Beste Tweakers,.
ik heb afgelopen Zaterdag een Heuse Photoplay machine gekocht.,update van 1997 erin,.(cabinet is zelf ook van 1997)
nu zou ik graag van mijn photoplay machine een zogenaamde MASTERS machine van willen maken (verschil is onder andere meer games + online mogelijkheid),.
De processor wat er nu in zit is een zogenaamde afwijkende processor genaamd 486DxPLUS met name dat plus?!? principe snap ik niet zo goed,..
Maar afijn ik heb het hele ding meteen gestript mensen toen ik hem kreeg,.
vondt het erg grappig om te zien hoe het nou eigenlijk precies in elkaar steekt,..
in mijn machine zit een Antishock Hd-Bracket (wat zich overigens begeeft aan de rechterkant van de kast bevindt,.aan de voorzijde van de kast)
Zit een HD van het merk Seagate 540Mb,.
en een moederbordje met in mijn geval slechts 4mb intern geheugen,.
dus een oridinair mobootje zou je zeggen,..maar op het mobo zit er een aantal exotische kaarten,.
ik noem op een zogenaamde microtouch interfacekaart en een grafische kaart ,.
en een geluidskaart,. en nog een andere kaart maar daarvan weet ik de naam zo even niet,. echt heel grappig om te zien,.
het is allemaal speciaal spul in iedere geval.
Binnenkort ga ik dus mijn photoplaymachine Tweaken,.
er moet in iedere geval andere Hardware in,.
om er een Masters machine van te maken,.
nu weet ik niet hoe ver ik kan gaan,..en wie me de hardware ervoor kan leveren,.
maar ondertussen ga ik exploitanten van die machines af,.
die me dat spul eventueel kunnen leveren,.
er moet dus ook een modem in komen,. en eventueel een webcam die ik dus extern ga plaatsen,.
want in de kast is geen mogelijkheid daarvoor,.
tenzij je het nieuwste modelletje bezit,. daar zit hij standaard ingebouwd namelijk,..erg gaaf!
Maargoed ik ga mijn machine gewoon ombouwen totdat ik ook alles kan doen zeg maar,.
Ik moet gewoon kunnen online photoplayen tegen de scores van andere photoplayers in het cafe,..
alleen ik zit dan gewoon thuis i.p.v in een donker cafe,.
ingesteld op Freeplay uiteraard
zijn er mensen met vragen stel ze hier op het forum,.
ik ga binnenkort es kijken of die HD schijf wel zo goed is beveiligd als wordt beweerd,.
kunnen we misschien allemaal wel photoplayen op de pc
zal proberen er een ISOtje van te maken,.
en mensen met kennis van programmeren,..
kunnen er misschien wel een muisinterface erin bakken,.
er zit een speciaal Os'je dus die zal je dan moeten emuleren,.
Maargoed het zou in theorie denk ik wel moeten kunnen,.
het betekent wel het einde van Photoplay waarschijnlijk als het zo ver is,.
mja het wordt weer es hoog tijd dat de ECHTE Arcades weer moeten gaan Rulen!!,.
(ik bedoel hiermee de flipperkasten/arcaderacers/arcadekasten).
Wordt er eigenlijk een beetje ziek van om overal zo'n photoplay te zien,.
en als ik zo mijn (helaas lege) geldbak zie wat er in mijn kast zit,. kan er HEEEEELLL veel geld in,.
De bak is ontzettend diep,.
mijn machine heeft als ik de boekhouding mag geloven in totaal ongeveer wel meer dan 50000 games achter de kniezen,.
dus tel uit die winst,.
is gigantisch veel dus,. en onderhoud? bijna nix.
af en toe es een keertje het muntproefertje schoon maken,. of storingsvrij maken,.
voor de rest gaat er weinig aan kapot,. dat ding heeft zich eigen al 5 keer verdient
aardig goeie handel dus
nou ik ben wel weer even uitgetikt,.
ik hoop op wat respons.
