Toon posts:

Raar, bluescreen: VXDCache error

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo peepz!

Ik heb nu sinds kort een eigen 2e hands pc. Ik heb een pentium 3 500 mhz. 256 mb ram en een 2 ( :P ) mb videokaart. Maar ik heb al een hele tijd dezelfde fout. Ik heb windows 98 er al wel 20 keer opnieuw opgezet en ook al 20 keer geformateerd. Telkens als ik iets installeer (the sims, need for speed 4, enz...) dan krijg ik tijdens het installeren een blauw scherm, met steeds VXDCache (01) ofzoiets, soms is het ook een andere fout. Ik weet ondertussen al dat het geen software probleem is, want zo brak is windows 98 volgens mij ook weer niet. Ik heb windows 95 er ook opgehad maar toen kreeg ik dezelfde fout. Het ligt ook niet aan de harde schijf, want ik heb er al 3 verschillende ingehad en bij alledrie kreeg ik dezelfde fout. Ik denk zelf dat het misschien aan het intern geheugen ligt, maar dat weet ik niet zeker.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Lekker duidelijk topictitel joggie!

Verwijderd

:?

ja en toen ?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zomaar, misschien een VIA chipset erop? Probeer Via 4in1 er eens op te zetten, of probeer, puur om te kijken of het dan WEL werkt XP er eens op...

Verwijderd

Topicstarter
Jah, wat maakt de topictitel nouw uit? Graag oplossingen :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb helaas geen XP, enne wat is dat VIA dan?

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Vaak is het zo dat je memory het niet bij kan sloffen..Je p3 proc is 100 Mhz, als (even ervan uitgaande dat dat een optie is)je geheugen dan bijv 66 Mhz, krijg je dit soort problemen. In een aantal gevallen krijg je deze melding ook met overklokken. Succes! |:(

Humor moet je serieus nemen

• tommie-boy
Op maandag 25 februari 2002 15:46 schreef tommie-boy het volgende:
Vaak is het zo dat je memory het niet bij kan sloffen..Je p3 proc is voor 100 Mhz bus, als (even ervan uitgaande dat dat een optie is)je geheugen dan bijv 66 Mhz, krijg je dit soort problemen. In een aantal gevallen krijg je deze melding ook met overklokken. Succes! |:(
ff aanpassing in tekst....

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou eigenlijk niet weten of hij over is geclocked, maar volgens mij niet hoor...

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op maandag 25 februari 2002 15:45 schreef Dark_Phalanx het volgende:
Jah, wat maakt de topictitel nouw uit? Graag oplossingen :P
Topictitel maakt best veel uit hoor |:(

Ik zou als ik jou was idd eerst kijken naar je RAM, mogelijk is dat rot...
Andere mogelijkheid zou je videokaart zijn, maar dat is minder waarschijnlijk.

Ik zou ook als ik jou was overal de nieuwste drivers van installeren. 4-in-1, VGA, Geluid enz

Succes ermee :)

• tommie-boy
Op maandag 25 februari 2002 15:47 schreef Dark_Phalanx het volgende:
Ik zou eigenlijk niet weten of hij over is geclocked, maar volgens mij niet hoor...
Kijk 's in de bios van je systeem...Daar kan je vast wel wat vinden over je cpu...

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje: wat is 4-in-1? Enne ik heb al een andere videokaart geprobeerd, maar dat werkt natuurlijk ook nie.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 15:48 schreef tommie-boy het volgende:

[..]

Kijk 's in de bios van je systeem...Daar kan je vast wel wat vinden over je cpu...
Jah, hij geeft standaard 350 mhz aan.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op maandag 25 februari 2002 15:49 schreef Dark_Phalanx het volgende:
Vraagje: wat is 4-in-1? Enne ik heb al een andere videokaart geprobeerd, maar dat werkt natuurlijk ook nie.
4-in-1 zijn de drivers van je moederbord. Deze zijn alleen van toepassing als je een via chipset op je moederbord hebt zitten. Dit kan je zien bij het opstarten van de computer :)

Deze 4-in-1 drivers zijn te downen van www.viatech.com

• tommie-boy
Zet die is op 500 Mhz.... Misschien is er nog wat met jumpers wat goed gezet moet worden..Heb je een boekje van je mobo?? Kan je de settings controleren...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 15:51 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

4-in-1 zijn de drivers van je moederbord. Deze zijn alleen van toepassing als je een via chipset op je moederbord hebt zitten. Dit kan je zien bij het opstarten van de computer :)

Deze 4-in-1 drivers zijn te downen van www.viatech.com
Yeah, die chip zit er idd op. Ik zal ff die drivers downloaden, en als het dan nog niet lukt zeg ik het wel. Thnx!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu die VIA drivers geinstalleerd en het is me ook gelukt om The Sims te installeren en die werkt ook, maar nu kreeg ik onder het spelen weer een blauw scherm met VXD VCache, fatale uitzondering, enz...
Ook kreeg ik tijdens het installeren van iets ook een blauw scherm met Fatale uitzondering maar daarin stond niet VXD VCache genoemd. Graag nog een paar oplossingen?

Verwijderd

Topicstarter
Please?

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb nu dus die VIA drivers geinstalleerd. Maar ik krijg nog steeds blauwe schermen met Fatale uitzondering in VXD VCache. Het gebeurt nu wel minder vaak maar het gebeurt nog steeds. Ook heb ik nu vaker dat tijdens het installeren van iets alles gewoon ineens stilstaat, waardoor ik moet rebooten.

