Hallo. Ik heb een probleem. Mijn ati radeon 8500 is kapot gegaan (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/398988) , maar ik kan niet meer met garantie naar mijn zaak waar ik hem gekocht heb. Nou ben ik al naar de lokale compboer geweest, maar HIJ weet geeneens hoe hij mijn ati dan terug moet sturen. Wie heeft weleens zelf zijn ati terug gestuurd, of weet ieder geval de manier, ook al is het buitenland.. PLEAZE (ander gaat daar 700 gulden
)... ALVAST HARSTIKKE BEDANKT
Verwijderd
Zit er geen garantie bewijs bij van ATI zelf?? hier staat meestal op hoelang de garantie is en wat je moet doen.
En als je hem op gaat sturen... er zit alleen een centrum in duitsland en engeland....
En als je hem op gaat sturen... er zit alleen een centrum in duitsland en engeland....
Anders mail ze even... Leg het probleem uit, vraag de garantievoorwaarden en vraag een reparatieformulier aan:
http://www.ati.com/na/pages/worldwide/ATIWorldWide.html
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
ja maar ik heb hem gekregen gewoon in een zakje, tis een le. MAar HOE kan ik hem naar duitsland sturen... want volgens mij is dat niet het bedrijf voor garantieOp maandag 25 februari 2002 15:34 schreef -CHiLLeR- het volgende:
Zit er geen garantie bewijs bij van ATI zelf?? hier staat meestal op hoelang de garantie is en wat je moet doen.
Ok welke site kan ik het aanvragen... ik kom alleen maar op cancada uitOp maandag 25 februari 2002 15:36 schreef Merely het volgende:
Anders mail ze even... Leg het probleem uit, vraag de garantievoorwaarden en vraag een reparatieformulier aan:
(Warranty Service Request (U.S. and Canada))
Volgens ati europe gewoon zo'n form invullen. Staat onder FAQ
http://support.ati.com/rma/index.html
En als je dan op dat ding kliktOp maandag 25 februari 2002 17:08 schreef Fault het volgende:
Volgens ati europe gewoon zo'n form invullen. Staat onder FAQ
k, kheb een mail gestuurd , 2e keer al (vorige keer kreeg ik allemaal links, die hier al in het rijtje staan)
"I've got a big problem. My Radeon 8500 le doesn't work. When I turn on my computer I see a lot of squares. I want to send my ati to a warranty/repair company of ati. But the pccompany in my city doesn't know HOW to do that, and I can't brong it back to the shop where I bought it. It's a very expensive card for me, and now it's broken. How can I arrange the warranty. I've checked all the sites, you've sent me a month ago.
Thanks for your attention,
Elmer"
niet op mijn engels letten, maar HEEFT ER NOG IEMAND EEN OPLOSSING?
"I've got a big problem. My Radeon 8500 le doesn't work. When I turn on my computer I see a lot of squares. I want to send my ati to a warranty/repair company of ati. But the pccompany in my city doesn't know HOW to do that, and I can't brong it back to the shop where I bought it. It's a very expensive card for me, and now it's broken. How can I arrange the warranty. I've checked all the sites, you've sent me a month ago.
Thanks for your attention,
Elmer"
niet op mijn engels letten, maar HEEFT ER NOG IEMAND EEN OPLOSSING?
Waarom kun je niet terug naar de zaak waar je die kaart hebt gekocht?
die doen supermoeilijk omdat ik vorige x mijn ati oced had (bios), maar ik had toch een nieuwe ontvangen. Maar ik wil ook liever niets meer met hun te maken hebben. Kheb namelijk het idee, als ik mijn kaart naar hun stuur, dat ze toch niet naar ati sturen. (geen zin in verzendkosten etc voor iets dat geen nut heeft)Op maandag 25 februari 2002 17:39 schreef Sovereign het volgende:
Waarom kun je niet terug naar de zaak waar je die kaart hebt gekocht?
Maar iemand met een OP-LOS-SING?
Da's vervelend, hopelijk heeft iemand een oplossing voor je.
Je kan toch wel ergens een telefoonnr vinden?
Als je je kaart terug brengt MOETEN ze het terugsturen of het zelf regelen. tenminste als je nog garantie hebt, en laat het anders door je Pa of een vriend van je doen ofzo.
Breek je nek voorzichtig
nou nee.. dat doe ik niet. Probs met die zaak you know....
maar iemand nog oplossingen voor garantie in NL ? plz
Hmm, problemen met de zaak. Je heb alles gedaan met die kaart wat de garantie laat vallen, ik heb al je topics gevolgd, en wie ben ik ? Ik ben de zaak waar jij problemen mee heeftOp dinsdag 26 februari 2002 17:49 schreef Tutti-frutti het volgende:
nou nee.. dat doe ik niet. Probs met die zaak you know....
