Toon posts:

[VB] Alle files uit lezen binnen een dir.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende weten:

Ik ben bezig met een systeem om files te testen op objecten die nog open zouden kunnen zijn. Om alle files binnen de root map te kunnen lezen is niet het probleem. Het probleem zit het m in de subdirectorie's en subsubdirectories en ga zo maar door.

Ik weet zelf hoe ik moet maken maar dat lijkt me toch erg omslachtig. Ik had gewoon het idee om directory voor directory uit te lezen en en daarna alle files per sub directory. Maar dit lijkt me een beetje suf.

Iemand die ff een idee heeft of eerder hiermee problemen heeft gehad?

Verwijderd

Ik ben niet zo thuis in de API-gebeurens, maar ik kan me voorstellen dat je kunt uitvragen wat er allemaal aktief is. Dan kun je van die objecten de paden uitvragen en kijken of hun pad begint met het pad van jouw hoofddirectory.

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Tja als je ook alles uit subdirectories moet gaan halen zal je een recursieve functie moeten gaan maken.
Je zult vast niet de enige zijn met dit probleem dus er zal vast wel ergens wat voorbeeld code zijn te vinden :?

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Verwijderd

je kan het best iets recursiefs maken, dan is het niet zoveel werk. zoiets als (pseudo code):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
functie(dir)
  for each file in dir
    verwerk file
  next file

for each subdir in dir
    functie(subdir)
  next subdir

that's all :) Je kan het het best met een FileSystemObject oplossen. Zoek maar eens in de search :) of op www.pscode.com.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00

pistole

Frutter

er is een paar weken geleden hier ook een topic over geweest. Als je ff zoekt dan vind je daar ook een hele hoop info.

De post hierboven geeft in ieder geval aan hoe het eruit moet komen te zien

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, in ieder geval bedankt
Pagina: 1