Toon posts:

Photoplay Bezitter zoekt Info over hoe te updaten?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.698 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,.

ik heb afgelopen Zaterdag een Heuse Photoplay machine gekocht.,update van 1997 erin,.(cabinet is zelf ook van 1997)

nu zou ik graag van mijn photoplay machine een zogenaamde MASTERS machine van willen maken (verschil is onder andere meer games + online mogelijkheid),.

De processor wat er nu in zit is een zogenaamde afwijkende processor genaamd 486DxPLUS met name dat plus?!? principe snap ik niet zo goed,..

Maar afijn ik heb het hele ding meteen gestript mensen toen ik hem kreeg,.
vondt het erg grappig om te zien hoe het nou eigenlijk precies in elkaar steekt,..
in mijn machine zit een Antishock Hd-Bracket (wat zich overigens begeeft aan de rechterkant van de kast bevindt,.aan de voorzijde van de kast)
Zit een HD van het merk Seagate 540Mb,.
en een moederbordje met in mijn geval slechts 4mb intern geheugen,.
dus een oridinair mobootje zou je zeggen,..maar op het mobo zit er een aantal exotische kaarten,.
ik noem op een zogenaamde microtouch interfacekaart en een grafische kaart ,.

en een geluidskaart,. en nog een andere kaart maar daarvan weet ik de naam zo even niet,. echt heel grappig om te zien,.

het is allemaal speciaal spul in iedere geval.
Binnenkort ga ik dus mijn photoplaymachine Tweaken,. >:)
er moet in iedere geval andere Hardware in,.
om er een Masters machine van te maken,.
nu weet ik niet hoe ver ik kan gaan,..en wie me de hardware ervoor kan leveren,.
maar ondertussen ga ik exploitanten van die machines af,.
die me dat spul eventueel kunnen leveren,.

er moet dus ook een modem in komen,. en eventueel een webcam die ik dus extern ga plaatsen,.
want in de kast is geen mogelijkheid daarvoor,.
tenzij je het nieuwste modelletje bezit,. daar zit hij standaard ingebouwd namelijk,..erg gaaf!
Maargoed ik ga mijn machine gewoon ombouwen totdat ik ook alles kan doen zeg maar,.

Ik moet gewoon kunnen online photoplayen tegen de scores van andere photoplayers in het cafe,..
alleen ik zit dan gewoon thuis i.p.v in een donker cafe,. ;)
ingesteld op Freeplay uiteraard >:)
zijn er mensen met vragen stel ze hier op het forum,.

ik ga binnenkort es kijken of die HD schijf wel zo goed is beveiligd als wordt beweerd,.

kunnen we misschien allemaal wel photoplayen op de pc >:) :P

zal proberen er een ISOtje van te maken,.
en mensen met kennis van programmeren,..
kunnen er misschien wel een muisinterface erin bakken,.

er zit een speciaal Os'je dus die zal je dan moeten emuleren,.
Maargoed het zou in theorie denk ik wel moeten kunnen,.

het betekent wel het einde van Photoplay waarschijnlijk als het zo ver is,.
mja het wordt weer es hoog tijd dat de ECHTE Arcades weer moeten gaan Rulen!!,.
(ik bedoel hiermee de flipperkasten/arcaderacers/arcadekasten).

Wordt er eigenlijk een beetje ziek van om overal zo'n photoplay te zien,.
en als ik zo mijn (helaas lege) geldbak zie wat er in mijn kast zit,. kan er HEEEEELLL veel geld in,.

De bak is ontzettend diep,.
mijn machine heeft als ik de boekhouding mag geloven in totaal ongeveer wel meer dan 50000 games achter de kniezen,.
dus tel uit die winst,.
is gigantisch veel dus,. en onderhoud? bijna nix.

af en toe es een keertje het muntproefertje schoon maken,. of storingsvrij maken,.
voor de rest gaat er weinig aan kapot,. dat ding heeft zich eigen al 5 keer verdient :)
aardig goeie handel dus :D
nou ik ben wel weer even uitgetikt,.
ik hoop op wat respons.

Roy

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:27
Getikt heb je zeker!

Pff misschien met wat enters erin is het wat leesbaarder

Maarre .. Kom op zeg, je bent toch tweaker? Dremelen natuurlijk!

Backlights en een super luidruchtige fan erin ;)

Verwijderd

ToxicWaste: wil je aub die tekst iets aanpassen. Wat enters enzo want ik krijg er koppijn van :P

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 14:20
Wel een vet plan zeg! ik snap je enthousiasme. Ik wens je heel veel succes met deze operatie. Hou ons op de hoogte :)

Verwijderd

Ik snap je enthousiasme ook, maar vervloek ondertussen wel die Photoplay-machines omdat ze de pinballs hebben verdreven. Dat vond ik nou de perfekte mix tussen artwork, spelplezier, mechanica en electronica. En dan vooral The Addams Family.

Maar ik snap het wel, stukken minder onderhoud etc, minder kennis nodig om ze te reviseren, makkelijk te updaten met nieuwe games, veel goedkoper om te exploiteren dus.

