noise
- Voor Intel P3/P4 en AMD recommended
- Actieve Power Factor Correction
- Dual Fan
- Maximale afwijking op 3V, 5V en 12V slechts 3% (normaal is dit 5%)
Dit betekend voor b.v. de 5Volt lijn dat deze tussen de 4,85 en 5,15Volt ligt !!!
Zelf ga ik toch voor de Enermax maar toch interessant.

• Demo

Demo

Op dinsdag 12 maart 2002 14:55 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

Ik heb de superflower, bevalt goed en er zit standaard een potmeter in om de 5 volt te regelen.

Enermax blijft volgens mij toch het allerbeste, maarja voor kwaliteit moet je betalen. Als ik jou was zou ik iig voor de super flower gaan.
Prijs maakt niet zoveel uit... ik kijk wel als ik bij OC-Shop meer wil bestellen neem ik daar de Superflower, anders de Enermax bij Tweakshop...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Op dinsdag 26 februari 2002 12:53 schreef obsidian het volgende:
Ik heb geen idee waarom iedereen zeurt over de 5 volt. :? Waarschijnlijk heeft 1 persoon er ooit last mee gehad hier, en praten er 30 hem nu na ofzo. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn enermax.
nou, ik heb ook zo'n eg365pve gehad,
en kreeg m'n 5 volt lijn maar net boven de 4,5.
en ik maar uitzoeken waarom m'n PC in 3d games steeds spontaan rebootte. dat van die 5v wist ik nog nie.
(2 CPU's en 2 moederborden verder....)
dan maar weer een nieuwe voeding,
en probleem opgelost...
(Super Flower 550 watt)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Op dinsdag 12 maart 2002 14:55 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

zegguh, waar zit die potmeter?
heb je hier een pic/schema'tje van?

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 16:01 schreef Gman het volgende:
Tweakshop heeft nieuwe voedingen!!!
[..]

Zelf ga ik toch voor de Enermax maar toch interessant.
De liefhebbers van Antec voedingen moeten de specs maar eens vergelijken met de CWT uitvoering:
http://www.cwt.com.tw/product/sps/cwt-420atx12.htm
http://www.antec-inc.com/product/powers/p412x_spe.htm

Ik zeg verder niks :)

• Demo

Demo

Op woensdag 13 maart 2002 00:23 schreef Treb het volgende:

[..]

De liefhebbers van Antec voedingen moeten de specs maar eens vergelijken met de CWT uitvoering:
http://www.cwt.com.tw/product/sps/cwt-420atx12.htm
http://www.antec-inc.com/product/powers/p412x_spe.htm

Ik zeg verder niks :)
Die CWT is dat niet de nieuwe van Tweakshop? (en ben jij niet van Tweakshop?)

• Speedy-J
  • Laatst online: 03-08 12:42

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 26 februari 2002 13:03 schreef tweakduke het volgende:
die flowerpower zou ik niet nemen
iig weet ik echt niet wat voor vaag ding het is
maar als je echt wat goeds in huis wilt is de antec en enermax gewoon het best
Kan je die mening onderbouwen graag ?
Ik snap niet wat er verkeerd is aan het ding

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Enermax voedingen geven wel degelijk 5V problemen.
Zie mijn systeem specs hieronder. Mijn 431W Enermax liep hierbij op 4.55 - 4.6V ontiegelijk instabiel. Voeding = verkocht maar wel met veel verlies :(

De Antec schijnt deze problemen in het geheel niet te hebben.
De CTW 420ATX en de Antec P412x zijn trouwens inderdaad identiek, zoals Treb al opmerkte.
Zie ook hier: http://www.mikhailtech.com/articles/psu/cwt420/

Een goedkope versie van deze "Antec/CWT" is te koop bij eynstein, onder de naam Target, voor 80 euro ;)

Helaas verkoopt Tweakshop dit model niet ;(

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:19

MartNL

&nbsp;

IK heb deze voeding.
Channel Well Technology CWT-480ADP, 480Watt :9
En ik moet zeggen hij bevalt prima.
Mijn 5volt lijn staat constant op 5.07.

Verwijderd

Mag ik aan Sinterklaas vragen waar hij deze Enermax EG365P-VE heeft gekocht? :?

• Demo

Demo

Op zaterdag 01 juni 2002 00:03 schreef slamfm het volgende:
Mag ik aan Sinterklaas vragen waar hij deze Enermax EG365P-VE heeft gekocht? :?
1) Oude }:O
2) Pricewatch

Pagina: 1