Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Topic over .NET gesloten....

Pagina: 1
Acties:

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 15:51

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Na aanleiding van het slotje op een topic van mij over .NET of hailstorm :

Waarom is deze gesloten? als reden een huiswerktopic? ik weet niet wat die moderator onder huiswerk verstaat, maar vragen naar ervaringen over .NET / hailstorm noem ik nog altijd geen huiswerk.
Ik vroeg of iemand er al eens mee bezig is geweest, omdat ik een onderwerp zoek om me stage verslag over te doen.

Ik neem aan, of tenminste dat hoop ik, dat desbetreffende moderator weet wat een stage verslag inhoud?
Ten eerste wordt standaard zooi wat ergens van overgenomen is nooit aangenomen.
In overleg met je stagedocent en begeleider bedenk je een opdracht.
Als ik het dan misschien over .NET wil doen, waarom mag ik dan geen vraag stellen of er al bestaande documentatie over is HUH?
En zelf zoeken, sjonge... zoek eens op .NET in de search....mag niet. Windows .NET pakt ie alle windows resultaten.
Zoek op hailstorm.......1 resultaat...

dus eeeh........

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 16:17
Welk topic? Ik kan het topic in ieder geval niet vinden...

edit: [topic=422052] dus...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op maandag 25 februari 2002 17:15 schreef postduif het volgende:
En zelf zoeken, sjonge... zoek eens op .NET in de search....mag niet. Windows .NET pakt ie alle windows resultaten.
Zoek op hailstorm.......1 resultaat...

dus eeeh........
Zoek es op microsoft.com
En via google krijg je ook genoeg hits!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 17:51 schreef Twynn het volgende:

[..]

Zoek es op microsoft.com
En via google krijg je ook genoeg hits!
daar gaat het me niet om, ik vraag of iemand ervaring hier al mee heeft.
sjonge..... altijd google dit enzo... net alsof ik dat zelf niet weet

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Uhh, Merely, snap je zelf wat die huiswerkregel inhoudt?

Op grond daarvan worden threads als 'hier is de vraag, los maar op, ik kom morgen terug voor het antwoord' gesloten. Het is volgens mij niet de bedoeling dat je alle threads met de woorden toets, tentamen en verslag erin gaat sluiten.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
* Buzzman gaat even kijken / overleggen :)

Als ik met Merely heb overlegd laat ik meer weten, ok ? ;)

hij is alleen niet online nu :)

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01 17:55
Hailstorm heet nu oficieel .NET My Services.

Kijk maar even op www.microsoft.com/myservices

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ok.. ik ben boven water.

Hier mijn uitleg:

Toen ik je topic las viel mij inderdaad meteen al op dat het hier om een stageverslag ging. Dit is idd niet geheel hetzelfde als huiswerk, dat weet ik ook. Maar ik vind dat het wel onder die nummer kan vallen. Het vragen naar ervaringen m.b.t. stageonderwerpen heeft een opsomtopic als gevolg. Mensen zullen hun meningen vertellen, en dat vind ik meer onder SG vallen dan onder WOS. Verder telde de laatste vraag van jou in het draadje zwaar mee:
Is er een beetje normale documentatie over te vinden? Engels is geen probleem.
Ik kan het mis hebben (ben ook maar een mens ;) ) maar toen ik zocht vond ik veel informatie over .NET . Dat en een verkeerde topictitel (niet conform het 3-stappen-plan van WOS) deed mij besluiten tot een slotje.

Je gaf zelf bet al aan dat je niks kon vinden in de search. In het 3-stappen-plan van WOS worden verschillende zoekmogelijkheden aangegeven, waaronder Microsoft Knowledge Base en Google. Misschien mijn kennis met betrekking tot .NET niet dusdanig toereikend dat de door mij gevonden hits jou geen voldoende technische bevrediging geeft. Maar ik had dan wel verwacht dat je dan aangeeft in je draadje dat je i.i.g. wel hebt gezocht.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
* Buzzman isset daar mee eens :)

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 20:15 schreef Merely het volgende:
Ok.. ik ben boven water.

Hier mijn uitleg:

Toen ik je topic las viel mij inderdaad meteen al op dat het hier om een stageverslag ging. Dit is idd niet geheel hetzelfde als huiswerk, dat weet ik ook. Maar ik vind dat het wel onder die nummer kan vallen. Het vragen naar ervaringen m.b.t. stageonderwerpen heeft een opsomtopic als gevolg. Mensen zullen hun meningen vertellen, en dat vind ik meer onder SG vallen dan onder WOS. Verder telde de laatste vraag van jou in het draadje zwaar mee:
[..]

Ik kan het mis hebben (ben ook maar een mens ;) ) maar toen ik zocht vond ik veel informatie over .NET . Dat en een verkeerde topictitel (niet conform het 3-stappen-plan van WOS) deed mij besluiten tot een slotje.

Je gaf zelf bet al aan dat je niks kon vinden in de search. In het 3-stappen-plan van WOS worden verschillende zoekmogelijkheden aangegeven, waaronder Microsoft Knowledge Base en Google. Misschien mijn kennis met betrekking tot .NET niet dusdanig toereikend dat de door mij gevonden hits jou geen voldoende technische bevrediging geeft. Maar ik had dan wel verwacht dat je dan aangeeft in je draadje dat je i.i.g. wel hebt gezocht.
Owh ja, dus voordat ik snel een topic wil openen (omdat ik ook weleens druk ben) moet ik eerst het 3stappen plan doorgelezen hebben....

