Toon posts:

Ongeldige sysyteemdiskette

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computertje bij elkaar gesprokkeld en alles in elkaar gezet, maar nu krijg ik een hele leuke melding:

Ongeldige systeemdiskette
vervang de diskette en druk op een toets (of iets in die richting)

nu denken jullie natuurlijk allemaal haal die diskette uit je a drive!!! Maar dan heb ik nog een leuke deze melding geeft hij ook als ik mijn a-drive eruit haal en ook in de bios uit zet...

Ik zit hier dus echt helemaal mee in de knoei en mijn vraag is dan ook hoe kan ik mijn compy in godsnaam aan de praat krijgen...

Verwijderd

maak een bootflop met fdisk en format erop en ga van A: booten. Vanaf daar kan je dan een format c: doen, wat hard nodig is :P

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zet een OS op je harddisk :Y)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:45

GaMbiNo

1337

Op maandag 25 februari 2002 15:30 schreef Merely het volgende:
Zet een OS op je harddisk :Y)
True. :7

+1 inzichtvol. :D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 15:30 schreef Courage het volgende:
maak een bootflop met fdisk en format erop en ga van A: booten. Vanaf daar kan je dan een format c: doen, wat hard nodig is :P
Ik heb er al een dos opstart disk in gehad maar daar start hij niet mee op :(

Verwijderd

misschien dat je master boot record corrupt is geraakt.
wat je dan kan doen is heel eenvoudig, dan typ je in:
fdisk /mbr

gebruik hiervoor wel de fdisk vanaf win95 die van dos maakt vaak geen goede aan en heb hier zelf all veel problemen mee gehad.

Verwijderd

Misschien een hele rare opmerking, maar zit je floppykabel wel goed aangesloten?? Ik heb dit namelijk ook wel eens gehad. Bleef mijn lampje maar branden en drive deed moeilijk. Bleek dat de aansluiting niet over de eerste twee pinnetje heen zat....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 15:36 schreef markarkesteijn het volgende:
misschien dat je master boot record corrupt is geraakt.
wat je dan kan doen is heel eenvoudig, dan typ je in:
fdisk /mbr

gebruik hiervoor wel de fdisk vanaf win95 die van dos maakt vaak geen goede aan en heb hier zelf all veel problemen mee gehad.
misschien domme vraag maar hoe zet ik dat dan op flop

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 15:39 schreef Kubstudent het volgende:
Misschien een hele rare opmerking, maar zit je floppykabel wel goed aangesloten?? Ik heb dit namelijk ook wel eens gehad. Bleef mijn lampje maar branden en drive deed moeilijk. Bleek dat de aansluiting niet over de eerste twee pinnetje heen zat....
Het ligt niet aan mijn a drive dat is het erste wat ik heb geprobeerd ik heb er al vier verschillende a -drives in gehad en drie verschillende kabels ook heb ik helemaal gee a-drive erin gehad en ook in de bios uitgedaan en toen gaf hij die fout melding ook...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

(jarig!)
Gewoon booten met een Win98 opstart flop. Niet moeilijk doen.

Als hij dan klaar is tik je:

fdisk /mbr

Als het niets helpt maar je kan toch gewoon in DOS, probeer is:

sys c:

Klaar is sjakiealacoco

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

via een andere computer. deze b.v. waar je nu opzit.
wat je een kan proberen om de kabel van de diskette drive om te draaien. de "rode" kant van de kabel tegen de voeding. als het lampje constant brand zit de deze kabel gedraaid.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:26
edit:

Sorry, soms val ik een beetje uit door domme vragen

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 15:41 schreef DeMoN het volgende:
Gewoon booten met een Win98 opstart flop. Niet moeilijk doen.

Als hij dan klaar is tik je:

fdisk /mbr

Klaar is sjakiealacoco
Ik heb al geprobeerd om hem op testraten met een dos diskette maar die pakte hij nog niet eens :'(

Verwijderd

anders kopieer gewoon het bestand fdisk.exe naar een diskette. je kan ook alleen systeembestanden overzetten door in dos om command prompt: "sys a:" te zetten

Verwijderd

Is je A: drive niet gewoon verrot :?
Pagina: 1