extra hd

Pagina: 1
Acties:

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ik heb hier een oude P60 desktop computer staan, en wil daar een 540mb hardeschijf inhangen. Er zitten al een hardeschijf en cdrom speler in, en er is nog 1 extra 5,25" bay over. Ik wilde de hardeschijf ff tijdelijk in de lege bay stoppen, maar nu kom ik erachter dat er ide kabels in de computer zitten met maar 1 connector :?
Is het mogelijk om een 'gewone' ide kabel te gebruiken met 2 connectors(master en slave), of kan de pc dat niet aan?

🖥️ | 🚗

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

probeer het zou ik zeggen ;)
volgens mij kan het iig geen schade aanrichten en aan een p60 valt zowieso weinig te verliezen heh :o :+

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 09:45
100% zeker dat dit werkt. Sommige pc's van a-merken maken gebruik van custom kabels om zo ruimte te besparen o.a. voor betere airflow.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ok dan probeer ik het, pc is van m'n zus en daar wil ik geen problemen mee ;)

🖥️ | 🚗

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Hmm, dit werkt dus niet. Als ik een ide kabel gebruik met twee connectors worden zowel de cdromspeler als de 2e hardeschijf niet gevonden. De computer komt dan ook niet verder als het bootscherm en het detecteren van de c-schijf. Windows 95 wordt niet opgestart en de bios wil ie ook niet in. Vagg allemaal...

🖥️ | 🚗

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Heb je wel alle drives goed staan, dus master en slave goed?

Een ide poort kan altijd 2 devices aan.. Zo zit het protocol gewoon in elkaar..

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ik heb de cdrom speler op master en de harddisk op slave. Trouwens klotewerk, een hd inbouwen in een desktopkast. Om hem onder de cdromspeler te monteren moest ik(na veel gepriegel) het hele frame met floppydrive, andere hd en cdrom eruit halen. Ook de ide kabel op het moederbord prikken is lastig, je kunt haast nergens bij.

edit:
Btw, de cdromspeler doet het ook niet als ik hem op de kabel aansluit, zonder die extra hardeschijf.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 19:30 schreef MadMarky het volgende:
Ik heb de cdrom speler op master en de harddisk op slave. Trouwens klotewerk, een hd inbouwen in een desktopkast. Om hem onder de cdromspeler te monteren moest ik(na veel gepriegel) het hele frame met floppydrive, andere hd en cdrom eruit halen. Ook de ide kabel op het moederbord prikken is lastig, je kunt haast nergens bij.
heb ik ook last van :r

maar ik heb dan ook een penguin miditower :(

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:10

reiker

dan jij!

probeer eerst eens in de "originele" configuratie en dan in de bios wat instellingen op te sporen, zoals secondary master op auto en dat soort prut.

Zo gezegd, zo gedaan.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 19:44 schreef reiker het volgende:
probeer eerst eens in de "originele" configuratie en dan in de bios wat instellingen op te sporen, zoals secondary master op auto en dat soort prut.
In de bios is dit niet in te stellen, je krijgt hooguit dit lijstje te zien:

HARDDISKS:
C: ST3430A(ofzoiets)
E: NONE
F: NONE
G: NONE

Het is zo'n Packard Bell ding, bijna niets in te stellen :(
En als ik die andere ide kabel gebruik met 2 aansluitingen, wil de pc ook niet naar de bios. Hij komt gewoon niet verder als het detecteren van de hd.

🖥️ | 🚗

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op maandag 25 februari 2002 19:14 schreef Twynn het volgende:
Heb je wel alle drives goed staan, dus master en slave goed?

Een ide poort kan altijd 2 devices aan.. Zo zit het protocol gewoon in elkaar..
Niet helemaal waar. Ik heb hier een barrel staan dat maar 1 IDE device pakt. Ligt waarschijnlijk aan de bios, maar er er is niets aan te doen. (zie [topic=392628/1/100] voor dit barrel).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op maandag 25 februari 2002 20:15 schreef MadMarky het volgende:

[..]

In de bios is dit niet in te stellen, je krijgt hooguit dit lijstje te zien:

HARDDISKS:
C: ST3430A(ofzoiets)
E: NONE
F: NONE
G: NONE

Het is zo'n Packard Bell ding, bijna niets in te stellen :(
En als ik die andere ide kabel gebruik met 2 aansluitingen, wil de pc ook niet naar de bios. Hij komt gewoon niet verder als het detecteren van de hd.
Wat voor serienummer heeft dat geval?
Ik kan dan opzoeken of je mobo meerdere hdd's ondersteund en zo ja hoe.
Pagina: 1