Toon posts:

[XP] Hauppauge kaart loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals boven staat elke keer als ik wintv2000 of wintv32 of wintv radio start loopt me pc tje vast

ik heb nieuwste drivers gelaad bij hauppauge en geinstaleerd zoals daar is aangegeven maar het mag niet baten

plz help mij

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

meer info helpt.
Windows 98/mill./xp/2000.

Ik neem aan dat je in ieder geval de kaart in een ander pci slot heb gedrukt.

(En wat betekent iets wel laden maar niet kunnen vinden.) Vergeet dit laatste.

Verwijderd

Topicstarter
Xp zoals in de titel

ik heb in andere poort geprobeert maar daar past ie niet in zit wat in de weg op het moederbord

en als ik hem start: dubbelklik ik zie load plaatje 1 seconde later loopt ie vast en kan ik opnieuw opstarten

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

bij hauppauge.de staat een how-to install en nog een x-tra file die probleempjes moet verhelpen

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
ik kijk ff

dank u

Verwijderd

Topicstarter
ben bang dat die hetzelfde is zoals op hauppauge.com en dat heb ik gevolgt

maar filetje ken ik niet vinden

nog niet

Verwijderd

Topicstarter
bij device manager staat dat hij geen drivers heeft

heel raar
waarom maakt hauppauge niet gewoon xp licenced drivers?

Verwijderd

Ik heb gewoon de drivers van de hauppage pagina gedownload werkte voor mij perfect

http://www.hauppauge.com/xp/software/xp_wintvpci.htm

succes

Verwijderd

Topicstarter
die drivers heb ik

al duizend keer gedownload :)

Verwijderd

Het je ook met hcwclear eerst alle ouder drivers weggehaald voordat je opnieuw installde?

Verwijderd

Topicstarter
nee gewoon via windows add/remove software

ben ff weg

post aub

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Ik zit hier al weken te kloten met hetzelfde probleem. Win XP met de laatste drivers. De zooi loopt steeds vast. Ook al verschillende PCI sloten geprobeerd, maakt nix uit.

Verwijderd

Topicstarter
ah yes i'm not the only one

maar in andere pci slot hebbik nog niet geprobeert omdat hij er heel moeilijk in en uit te zetten is

ik heb aopen kast en daar zit een randje voor de schroevjes dat je je niet open haalt ofzow maar daar blijft de radio ding op steken
en dat kaartje of me mobo slopen is ook niet echt de bedoeling
ik probeer het zo wel even

• Spice

Spice

inderdaad, het staat er niet meer. Omdat alles van XP-haupauge toch niet handig is heb ik de volgende config. Alles van hauppage eraf. De bt878 divers van ivan gebruiken. (www.iuvcr.com)
dan installeer je moretv als tuner (werkt veel fijner als wintv2000 en groter beeld en sneller je zenders en betere videotext). Vervolgens gebruik je iuvcr om te capturen.
Soms werkt het geluid niet goed daarvoor had ik audioselector van hauppage maar daar krijg ik nu een bluescreen bij, daarvoor heb ik weer iets gevonden: wdmiscutils (heb ff geen link) Mocht er behoefte aan zijn dan post ik die nog wel (momenteel weinig tijd) Is er echt veel vraag na dan maak ik woensdag (ja ik heb een keer tijd) wel een draadje met alles erop en eraan. Probeer het aub 1st, ik heb nog veel andere dingen te doen. Ik hoor het hier wel.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
dank u wel ik zal weer even kijken

en link naar moretv = http://www.chip.de/downloads_updates/downloads_updates_79988.html
aleen hij is duits... beetje jammer

maar ik zie nu tenminste wat, niet echt scherp maar het is tenminste iets
en de ab doet het ook niet :(

Verwijderd

Topicstarter
is dit vaag?
op http://www.hauppauge.com/xp/software/xp_wintvpci.htm staat "designed for windows xp"
en op http://www.hauppauge.com/xp/xpinstall.htm onderaan laten ze zijn dat ze dat niet zijn!
vaag?

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand een link voor moretv aleen dan in het engels, want dat duits daar snap ik niks van
ik heb echt overal gezocht...

Verwijderd

Haal nou met HCWclear al je drivers eens weg. Deinstall de boel, gooi je kaart weg uit je manager, en begin helemaal opnieuw.

Laat je kaart opnieuw detecteren, gebruik de nieuwste drivers voor xp, dan kom het volgens mij allemaal goed.