Shift, zolang je geen bewijzen hebt dat die kaart zou zijn OC'ed of iets anders dan ben je gewoon verplicht om die kaart terug te nemen.
C:\>_
Bewijzen ? hij geeft alles zelf toe dus, dat is bewijs genoeg.Op dinsdag 26 februari 2002 18:02 schreef vinnie_van_wham het volgende:
Shift, zolang je geen bewijzen hebt dat die kaart zou zijn OC'ed of iets anders dan ben je gewoon verplicht om die kaart terug te nemen.
Dan idd wel jaOp dinsdag 26 februari 2002 18:03 schreef Shift het volgende:
[..]
Bewijzen ? hij geeft alles zelf toe dus, dat is bewijs genoeg.
C:\>_
Bewijzen :
Ik was net bezig met mijn case en start mijn pc op.
Nu maakte een ijzer stukje kortsluiting met mijn ati radeon.
Als ik nu opstart, dan krijg ik allerlei gekleurde vakken en strepen door mijn beeld, en kan alleen zien als er iets beweegt(door flikkerende beeldstukken).
De garantie is vervallen
Kaart in ander systeem stopen helpt ook niet.
Wat kan ik nu het best met de kaart doen?
aan de buiten kant is echt helemaal niets te zien, van schroei plekken etc.
Kortsluiting en daarna dus rar beeld
Kaart is geflashed, en nog terrug geflashed. Kheb al een vorige gehad... ook teruggeflashed, maar dan NOG waren ze er achter gekomen. (jvanhoek flashtool). Maar hoe bedoel je RMA ?
ATI Warranty Statement and Conditions
Suc6.. d8 dat deze je verder kan helpen voor RMA: Eurotech <eurotech@ati.com>...This warranty does not apply to the software component of a product or a product which has been damaged due to accident, misuse, abuse, improper installation, usage not in accordance with product specifications and instructions, natural or personal disaster, or unauthorized alterations, repairs or modifications...
Ik wil niet veel zeggen, maar als aan de kaart aan de buitenkant niets te zien valt dan hadden jullie hem eenvoudig kunnen retourneren aan ATI als coulance voor de klant. Ik vind dit een beetje triest. Als ie 'm nu groots gemod had, heatsinks verwijderd en flink opgeclocked, dan kan ik het nog begrijpen, maar dit?Op dinsdag 26 februari 2002 18:11 schreef Shift het volgende:
Bewijzen :
Triest ? Luister een goed, het zijn niet onze regels maar van de leverantier en de fabrikant. Ik heb deze persoon al een keer geholpen met dezelfde geintje, maar voor de tweede keer doe ik het niet. Geen misbruik maken van de situatie.Op dinsdag 26 februari 2002 18:26 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Ik wil niet veel zeggen, maar als aan de kaart aan de buitenkant niets te zien valt dan hadden jullie hem eenvoudig kunnen retourneren aan ATI als coulance voor de klant. Ik vind dit een beetje triest. Als ie 'm nu groots gemod had, heatsinks verwijderd en flink opgeclocked, dan kan ik het nog begrijpen, maar dit?
Verwijderd
Hier ook een eerste verkoper van een zaak in losse componenten en software.
Shift luister vriend als er niks aan te zien val aan de kaart dan stuur je hem eenvoudig op door middel van een RMA nummer die jij bij jou leverancier op kan vragen binnen 48 uur heb jij van de meeste leveranciers een RMA nummer en kun je de kaart opsturen voor creditering en krijg jij als super gevoelige medewerker van je baas zijn portemonee een nieuwe jij tevree je baas tevree en de klant tevree voila.
Als jij bij elke klant zo een pietje precies bent ben je best wel een sukkel en zul je nog wel eens een verkeerde klant treffen vraag mijn collega hehe die werd met een stofzuigerslang de winkel uitgeslagen
omdat die ook meer naar de baas zijn portemonee keek inplaats van service naar de klant.
Service dat is het de service graad in je winkel hoort zo goed als 95% te zijn wil jij kunnen profiteren van goeie mond op mond reclame en klanten die regelmatig terug komen.