En als je het dan geschikter vond voor een ander onderdeel, had je het ook daar naar toe kunnen moven.
Ik weet niet hoe jij zoekt, maar als ik simpel gezegd zoek op .NET dan krijg ik een code 56.
Ervaringen vind ik niet met Google en in de knowledge base van MS al helemaal niet.
Waarom direct met de slotjes strooien, terwijl jij ook een edit knop in je moderator functie hebt zitten.

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 19:06 schreef Lecram het volgende:
Hailstorm heet nu oficieel .NET My Services.

Kijk maar even op www.microsoft.com/myservices
nogmaals het gaat me niet om de commerciele informatie die MS geeft.
Het gaat me om ervaringen......wanneer dat misschien niet helemaal duidelijk is geweest uit de oorspronkelijke posting.

• Han
  • Niet online

Han

Op maandag 25 februari 2002 22:18 schreef postduif het volgende:
Owh ja, dus voordat ik snel een topic wil openen (omdat ik ook weleens druk ben) moet ik eerst het 3stappen plan doorgelezen hebben....
Je slaat bijna de spijker op z'n kop. Ik verwacht idd ongeacht welk onderwerp dat de mensen het 3-stappen-plan doorlezen en deze ook toepassen als ze een nieuw topic openen in WOS. Mocht een gebruiker het 3-stappen-plan niet in acht nemen (en geloof me, het staat er echt niet voor niets) gaat het topic idd op slot. Een topic wat voldoet aan het 3-stappen-plan, maar eigenlijk in een ander forum thuis hoort wordt door mij gemoved.

Dit alles had je dus kunnen weten door het sticky door te lezen in WOS:

[topic=331522]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 22:21 schreef postduif het volgende:

[..]

nogmaals het gaat me niet om de commerciele informatie die MS geeft.
Het gaat me om ervaringen......wanneer dat misschien niet helemaal duidelijk is geweest uit de oorspronkelijke posting.
Ervaringen kun je toch alleen delen met anderen over al uitgebrachte producten/diensten?

Hoe kun je nu een stage baseren op ervaringen?

Als deze dienst nog niet uitgebracht/publiek is, kun je geen ervaringen opvragen.

Als de dienst wel uitgebracht is, kun je zelf ervaring opdoen.

Zo'n FAQ lezen is toch ook maar eenmalig, daarna kun je wel 1000 topics openen mits juist opgesteld.

IMHO :P

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 22:53 schreef BBL the 2nd het volgende:

[..]

Ervaringen kun je toch alleen delen met anderen over al uitgebrachte producten/diensten?

Hoe kun je nu een stage baseren op ervaringen?

Als deze dienst nog niet uitgebracht/publiek is, kun je geen ervaringen opvragen.

Als de dienst wel uitgebracht is, kun je zelf ervaring opdoen.

Zo'n FAQ lezen is toch ook maar eenmalig, daarna kun je wel 1000 topics openen mits juist opgesteld.

IMHO :P
Een zichzelf serieus nemende ontwikkelaar heeft allang ervaring met .NET software.....ik weet niet of jij wel eens van de TechNet map gehoord hebt, maar daar zit al geruime tijd de .NET server in (deze maand beta3) en talen zoals ASP.NET en C# wordt al actief in ontwikkeld.

Kijk ik heb een druk bestaan, en mijn werkgever Dhr Frank de Grave , vind het vast niet leuk als ik eerst een FAQ of wat dan ook moet doorlezen om een (in mijn ogen) simpele vraag kan stellen.

• Han
  • Niet online

Han

Op maandag 25 februari 2002 23:05 schreef postduif het volgende:
Kijk ik heb een druk bestaan, en mijn werkgever Dhr Frank de Grave , vind het vast niet leuk als ik eerst een FAQ of wat dan ook moet doorlezen om een (in mijn ogen) simpele vraag kan stellen.
Bullshit... :7 Ik heb minimaal 1 keer in de 4 weken een bespreking met mr. F.H.G. de Grave. Hem kennende zal hij, zeker van zijn personeel, niks anders verwachten dan je de FAQ leest voor het posten. En simpele vragen stellen heeft onze werkgever al helemaal een hekel aan.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[..]
Uhm mja, als jij daar de moeite niet voor wil nemen, om de FAQ 1 keer door te lezen, tja, misschien ben je hier dan wel verkeerd ofzo? |:(

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:51

Een zichzelf serieus nemende ontwikkelaar heeft allang ervaring met .NET software.....ik weet niet of jij wel eens van de TechNet map gehoord hebt, maar daar zit al geruime tijd de .NET server in (deze maand beta3) en talen zoals ASP.NET en C# wordt al actief in ontwikkeld.
Op zich wel, maar verwacht je nu echt users die veel ervaring hebben met Hailstorm/My Services? Ok, er is wel al min of meer een SDK daarvoor, maar de service zelf is nog niet van de grond zover ik weet.

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 23:09 schreef Merely het volgende:

[..]

Bullshit... :7 Ik heb minimaal 1 keer in de 4 weken een bespreking met mr. F.H.G. de Grave. Hem kennende zal hij, zeker van zijn personeel, niks anders verwachten dan je de FAQ leest voor het posten. En simpele vragen stellen heeft onze werkgever al helemaal een hekel aan.
Dan vertel je hem ook maar, dat ze bij het 711 SQN noch steeds geen CIS Internet bakken hebben staan, zodat we op een afgeschreven 486 zitten te internetten.
(Misschien heb je dan ook door waarom een FAQ zolang duurt om door te lezen?) laad...laad....laad...

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01 17:55
Als ik jou was zou ik gewoon even een telefoontje naar MS plegen, helpen ze je daar wel verder.
Min. van Defensie heeft redelijk wat PC's geloof ik.

Verder kan ik me nog geen real-life implementaties van hailstorm/myservices bedenken, anders dan een paar pilots in de US.
Pagina: 1