als ik een cd in mijn cd rom speler plaats en mijn md speler aansluit wordt er geen data verzonden, bij mp3 en wave bestanden en dergelijke wel, aleen cd rom niet, ik heb een terratec 521i geluidskaart. misschien is dit altijd zo maar mot ik dan altijd erst de betstanden op mijn comp. zetten als mp3?? dan heeft die optical ook zowat geen nut meer, iemand idee hoe ik dit ken oplossen?
Hoor je wel cd geluid uit je boxen komen?
Zo niet kijk dan even naar de bekabeling van de cd -geluidskaart.
Anders moet je misschien even experimenteren met de input/output kanalen in je configuratiescherm/mixer.
Zo niet kijk dan even naar de bekabeling van de cd -geluidskaart.
Anders moet je misschien even experimenteren met de input/output kanalen in je configuratiescherm/mixer.
Vandaag is het feest en morgen ook.
Het verschil in geluid tussen optisch en analoog opnemen op MD is praktisch onhoorbaar. Maar als je wil dat de optische uitgang het doet, moet je ervoor zorgen dat het audiosignaal digitaal bij de geluidskaart komt. OF door de digitale uitgang van de cdrom speler op een digitale ingang van de geluidskaart te prikken, OF door de CD 'digitaal' af te spelen (rippen en spelen, of zorgen dat een speler dat in een keer doeT).
Zoals het nu gaat, stuurt je CD speler het geluid analoog naar je geluidskaart (draadje tussen cdrom en geluidskaart) en dan is het een beetje nutteloos om daar weer een digitaal signaal van te maken...
Zoals het nu gaat, stuurt je CD speler het geluid analoog naar je geluidskaart (draadje tussen cdrom en geluidskaart) en dan is het een beetje nutteloos om daar weer een digitaal signaal van te maken...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
en hoe kan ik die cd speler digitaal verbinden? er zit wel op mijn geluidskaart een TAD in en een TAD out, heft dat er iets mee te maken?Op dinsdag 26 februari 2002 10:35 schreef JvS het volgende:
Het verschil in geluid tussen optisch en analoog opnemen op MD is praktisch onhoorbaar. Maar als je wil dat de optische uitgang het doet, moet je ervoor zorgen dat het audiosignaal digitaal bij de geluidskaart komt. OF door de digitale uitgang van de cdrom speler op een digitale ingang van de geluidskaart te prikken, OF door de CD 'digitaal' af te spelen (rippen en spelen, of zorgen dat een speler dat in een keer doeT).