Je moet dus eerst je oude driver weghalen met hcwclear!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het allemaal al geprobeert en echt nix werkt
ik zet um vanmiddag wel even in een ander slot dan kijk ik wel verder

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 17:59 schreef Spice het volgende:
wdmiscutils (heb ff geen link) Mocht er behoefte aan zijn dan post ik die nog wel.
Graag, k heb gezocht met Google, niets gevonden. Ben tevreden met MoreTV en de universal drivers: werkt idd sneller, en mooier.

Nu nog geluid. Dus ik wacht geduldig :) ThanX

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Je moet eens effe zoeken naar de vorige updates, want wdm327_20021.exe werkt bij mij ook niet, maar wdm324_19347.exe doet het wel. Zoek daar effe naar!! :)

edit..ik de link al: http://hauppauge.lightpath.net/software/wdm/wdm324_19347.exe

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een tv kaart van DartEurope (aimslab) en heb ook verrotte drivers en heb more tv geinstalleerd en werkt prima alleen het geluid mis ik nog.

Spice kan je ff die link geven plz???

Thnx

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb onlangs geupgrade van 2000 naar XP. Hij heeft de 2000 driver zonder problemen overgenomen. Zal ff de XP downloaden en testen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Spice

Spice

hier moet je wezen
http://btwincap.sourceforge.net/
uberhauptpauge handig :)

http://btwincap.sourceforge.net/download.html

en dan de bovenste.
Ik ben wel benieuwd hoe het afloopt, ik schijn je aardig op weg te helpen (eindelijk iemand die in mij gelooft >:) )

Verwijderd

Topicstarter
oudere drivers werken ook niet, loopt ook vast
ik kijk er morgen nog wel even naar, stuur ik meteen mailtje naar hauppauge

Verwijderd

Topicstarter
ook in ander slot doet hij het niet
loopt aleen vast met wintv maar moretv doet ie het gewoon wel

kan het aan de video kaart liggen
ik heb momenteel ff een S3 Savage 4

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 16:43 schreef noshit het volgende:
Ik zit hier al weken te kloten met hetzelfde probleem. Win XP met de laatste drivers. De zooi loopt steeds vast. Ook al verschillende PCI sloten geprobeerd, maakt nix uit.
Welk video kaart heb jij?

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem, maar bij mij bleek het volgende te werken (XP Beta versie W2K drivers):

Ik haalde mijn modem en Tv-kaart eruit, starte opnieuw op delete de software. Plugde de modem erin (nadat ie afgesloten was naartuurlijk (duh)), starte opnieuw op installeerde hem, afsluiten Tv-kaart erin opstarten. De handmatig de WDM file installeren. Opnieuw opstarten, dan de instal wizard gebruiken alles instaleren en DAARNA opnieuw de WDM file instaleren. Dan zou het moeten werken.

ff vraagje, welke chipset gebruik jij ? Had namelijk een tijdje terug iemand die zijn Pinacle niet werkte en had toen met mijn TV-kaart geprobeerd en toen werkte die van mij ook niet. Daarna de zijn eigen en toen werkte die wel. Dat was op een Via chipset. Omdat ik dat zo vaag vond had ik thuis in mij "oude" pc (ook Via)geplugd en alles geprobeerd zonder resultaat.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
welk chipset heb weetik niet
kan op hauppauge site mijn ook niet vinden
heb namelijk: WinTV-PCI-FM model 647 of 747
kan het nergens vinden :(

Maar zal het even proberen
dank je wel

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 11:17
Ik heb ook een hele tijd met m'n hauppauge zitten kloten.
Ook iedere keer een totale vastloper bij het starten van wintv2000.
Totdat ik een vinkje bij "Video Display Mode" had veranderd van "Allow Overlay" naar DIB DRAW. Toen was alles opgelost.

Duzzzzz...misschien ook voor jullie de oplossing ?!?!

Groente, Rene

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 16:53 schreef Wolf3D het volgende:
Ik heb ook een hele tijd met m'n hauppauge zitten kloten.
Ook iedere keer een totale vastloper bij het starten van wintv2000.
Totdat ik een vinkje bij "Video Display Mode" had veranderd van "Allow Overlay" naar DIB DRAW. Toen was alles opgelost.

Duzzzzz...misschien ook voor jullie de oplossing ?!?!

Groente, Rene
Dit is een nogal oud topic Rene, kicken is dan niet zo handig.
Lees verder dit eens:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309815/1?limit=50s

Verwijderd

Ik denk dat de topicstarter nu wel een oplossing gevonden heeft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.