Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Hardware compressie?Op maandag 25 februari 2002 16:17 schreef Gizz het volgende:
Ik heb een cpu nodig voor mijn digitale videorecorder. Het wordt een celeron 900 of een cyrix III 933.
Wat de pc dus voornamelijk doet is realtime tvbeeld encoderen. De cyrix heeft als pluspunt dat hij goedkoper is en zonder cpu fan kan werken en dus minder herrie maakt. Dit is redelijk belangrijk omdat hij in een huiskamer komt te staan.
Maakt het voor het wat deze pc gaat doen veel uit of ik de celeron of de cyrix neem?
Welke codec wil je anders gebruiken? Hiermee kunnen wij ook niks.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Op maandag 25 februari 2002 16:30 schreef Dymlos het volgende:
dat gaat eerder een pentium 4 worden denk ik..die kan super snel encoden !
Als je voor software compressie gaat zou ik toch de celeron nemen, en eventueel een 5 volt mod voor de fan ofzo doen..en misschien een stukje underclocken als dat mogelijk is, mocht ie te heet worden.
Codecs zijn erg FPU intensief, en dat is nou net het zwakke punt van een cyrix. Cyrix is snel met integer, integer zijn dingen als word, internet explorer, netscape, windows, dat soort rommel. Codecs, videobewerking, games zijn allemaal FPU intensief. Ik raad dus de celeron aan, en een leuke Pentium 3 is ook niet weg voor dit soort dingen
http://www.tweakers.net/pricewatch/12853
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
dan maar gaan voor de celeron !Op maandag 25 februari 2002 16:34 schreef Gizz het volgende:
Ik heb al een mobo en het moet betaalbaar blijven, daarom wordt het een cyrix of celeron
Verwijderd
Ik snap niet hoe het kan dat die kut Cyrix proc's nog steed verkocht worden.
misschien zijn ze de laatste tijd een stuk beter geworden (heb cyrix niet zo gevolg), maar in de Pentium I / II tijdperk was het echt een RAMP!!
Bedankt mensen.
Ik heb zelf een Cyrix 6x86MX-PR200 gehad, die versloeg op een PC CHIPS M571 bordje met 32MB SDRAM en 2MB onboard shared video met gemak een Intel Pentium 200MMX op een Chaintech i430HX bordje met 32MB EDO RAM en een losse S3 Virge 325 2MB.
Verwijderd
HAHAHAHAHA,Op maandag 25 februari 2002 17:20 schreef _JGC_ het volgende:
Cyrix was vroeger helemaal niet kut, ik snap niet waar je die onzin vandaan haalt. Ze waren compatible, werden iets warmer dan hun Intel tegenhangers en presteerden net zoals de Athlon XP dat nu doet: soms sneller, soms langzamer dan het ding waarmee ze tellen (PR200+ bijvoorbeeld: Pentium 200)
Ik heb zelf een Cyrix 6x86MX-PR200 gehad, die versloeg op een PC CHIPS M571 bordje met 32MB SDRAM en 2MB onboard shared video met gemak een Intel Pentium 200MMX op een Chaintech i430HX bordje met 32MB EDO RAM en een losse S3 Virge 325 2MB.
je deed zeker alleen maar word en zo,
probeer maar eens een fatsoenlijk spel te spelen LUKT JE NIET, zonder blauwe schermen, werkte in die tijd ook nog in een computer zaak en heb er al VEEEL in me handen gehad, vertel mij niks over die kut proc's van toen.
pas had ik nog zo'n systeem, buurmeisje wou "the Sims" spelen alleen maar blauwe schermen, keek welke proc er in zat, en wist genoeg.
Raam open gezet en naar buiten gegooid (komen trouwens ver die dingen) en zelf had ik nog een verzameling Intel proc's en heb er daar van 1 in gedaan, en alles werkte weer perfect.
Dit is zomaar een voorbeeld, in het verleden heb ik nog veeel meer mee gemaakt met die dingen.
btw: al gebruik je hem alleen maar voor wat type werk, en internet, dan zal hij inderdaad geen problemen geven.
met overclocken is die veel hoger te clocken dan een cyrix
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
LOL!Op maandag 25 februari 2002 17:20 schreef _JGC_ het volgende:
Cyrix was vroeger helemaal niet kut, ik snap niet waar je die onzin vandaan haalt. Ze waren compatible, werden iets warmer dan hun Intel tegenhangers en presteerden net zoals de Athlon XP dat nu doet: soms sneller, soms langzamer dan het ding waarmee ze tellen (PR200+ bijvoorbeeld: Pentium 200)
watvoor benchmark liet je er op los dan?
Tof ding zeg.. (op de 40 blauwe schermen / foutmeldingen / reboots per uur na).
Enneh weet je zeker dat die dingen geen fan nodig hebben?
Mijn 233 wordt gloeiend heet.
Verwijderd
Nou jah, mij lukt het dus niet om dat ding fanles te laten lopen, hij werd veel te heet, ik ga er nu een 5v fannetje boven hangen, dat maakt ook nauwelijks geluid, maar ik had eigenlijk net zo goed een P3/celeron II kunnen nemen, die had het ook nog wel getrokken met een 5v fan denk ik zo, na een uurtje draaien wordt mijn C3 933 toch wel zo'n 70 graden, dus no go fanless.
Verwijderd
Het is omdat je al een mobo hebt, anders kon je ook nog voor Duron gaan. Zijn bijna net zoduur als een Celeron maar aardig wat sneller.Op maandag 25 februari 2002 16:34 schreef Gizz het volgende:
Ik heb al een mobo en het moet betaalbaar blijven, daarom wordt het een cyrix of celeron
Ik deed er zeker wel spellen mee, spellen van die tijd. BSODs nooit last van.Op maandag 25 februari 2002 17:34 schreef janpietklaas het volgende:
[..]
HAHAHAHAHA,
je deed zeker alleen maar word en zo,
probeer maar eens een fatsoenlijk spel te spelen LUKT JE NIET, zonder blauwe schermen, werkte in die tijd ook nog in een computer zaak en heb er al VEEEL in me handen gehad, vertel mij niks over die kut proc's van toen.
pas had ik nog zo'n systeem, buurmeisje wou "the Sims" spelen alleen maar blauwe schermen, keek welke proc er in zat, en wist genoeg.
Raam open gezet en naar buiten gegooid (komen trouwens ver die dingen) en zelf had ik nog een verzameling Intel proc's en heb er daar van 1 in gedaan, en alles werkte weer perfect.
Dit is zomaar een voorbeeld, in het verleden heb ik nog veeel meer mee gemaakt met die dingen.
btw: al gebruik je hem alleen maar voor wat type werk, en internet, dan zal hij inderdaad geen problemen geven.
Uiteindelijk een ander mobo gekocht en een Voodoo Banshee erin, deed ie het nog steeds zeer snel, iig sneller dan die gozer met diezelfde Pentium 200MMX waar ie een 8MB Voodoo2 naast die Virge had gezet.
Pentiums en Cyrixxen moesten het overigens wel hebben van de FSB: Een K6/2-350 was bijna 3x zo snel als die Cyrix 6x86MX-PR200. Ook een Intel P166MMX @ 2.5x100 kon dat ding er makkelijk uitslaan.
Ik blijf er bij dat er nix mis is met Cyrix CPUs. Heb er nooit problemen mee gehad, ze vraten alleen wat meer amperes, waar de meeste goedkope mobos met slappe voltagecircuits niet tegen konden. Dat levert al die BSODs en fouten op, niet de CPU. Stop in zo'n oud bord maar eens een Intel P233MMX, krijg je hetzelfde effect.