Dank je
Shift luister vriend als er niks aan te zien val aan de kaart dan stuur je hem eenvoudig op door middel van een RMA nummer die jij bij jou leverancier op kan vragen binnen 48 uur heb jij van de meeste leveranciers een RMA nummer en kun je de kaart opsturen voor creditering en krijg jij als super gevoelige medewerker van je baas zijn portemonee een nieuwe jij tevree je baas tevree en de klant tevree voila.
Als jij bij elke klant zo een pietje precies bent ben je best wel een sukkel en zul je nog wel eens een verkeerde klant treffen vraag mijn collega hehe die werd met een stofzuigerslang de winkel uitgeslagen
omdat die ook meer naar de baas zijn portemonee keek inplaats van service naar de klant.
Service dat is het de service graad in je winkel hoort zo goed als 95% te zijn wil jij kunnen profiteren van goeie mond op mond reclame en klanten die regelmatig terug komen.
Dank je
Ik ben niet pietje precies, dit is de tweede keer namelijk, het kost ons ook tijd en geld om een RMA af te handelen.Op dinsdag 26 februari 2002 18:46 schreef Orange het volgende:
Hier ook een eerste verkoper van een zaak in losse componenten en software.
Dank je
Verwijderd
Ja dat is net zo makkelijk als zeggen meneer met dat probleem met die comp moet je de helpdesk maar bellen!!
Man doe toch niet zo moeilijk als er niks te zien is dan valt het onder garantie tenzij jij gemachtigd bent om als ATI expert voor hun reparatie's te mogen beoordelen zo nee doe dan je werk en behandel de klacht of word bakker of zo als het te veel moeite is.
Jezus als ik zulke mensen in dienst moet nemen zou ik me nog liever failliet laten verklaren
Man doe toch niet zo moeilijk als er niks te zien is dan valt het onder garantie tenzij jij gemachtigd bent om als ATI expert voor hun reparatie's te mogen beoordelen zo nee doe dan je werk en behandel de klacht of word bakker of zo als het te veel moeite is.
Jezus als ik zulke mensen in dienst moet nemen zou ik me nog liever failliet laten verklaren
Verwijderd
Het is wel heel opvallend dat hij niet meer zelf reageerd!!! is dit allemaal echt waar??? dan kun je het misschien proberen.
MAAR IK ZOU VAST WERK GAAN ZOEKEN!!!!
MAAR IK ZOU VAST WERK GAAN ZOEKEN!!!!
Wie ben jij dan wel ? Moet ik naar je gaan luisteren ofzow ? Nee dus, als jij zo goed bent moet je zelf ATI RMA expert worden.Op dinsdag 26 februari 2002 19:55 schreef Orange het volgende:
Ja dat is net zo makkelijk als zeggen meneer met dat probleem met die comp moet je de helpdesk maar bellen!!
Tijd en geld? Dat kost het ook als een kaart ook inderdaad defect is waarbij de klant geen schuld heeft (in welke mate dan ook) of waarbij je niet kan zien dat de klant iets gedaan heeft wat niet mag en wat je toevallig niet op een forum kunt lezen (yawn).
Ik vind dit dus erg triest, beetje zielig gaan staan te doen waar het bedrijf gewoon een fiscale reserve voor heeft aangemaakt als het goed is.
Ik vind dit dus erg triest, beetje zielig gaan staan te doen waar het bedrijf gewoon een fiscale reserve voor heeft aangemaakt als het goed is.
Blaat ! Ik behandel eerlijke klanten ook eerlijk, punt uit.
Verwijderd
Wat raar is dat jij als service gerichte verkoper een klant afwijst alleen omdat hhij voor een tweede keer met een kaart komt.
Zoals ik al zei ik werk ook in zo'n soort zaak,maar als ik jou zo hoor dan werk je vast bij alternate hehe
Maar wat ik kwijt wou stel dat ik voor een tweede keer met die kaart kom en jij kan niks zien en je zegt tegen mij de klant dus ja je hebt hem net als de eerste verkloot dan sloeg ik je er toch echt een op vriend
en wedde dat dat pijn doet?
Wat jij moet doen is conducteur worden schreeuwen en blaten doe je al alleen je fluitje mis je nog.
Is het jou nog nooit eens gebeurt dat je iets ergens op liet vallen en het deed het niet meer en dat je niks kon zien?
Ik heb zelf 3 kinderen de vierde komt eraan en geloof me als jij zover bent neem ff aan dat je geen vader bent dan gebeurt het jou ook nog wel een keer dat 1 van je kinderen zoiets heeft,en wat doet pappa die gaat toch echt ff naar de winkel en ruilt hem als is het voor de 2 de keer en was het zijn schuld.