Roy
ik heb afgelopen Zaterdag een Heuse Photoplay machine gekocht.,update van 1997 erin,.(cabinet is zelf ook van 1997)
nu zou ik graag van mijn photoplay machine een zogenaamde MASTERS machine van willen maken (verschil is onder andere meer games + online mogelijkheid),.
De processor wat er nu in zit is een zogenaamde afwijkende processor genaamd 486DxPLUS met name dat plus?!? principe snap ik niet zo goed,..
Maar afijn ik heb het hele ding meteen gestript mensen toen ik hem kreeg,.
vondt het erg grappig om te zien hoe het nou eigenlijk precies in elkaar steekt,..
in mijn machine zit een Antishock Hd-Bracket (wat zich overigens begeeft aan de rechterkant van de kast bevindt,.aan de voorzijde van de kast)
Zit een HD van het merk Seagate 540Mb,.
en een moederbordje met in mijn geval slechts 4mb intern geheugen,.
dus een oridinair mobootje zou je zeggen,..maar op het mobo zit er een aantal exotische kaarten,.
ik noem op een zogenaamde microtouch interfacekaart en een grafische kaart ,.
en een geluidskaart,. en nog een andere kaart maar daarvan weet ik de naam zo even niet,. echt heel grappig om te zien,.
het is allemaal speciaal spul in iedere geval.
Binnenkort ga ik dus mijn photoplaymachine Tweaken,.
er moet in iedere geval andere Hardware in,.
om er een Masters machine van te maken,.
nu weet ik niet hoe ver ik kan gaan,..en wie me de hardware ervoor kan leveren,.
maar ondertussen ga ik exploitanten van die machines af,.
die me dat spul eventueel kunnen leveren,.
er moet dus ook een modem in komen,. en eventueel een webcam die ik dus extern ga plaatsen,.
want in de kast is geen mogelijkheid daarvoor,.
tenzij je het nieuwste modelletje bezit,. daar zit hij standaard ingebouwd namelijk,..erg gaaf!
Maargoed ik ga mijn machine gewoon ombouwen totdat ik ook alles kan doen zeg maar,.
Ik moet gewoon kunnen online photoplayen tegen de scores van andere photoplayers in het cafe,..
alleen ik zit dan gewoon thuis i.p.v in een donker cafe,.
ingesteld op Freeplay uiteraard
zijn er mensen met vragen stel ze hier op het forum,.
ik ga binnenkort es kijken of die HD schijf wel zo goed is beveiligd als wordt beweerd,.
kunnen we misschien allemaal wel photoplayen op de pc
zal proberen er een ISOtje van te maken,.
en mensen met kennis van programmeren,..
kunnen er misschien wel een muisinterface erin bakken,.
er zit een speciaal Os'je dus die zal je dan moeten emuleren,.
Maargoed het zou in theorie denk ik wel moeten kunnen,.
het betekent wel het einde van Photoplay waarschijnlijk als het zo ver is,.
mja het wordt weer es hoog tijd dat de ECHTE Arcades weer moeten gaan Rulen!!,.
(ik bedoel hiermee de flipperkasten/arcaderacers/arcadekasten).
Wordt er eigenlijk een beetje ziek van om overal zo'n photoplay te zien,.
en als ik zo mijn (helaas lege) geldbak zie wat er in mijn kast zit,. kan er HEEEEELLL veel geld in,.
De bak is ontzettend diep,.
mijn machine heeft als ik de boekhouding mag geloven in totaal ongeveer wel meer dan 50000 games achter de kniezen,.
dus tel uit die winst,.
is gigantisch veel dus,. en onderhoud? bijna nix.
af en toe es een keertje het muntproefertje schoon maken,. of storingsvrij maken,.
voor de rest gaat er weinig aan kapot,. dat ding heeft zich eigen al 5 keer verdient
aardig goeie handel dus
nou ik ben wel weer even uitgetikt,.
ik hoop op wat respons.
Roy