• tommie-boy
Ren naar de winkel en koop nieuw geheugen...Weet echt voor 99,9% dat dit in je memory moet zitten...

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier ook nog wel een paar geheugen schijfjes (verzameld uit 3 oude computers) liggen, maar die passen er helaas niet in, want die zijn te klein. Maarja, dan zit er dus maar 1 ding op, ff nieuw geheugen kopen. Hoe duur zal het zijn om ong. 256 mb geheugen te kopen?

• tommie-boy
denk dat voor jou 100 mhz geheugen wel voldoet (tenzij je later nog eilt gaan overklooken...) 100 Mhz dimm kost ong. 70 Euro...133 Mhz iets minder als 80 Euro (Zie pricewatch)

Verwijderd

Topicstarter
Welk soort geheugen moet ik nemen dan? Want bij de pricewatch zie ik DDR SDRAM, SDRAM, DRAM, enz...

• Pollewob
  • Niet online
100 MHz SDR-SDRAM of 133 MHz SDR-SDRAM is goed voor jou :)

Verwijderd

Topicstarter
En hoe duur is dat?

• tommie-boy
Op donderdag 28 februari 2002 21:48 schreef Dark_Phalanx het volgende:
En hoe duur is dat?
Zie mijn een na laatste posting...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wie zegt dat dit aan het geheugen ligt? check dat eerst maar eens grondig met www.memtest86.com dan weet je zeker of je RAM fout is... waarom zouden het geen BIOS instellingen (bijvoorbeeld van RAM of van iets anders) kunnen zijn?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, dit wilde ik dus net gaan vragen :P

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik zou het eerst ff proberen met een reepje geheugen van iemand anders. als het probleem dan over is kun je zelf geheugen kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Het zal wel aan mij liggen, maar in de pricewatch zie ik geen 256 mb SDR SDRAM staan. :(

• Knoetje
  • Laatst online: 16-01 13:39
Reset de bios dan maar eerst... (is het toch niet..)

Hebbie dan nog steeds die err dan is er iets mis met het geheugen!

sim-pel

Alles is najagen van wind...

Verwijderd

Topicstarter
Eerst ff die geheugentest doen...

• Knoetje
je kunt ook 2 * 128 kopen???

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik dan niet duurder uit?

• Knoetje
Koop dan 128 >:)

Verwijderd

Topicstarter
Dat vin ik weer te weinig :P

Verwijderd

Topicstarter
Aiaiai, hij zit nu op 3% van de test en ik heb nu al zo'n 500.000 errors???

En nog niks van de test is geslaagd :'(

Verwijderd

Topicstarter
|:( hij zit nu op 13% en heeft nu al een dikke 2.5 miljoen (!) errors. Betekend dit nu dus dat me geheugen verrot is? :P

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

je geheugen is rot of de BIOS timings voor geheugen etc. staan helemaal fout of je systeem is overgeclocked...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

nog een paar adviezen (negeer hier dat het gaat om WordPerfect 8 install, het zou ook jouw probleem kunnen zijn)

hier een overzichtje met 5 links

Kijk dus even goed naar de exacte errormessage, en of een van deze dingen van toepassing is.
Ik vermoed ook dat je systeem overgeclocked is, of is geweest en dat het als gevolg daarvan is.
Balen :(

• gluiperd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05-2025
85 euro voor 256 mb ongeveer

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 22:52

pistole

Frutter

heb je ook al eens een windows update gedaan?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus die adviezen op die site gevolgd, maar helaas... de memory test geeft nog steeds miljoenen errors :(

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 17:04 schreef Dark_Phalanx het volgende:
Ik heb nu dus die adviezen op die site gevolgd, maar helaas... de memory test geeft nog steeds miljoenen errors :(
Dan lijkt me dat de oplossing simpel is, toch? Nieuw geheugen kopen.

http://www.tweakers.net/pricewatch/2870

256MB PC133 SDRAM kost dus € 69,- :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:58
weet je wat de oplossing is denk ik.... je VIRTUEEL GEHEUGEN.
Dat word ingesteld door windows zelf.
Zorg er eens vooor dat het tussen de 150 en 170 is.

(rechtermuisknop op "deze computer" en bij een van die tabs die je daar ziet kan je ook een knop indrukken voor virtueel geheugen. er staat automatisch. maar je moet dus handmatig instellen tussen 150 en 170)

succes

Steam: CatBearCow

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar waarom krijg ik dan 15 (+) miljoen errors bij de geheugen test?

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:58
tja weuknie haal ze er eens uit en wissel ze een keertje. kan nooit kwaad..

Steam: CatBearCow

• Gianni Rombios
  • Niet online
Kijk dus eens goed of je koeler van je cpu wel goed is en of hij wel is aangesloten. Kijk dus ook nog eens goed of het wel een echte 500 is of een 350, ook een beetje vaag allemaal... :?

Verwijderd

Topicstarter
Als temperatuur geeft hij in de bios steeds tussen de 30 en 35 graden celsius. Maareh, hoe kan ik dan kijken of het een 350 is of een 500???

• Gianni Rombios
  • Niet online
Is dat niet de temperatuur in de kast in plaats van de processor? Dan zegt dat nog weinig.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de oplossing al gevonden. 1 geheugen schijf van 128 mb was verrot. Heb alletwee de schijfjes ff apart getest met de geheugen test, en de ene lukte en bij de andere kreeg ik dus allemaal errors. Nu heb ik nog maar 128 mb geheugen, maar het werkt wel :)
Pagina: 1