Toon posts:

RAZENDsnel een lan opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog steeds aan het denken over dat lan, er komen dus hoogstwaarschijnlijk maar iets van 8 man, dus het kan op 1 hub (heeft ook wel weer z'n voordelen dus :))

Hoe kan ik dan alles het beste en snelste goed maken??
Ik wil; iedereens (indiend gedeeld) schijf kunnen zien
ik wil; tegen de andere 7 (of 1 van hen) kunnen gamen
ik wil; dat het snel blijft >:)

Hoe kan ik op een snelle manier een lan opzetten??
Moet ik dan zorgen dat ik 8 maal dezelfde netwerkkaart heb, of, gewoon zorgen dat TCP/IP ofzo bij iedereen geinstalleerd staat??
Heeft er iemand misschien handige tips?? :Y)

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:19

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Het beste kun je 3Com of Intel kaarten gebruiken, zijn zeker bij data pompen sneller dan de realteks. Op zich ook niets mis mee, maar deze hebben geen eigen cpu. Daarnaast een 10/100 switch, geen switching hub!
Tcp/ip met het juiste subnet should do the trick.

Suc6

640KB should be enough for everyone

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Tcp/ip met het juiste subnet should do the trick.
B.V.:

IP Range: 10.0.0.1 - 10.0.0.254
Subnet: 255.255.255.0

:)

Verwijderd

sharen (en kopieren over netwerk) en gamen tegelijkertijd zal waarschijnlijk wel traag worden. een switch kan! daarvoor een betere oplossing zijn (als je zelf aan het kopieren bent en tegelijkertijd wilt gamen blijft het zelfde problem bestaan)... shares opzetten ligt aan de rechten van de share of je er direct op kan (voor win2k/xp guest account enabled en rechten op share).

netwerkkaarten en protocollen (tcp iig) maken niet (veel) uit. makkelijk is natuurlijk wel om een dhcp servertje op te zetten zodat je niet alle ip's handmatig hoeft in te kloppen.

(conclusie niet sharen :) )

Verwijderd

Topicstarter
dus ik heb alsnog een 8poorts switch nodig??
Iemand tips welk merk het snelste goedkoopste en beste is??
ik zie op pricewatch voor 100euro een switch staan, maarre, is dat wat??

• A_De2

A_De2

[b]netwerkkaarten en protocollen (tcp iig) maken niet (veel) uit. makkelijk is natuurlijk wel om een dhcp servertje op te zetten zodat je niet alle ip's handmatig hoeft in te kloppen.
Maakt niet veel uit? Hmm, 3Com niet sneller/efficiënter dan
Realtek? Netbeui niet sneller dan tcp/ip?

Volgens mij scheelt dit toch best wel.....

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 16:02 schreef ___Joey___ het volgende:
dus ik heb alsnog een 8poorts switch nodig??
Iemand tips welk merk het snelste goedkoopste en beste is??
ik zie op pricewatch voor 100euro een switch staan, maarre, is dat wat??
ja hoor. (geen idee welke dat is) want de echte goede switches beginnen bij 1000 euro :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, toch maar ff doorsparen dan >:)

• A_De2

A_De2

[b]ja hoor. (geen idee welke dat is) want de echte goede switches beginnen bij 1000 euro :)
Gelul.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 16:03 schreef betweter het volgende:

[..]

ja hoor. (geen idee welke dat is) want de echte goede switches beginnen bij 1000 euro :)
Dat is onzin er zijn genoeg switches die betaalbaar zijn voor de normale man (heb zelf een unex) die missen alleen wat features (remote enz enz) maar voor een klein netwerkje voldoet een goedkope versie ook prima.

edit:
[quote]
Op maandag 25 februari 2002 16:07 schreef A_De2 het volgende:

[..]

Gelul.
[/quote]

Jup :)

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 16:02 schreef A_De2 het volgende:

[..]

Maakt niet veel uit? Hmm, 3Com niet sneller/efficiënter dan
Realtek? Netbeui niet sneller dan tcp/ip?

Volgens mij scheelt dit toch best wel.....
ja het scheelt wel... maar een beetje miereneuk mode als je op 100mbit draait. (je effectieve data-overdracht is met netbui misschien 10,1 MB/s ipv 10,0 MB/s met tcp; dit is slechts een voorbeeld :) )

hetzelfde voor de netwerkkaartjes... 3com veel beter dan realtek maar voornamelijk door processor belasting niet voor je overdrachtssnelheid

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

[..]

Das dus echt onzin....

Je hebt voor minder al een goeie switch die zijn werk juist doet.

Ik heb hier een van de goedkoopdte switchen liggen (8 ports) en dat ding is echt snel. Ook met (bijna) alle poorten bezet...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Mentalist
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

[..]