Verbaas me wel over de relatief eenvoudige inhoud. 486, nog geen Gb aan harddiskruimte...

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:15
Op maandag 25 februari 2002 17:35 bedoelde ToXiCWaSte het volgende te zeggen:
Beste Tweakers,

Ik heb afgelopen Zaterdag een Heuse Photoplay machine gekocht, update van 1997 erin (cabinet is zelf ook van 1997).

Nu zou ik graag van mijn photoplay machine een zogenaamde MASTERS machine van willen maken (verschil is onder andere meer games + online mogelijkheid).

De processor die er nu in zit, is een zogenaamde afwijkende processor genaamd 486DxPLUS. (met name dat plus? :?) Het principe snap ik niet zo goed, maar afijn ik heb het hele ding meteen gestript toen ik hem kreeg.

Ik vond het erg grappig om te zien hoe het nou eigenlijk precies in elkaar steekt, in mijn machine zit een Antishock Hd-Bracket (die zich overigens begeeft aan de rechterkant van de kast bevindt)

Aan de voorzijde van de kast) zit een HD van het merk Seagate 540Mb, en een moederbordje met in mijn geval slechts 4mb intern geheugen, dus een oridinair mobootje zou je zeggen. Maar op het mobo zit er een aantal exotische kaarten,ik noem op een zogenaamde microtouch interfacekaart en een grafische kaart, en een geluidskaart. En nog een andere kaart maar daarvan weet ik de naam zo even niet.

Het is echt heel grappig. Het is allemaal speciaal spul in iedere geval. Binnenkort ga ik dus mijn photoplaymachine tweaken. :) Er moet in iedere geval andere Hardware in, om er een Masters machine van te maken.

Nu weet ik alleen niet hoe ver ik kan gaan, en wie me de hardware ervoor kan leveren. Maar ondertussen ga ik exploitanten van die machines af, die me dat spul eventueel kunnen leveren.

Er moet dus ook een modem in komen, en eventueel een webcam die ik extern ga plaatsen, want in de kast is geen mogelijkheid. Tenzij je het nieuwste modelletje bezit, daar zit hij standaard ingebouwd namelijk. Erg gaaf!

Maar goed ik ga mijn machine gewoon ombouwen totdat ik ook alles kan doen zeg maar. Ik moet gewoon kunnen online photoplayen tegen de scores van andere photoplayers in het cafe. Alleen zit ik dan gewoon thuis i.p.v in een donker cafe, ingesteld op Freeplay :)

Zijn er mensen met vragen stel ze hier op het forum. Ik ga binnenkort es kijken of die HD schijf wel zo goed is beveiligd als wordt beweerd. Kunnen we misschien allemaal wel photoplayen op de pc :)

Ik zal proberen er een ISOtje van te maken, en mensen met kennis van programmeren kunnen er misschien wel een muisinterface erin bakken. Er zit een speciaal Os'je op, dus die zal je dan moeten emuleren.

Maarja het zou in theorie denk ik wel kunnen, het betekent wel het einde van Photoplay.

Maarja het wordt weer es hoog tijd dat de ECHTE Arcades weer moeten gaan overheersen. (ik bedoel hiermee de flipperkasten/arcaderacers/arcadekasten)

Ik word er eigenlijk een beetje ziek van om overal zo'n photoplay te zien. En als ik zo mijn (helaas lege) geldbak zie wat er in mijn kast zit, kan er HEEEEELLL veel geld in, de bak is ontzettend diep.

Mijn machine heeft, als ik de boekhouding mag geloven, in totaal ongeveer wel meer dan 50000 games achter de kniezen. Dus tel uit je winst.
Dat is gigantisch veel dus.

En onderhoud? bijna nix, af en toe es een keertje het muntproevertje schoon maken of storingsvrij maken, voor de rest gaat er weinig aan kapot. Dat ding heeft zich eigen zelf al 5 keer terug verdient :)

Aardig goeie handel dus :D
Nou ik ben wel weer even uitgetikt,
ik hoop op wat respons.

Roy - geen greetz onder je post, lees FAQ
Oke dit probeert ie dus te zeggen, jaja ik weet het, ik ben geweldig ;)

Edit: De taalfouten zijn van ToXiCWaSte zelf btw, ik kan wel Nederlands, maar ik heb geen zin om alle fouten er uit te gaan halen ;)

There is no magic.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:45

Gallus

Cheesy

Kewl! :D

Wat heb je er eigenlijk voor betaald, als ik vragen mag.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik hou jullie inderdaad op de hoogte hierover,.
ik heb al kontakt gehad met Photoplay zelf,.. ik zal de email zelf er ff inzetten,. kan het wel uit gaan leggen maar dat is onzin.

- Beste Roy,

- Bijgaand de antwoorden:

- can i update the machine somehow?
- Ja, inmiddels zijn er 5 updates geweest: Update 98, 99, - 2000, 2001, IGO 1

- i don''t know how it works,..what will be changed?
- Updates verwisselen doe je met een Service Box

- i don't even know,.if my machine can handle the newest update (if it allready exist)
- Ja, dat kan. Hiervoor dien je wel nieuwe hardware in de Photo Play te plaatsen.

