Toon posts:

advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag jullie advies over het volgende:
Ik heb nu een pIII600Mhz slot 1 proc, ongeveer 3 maanden oud. Deze kan ik OCen tot 744Mhz stabiel/774Mhz minder stabiel/800Mhz booten maar crash windows. Dus resp. 124/129/133Mhz FSB. Persoonlijk denk ik dat de crashes op 129Mhz FSB veroorzaakt worden door mijn geheugen (1 dimm 64Mb cas2 in bank 0/1 dimm 64Mb cas3 in bank 2)daar de crashes ontstaan na een tijdje geheugenintensief gamen. Spel floept uit, 2D geen probleem.
De crashes op 133Mhz worden denk ik veroorzaakt door een geheugenprobleem in combi met de BX-chip op mijn mamaplank (Abit BX6 rev.2).
Natuurlijk wil ik net als iedere overclocker meer uit m'n CPU halen (wat ie moet kunnen met de alpha/delta-combi koeling).
Nu overweeg ik het volgende:
Een nieuw mamaplankje kopen: De Asus P3V4X(via-chipset)en de FSB voor de proc min. op 133Mhz en FSB geheugen op 100Mhz FSB (moet kunnen geloof ik) of
Nieuw PC133 cas2 geheugen kopen.
Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1, aangezien allebei voor mij niet betaalbaar is.

Wat adviseren jullie mij, suggesties over andere mamaplanken e.d. welkom (eis: moet wel m'n pIII kunnen kietelen:))

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

botoo

💀 too old to die young

BX is stabieler dan de Via chipset, daarom zou ik niet van een BX6 naar Via overstappen, ik betwijfel of je een beter resultaat van een ander bord mag verwachten.
Zelf gebruik ik Spektek PC100 memory, dat draait probleemloos op 133.
Mischien kan je ander geheugen van iemand lenen om te zien of je systeem beter wil draaien, dan weet je meteen of het aan je geheugen reepjes ligt of dat je daar iig je geld wel/niet aan uit hoeft te geven.

Kirth <font size=1>maar toch een oprecht advies</font size>

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