Toon posts:

probleem met laptop-scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn Sky Eagle laptop model 6120 geeft geen beeld meer.
Ja okeej als je super goed kijkt zie je heel erg donker wel beeld, maar zo donker dat je eigenlijk niets ziet.
Nu is mij verteld dat het waarschijnlijk de backlight is.
Kreeg inmiddels van een bedrijf te hren dat het waarschijnlijk een los contactje is en omdat te fiksen zou ik 150,- moeten betalen !!!
Als het scherm stuk was werdt het 350,-

Is dat niet een beetje te gek om een los/rot contactje te reparen voor 150,- ???

Nu weet ik wel dat een beeldscherm redelijk riskant is omdat er stof in kan komen en zo een zwart scherm kan veroorzaken maar 150,-???is dit de normale prijs of proberen ze me af te zetten ?

Verwijderd

Luister, we hebben je duidelijk uitgelegd hoe jij je contactjes kan nakijken. HELEMAAL VOOR NIETS :(

Ben je erg zuinig op je kostbare laptop dan breng je hem weg naar een proffesional, die zijn zeer bekwaam en kosten daarom voor. 150 HFl voor 1 uur arbeid is een heel redelijk bedrag, 200 Hfl voor een buisje of invertor is ook normaal.

Dus kijk je laptop zelf na met intructies die je op het forum hebt gehad of breng hem weg zonder te zeiken over de prijs !!

Verwijderd

Topicstarter
OK....OK SORRY HOOR maarjah ze zeiden dat het niet zo duur koste een nieuw lampie daarom deze vraag want 150,- euro noem ik niet goedkoop!!!
Maargoed toch bedankt ;)

Verwijderd

Hmmz... volgens mij las ik je post niet helemaal af.

150 Euro om het Tl buisje te vervangen is inderdaad een normaal bedrag.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik denk eraan om toch zelf te gaan doen want volgens mij is het contact rot. (omdat hij al eens eerder weg viel maar dan met toetsen combinatie weer aanging)

Nu bedankt techz voor de vorige topic dat je het uitlegde waar ik naar moet kijken, maar nog 1 vraag een laptoppie heb ik geen ervaring mee, daarom deze vraag:

Waarop moet ik letten als ik het beeld uit elkaar haal om te kijken wat er fout is of kan zijn?
(hoorde al stof, hoe zou ik dit eventueel beste kunnen vermijden)etc..

De laptop zelf zal wel allah pc zijn maar dan wa kleiner en op elkaar gepropter dus dat zal wel lukken.

Verwijderd

Trek het toetsenbord los en verwijder het plastic wat erboven zit. Daar zitten de kabels waarmee het LCD op het moederbord vast zit. Die even checken en het prikkertje kijken of dat goed kontakt maakt.

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 21:58

PCR

Op maandag 25 februari 2002 17:24 schreef theplayerr het volgende:
mijn Sky Eagle laptop model 6120 geeft geen beeld meer.
Ja okeej als je super goed kijkt zie je heel erg donker wel beeld, maar zo donker dat je eigenlijk niets ziet.
Nu is mij verteld dat het waarschijnlijk de backlight is.
Kreeg inmiddels van een bedrijf te hren dat het waarschijnlijk een los contactje is en omdat te fiksen zou ik 150,- moeten betalen !!!
Als het scherm stuk was werdt het 350,-

Is dat niet een beetje te gek om een los/rot contactje te reparen voor 150,- ???

Nu weet ik wel dat een beeldscherm redelijk riskant is omdat er stof in kan komen en zo een zwart scherm kan veroorzaken maar 150,-???is dit de normale prijs of proberen ze me af te zetten ?
En als je nou eens op zoek gaat naar bedrijven die het voor minder doen? :)

P.S. Heb je al aan de contrast-knop gezeten >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik wel gezegt dat ik met laptops niet zo veel ervaring heb maar het contrast knoppie ken ik nog net vinde :P

Maargoed de kabeltjes (2) zitten goed vastgeprikt op het mobo dus dat is het niet.

dus dan toch maar 150,- betalen en hopen dat het enkel de backlight is :D
Pagina: 1