- and what it will cost? in euro's plz.
Hardware en software kopen kan alleen als je over een exploitatievergunning beschikt. Dit is zo geregeld via de Wet op Kansspelen. Verkoop aan particulieren is niet toegestaan.

- Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

JVH gaming products B.V.
Distributeur Photo Play Benelux

[Gunther Rozen]
a JVH gaming company)

Nou dus mooi klootte dus,. :( moet een vergunning ervoor hebben,. maar ik krijg dit wel geregeld ik heb goeie vrienden in de exploitatie zitten,. die dat wel kunnen regelen voor me. >:)

Het is alleen nog een kwestie van tijd,..
Ik ga er inderdaad Blacklight licht erin plaatsen in de machine,. op de plek van waar nu de gewone TL-buis zit.

het lijkt me wel een strak plan,. ik maak er gewoon een Special Edition Photoplay2000 van ;) hehe

enne als je 1200 euro nog over hebt op je spaarrekening dan kan je hem al kopen,..
mits je de juiste mensen kent,.
ik heb hiermee best wel veel Mazzel gehad,. en helemaal als ik je ga vertellen dat zo'n kast 10000,-Fl piek nieuw kost.

ik denk ook dat ik 1 van de weinige tweakers ben met een Photoplay machine gewoon in de woonkamer,.enne Find it,Fun Towers & Shanghai Roelt gewoon keihard!!

(by the way wisten jullie al dat de Photomachine allerlei verschillende zogenaamde 'attract'sounds bezit,. gewoon complete Tracks zitten er in,. en daar valt ook een strak Trance Ravenr. onder

genaamd Pinocchio als ik me niet vergis,..klinkt zwaar goed man,. ff keihard gezet het geluid,..de buren ook weer blij gemaakt :)

mwah gaat wel goed hard moet ik zeggen, :) maar ook gewone kerstmuziek voor de kerstdagen zit erin,..

Jingle Bell Jingle Bell :D hehe grappig gewoon,..

maar je krijgt alleen die attract sounds te horen als hij daarop is ingesteld,.

en dat is van de fabriek niet standaard ingesteld.

Ik had het zelf nog nooit gehoord in iedere geval voordat ik die kast zelf had. en vervolgens in de setupmenu ging kijken. :P Wel Kewl!

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 14:20
Ik hoop dat je die service box los kan peuteren bij die gasten, want als ze erachter komen dat je gaat lopen knutselen met hun patent zullen ze ineens een stuk minder behulpzaam zijn, denk ik dan...

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarom een modem en niet een ethernetkaartje? Of moet ie inbellen naar een speciaal nummer?

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ai.. dan vrees ik dat je toh wel veel betaalt hebt voor die kast :

http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=automaten&u=videokasten&ID=1058&av=&fv=&rv=15&pv=&zoek=photoplay&oudei=0&ref=&style=

Ik zou ook graag zo'n kast willen hebben, maar dan de laatste edities... Normaal zie je er veel bij marktplaats e.d. staan... Maar nu alleen maar eentjuh....

En dan voor rond de € 1000,- denk ik....

Maar nu bij geen enkele site meer....

In ieder geval have phun met je kast.. jij hebt je geld er zeker SNEL uit :D... nu alleen nog wat tweaken aan de kast !!!

Verwijderd

Topicstarter
ja Jongens ik heb het weer geregeld :)
hehe ik krijg dus die zogenaamde ServiceBox,.
ik heb hem al gezien,.

Het zit in een hele mooie Blauwe Koffer met op de voorkant zie je dus staan Photoplay2000 afgebeeld :)
dit gaat via een vriend van me die werkt in de exploitatie,.en ik was vandaag daar,.
maar ze hadden hem toevallig ff nodig toen ik er was.,. maar morgen niet,. dus ja,. beter.
ik heb ook de inhoud gezien in die koffer,..

het is een kleine mini desktop Pctje die servicebox en ze hebben de behuizing van die pc aan 1 kant zo gemodeleerd dat je hem zo kan oppakken,. ze hebben een handvat geintregeerd aan de pc behuizing,,..ja echt,. en het schijnt dus echt een poep bagger pctje te zijn.,

geloof slechts een 486 ook,.maar die Service Box heb je PERSE nodig. daar zit ook 2 diskettes bij om een eventueele Photoplay Harddisk te restoren.
that's all,.enne oohja een powersnoer offcourse.
stelt geen ruk voor,.
en 1 van die gasten zei tegen me,.
dat ik niet perse hardware hoeft te changen,.. maar er is 1 nadeel als je dat niet doet,. en je raadt het al,. dan lopen sommige games een beetje erruug traag,. en dat is dus minder zeg maar,. mja boeien!! :)
ik heb dan wel de nieuwste versie,. dat is dus wel beter! het stelt dus al om al weinig voor,.

en die photoplay manager in tilburg,. ja nee kan niet enzo,. (lees email van uit mijn vorige bericht) het kan dus wel,. hehe als je maar de juiste mensen kent. >:)
Pagina: 1