Zoveel?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• bAm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37

bAm

Bij mr-@ een 3com 8 port voor €100
staat alleen wel bij dattie tijdelijk is uitverkocht :S
http://www.mr-at.nl

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 16:08 schreef mgfun het volgende:

[..]

Dat is onzin er zijn genoeg switches die betaalbaar zijn voor de normale man (heb zelf een unex) die missen alleen wat features (remote enz enz) maar voor een klein netwerkje voldoet een goedkope versie ook prima.

edit:

[..]

Jup :)
ik zeg toch ook dat dat genoeg is...
het grote verschil tussen de "goedkope" en de "betere switches" is hoe de datatransfer geregelt wordt... een goede switch cached dit een goedkopere zorgt voor collision waardoor er een pause onstaat en vervolgens weer opnieuw verstuurd wordt... maar idd onzin om zo'n switch thuis te hebben staan (het is zeker niet alleen die features die je hebt... de hoeveelheid cache in de switch bepaalt voornamelijk de prijs!!!)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:03
Zorg dat iedereen de netwerkkaart al draaiend heeft voordat ie aankomt.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 15:57 schreef Access het volgende:

[..]

B.V.:

IP Range: 10.0.0.1 - 10.0.0.254
Subnet: 255.255.255.0

:)
ummmmm, dat subnetmask klopt niet, werkt waarschijnlijk wel maar hoort niet bij die range

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 16:14 schreef Terror het volgende:
Zorg dat iedereen de netwerkkaart al draaiend heeft voordat ie aankomt.
En dat iedereen alvast subnetmask, ip-adres, domein etc alvast ingevuld heeft. In de praktijk doet geen hond dat maar theoretisch zou je meteen kunnen beginnen.... theoretically, that is.... :P

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 16:19 schreef Patrickje het volgende:

[..]

En dat iedereen alvast subnetmask, ip-adres, domein etc alvast ingevuld heeft. In de praktijk doet geen hond dat maar theoretisch zou je meteen kunnen beginnen.... theoretically, that is.... :P
makkelijker is een dhcp opzetten en iedereen zijn netwerkkaart op automatisch ip verkrijgen laten zetten.
dat werkt wel :)

• Access
Op maandag 25 februari 2002 16:18 schreef peter101 het volgende:

[..]

ummmmm, dat subnetmask klopt niet, werkt waarschijnlijk wel maar hoort niet bij die range
Wat dan wel ? Er zijn volgens mij duizenden mensen/bedrijven die het ook zo hebben ?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op maandag 25 februari 2002 16:18 schreef peter101 het volgende:

[..]

dat subnetmask klopt wel hoor!! want het netwerk loopt van 10.0.0.0-10.0.0.255, de bruikbare ip's zijn dus 10.0.0.1-10.0.0.254!

• Access
Gelukkig maar. Ik wilde al zeggen :). Ik zou ook niet weten waarom het niet goed zou zijn.

• A_De2

A_De2

In principe hoort bij een klasse A netwerk (10.x.x.x) een subnet van 255.0.0.0 !

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op maandag 25 februari 2002 16:10 schreef bAm het volgende:
Bij mr-@ een 3com 8 port voor €100
staat alleen wel bij dattie tijdelijk is uitverkocht :S
http://www.mr-at.nl
Voorraad : -30

Oei lange wachtrij :D

iStockphoto

• Access
En als je hem als klasse C gebruik dan kan 255.255.255.0 dus wel :). En als dat niet goed is dan neem je toch lekker 192.168.1.* :P.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op maandag 25 februari 2002 16:32 schreef A_De2 het volgende:
In principe hoort bij een klasse A netwerk (10.x.x.x) een subnet van 255.0.0.0 !
zelf heb ik enkele jaren geleden 10.0.0.x met 255.255.255.0 gebruikt, tis toch lokaal, niemand komt erachter :) het werkt dus wat maakt het uit?

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 16:32 schreef A_De2 het volgende:
hehe en het netwerk loopt dan van 10.0.0.0 tot 10.255.255.255 dat staat er toch ook niet!!!
ik denk niet dat je ooit op een pc'tje een subnetmask 255.0.0.0 tegenkomt (of het moet een luie thuisgebruiker zijn die geen zin heeft om 255.255.255.0 in te tikken :) )

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 09:00

Tijntje

Hello?!

Ja dat is leuk maar dan heb je wel een grote range die je nergens voor nodig hebt.

Verder met een gewone HUB is het ook best wel snel en die zijn een stuk goedkoper

Edit: Jezus wat gaat het snel alweer een dubbelpost

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

Topicstarter
dus dat iedereen een andere netwerkkaart heeft maakt niet uit??
Ik heb dus 8 pc's staan, overal een kabeltje in, 8 kabeltjes in de hub, en we zien elkaar METEEN??
Of wat moet ik installeren (tcp/ip/spx/weet-ik-veel) zodat ik meteen kan beginnen met downloaden vanuit andere pc,
of gamen tegen andere pc??
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.