Doe nou niet moeilijk en ruil hem om
EEn rma kost jou 10 min met bellen en door faxen en oh jee wat een geld en tijd verspilling of niet????
Echte goeie service hoor bravo je bent een held
Zoals ik al zei ik werk ook in zo'n soort zaak,maar als ik jou zo hoor dan werk je vast bij alternate hehe
Maar wat ik kwijt wou stel dat ik voor een tweede keer met die kaart kom en jij kan niks zien en je zegt tegen mij de klant dus ja je hebt hem net als de eerste verkloot dan sloeg ik je er toch echt een op vriend
en wedde dat dat pijn doet?
Wat jij moet doen is conducteur worden schreeuwen en blaten doe je al alleen je fluitje mis je nog.
Is het jou nog nooit eens gebeurt dat je iets ergens op liet vallen en het deed het niet meer en dat je niks kon zien?
Ik heb zelf 3 kinderen de vierde komt eraan en geloof me als jij zover bent neem ff aan dat je geen vader bent dan gebeurt het jou ook nog wel een keer dat 1 van je kinderen zoiets heeft,en wat doet pappa die gaat toch echt ff naar de winkel en ruilt hem als is het voor de 2 de keer en was het zijn schuld.
Doe nou niet moeilijk en ruil hem om
EEn rma kost jou 10 min met bellen en door faxen en oh jee wat een geld en tijd verspilling of niet????
Echte goeie service hoor bravo je bent een held
Maar wat ik geleerd heb ... niet meer bios flashen. MAAR kheb nog een ander idee: namelijk
er word dus bij het flashen een log oin de bios gezet. Op de kaart zit geen klok... bij het flashen en log wordt dus de klok van de bios van mb gebruikt. Kan ik nou ff mijn moederboard op 7/12/2001 zetten en dan flashen ??
dan zou er bij de log die datum dus komen te staan (de kaar is in 12/2001 ook gemarkeerd.
er word dus bij het flashen een log oin de bios gezet. Op de kaart zit geen klok... bij het flashen en log wordt dus de klok van de bios van mb gebruikt. Kan ik nou ff mijn moederboard op 7/12/2001 zetten en dan flashen ??
dan zou er bij de log die datum dus komen te staan (de kaar is in 12/2001 ook gemarkeerd.
schop.. kijk mijn reply hierboven, bedankt alvast
Verwijderd
Ik ben het met Shift eens 
Tutti had de kaart al een keer vernaggelt met overclocken en toen is Shift wel zo vriendelijk geweest om de kaart terug te nemen.
Tutti had van dit incident moeten leren en blij moeten zijn met de service die Shift hem gaf.
Tutti krijgt nieuwe kaart, klokt weer over, let niet op en frituurt zijn kaart voor een tweede keer.

geen medelijden deze keer hoor
Tutti had de kaart al een keer vernaggelt met overclocken en toen is Shift wel zo vriendelijk geweest om de kaart terug te nemen.
Tutti had van dit incident moeten leren en blij moeten zijn met de service die Shift hem gaf.
Tutti krijgt nieuwe kaart, klokt weer over, let niet op en frituurt zijn kaart voor een tweede keer.
geen medelijden deze keer hoor
tis ook mijn eigen schuld ja.. maar waar ik zo van baal is dat ht niet door het oc-en komt.. maarja. Ik probeer het gewoon.... want het was wel ff een duidje, maaruh iemand nog opmerkingen over mijn vorige REPLY ??
Ik heb eens gekeken, en jehebt gelijk, tis werkelijk supermoeilijk om je ATI te laten repareren in Europa.
Hierdoor vindik de verantwoordelijkheid van je winkel wel ff veranderen, ze moeten 'm terugnemen omdat dat jouw enige mogelijkheid is.
Als jij nou ala Maxtor, Iiyama of Nvidia 't zelf kon regelen, kannik begrijpen dat zij zeggen: vriend zoek 't ff uit. Maar nogmaals dit ligt anders.
Hierdoor vindik de verantwoordelijkheid van je winkel wel ff veranderen, ze moeten 'm terugnemen omdat dat jouw enige mogelijkheid is.
Als jij nou ala Maxtor, Iiyama of Nvidia 't zelf kon regelen, kannik begrijpen dat zij zeggen: vriend zoek 't ff uit. Maar nogmaals dit ligt anders.
thnx voor jullie replies...MAAR kheb nog een ander idee: namelijk
dan zou er bij de log die datum dus komen te staan (de kaar is in 12/2001 ook gemarkeerd).
dan zou er bij de log die datum dus komen te staan (de kaar is in 12/2001 ook gemarkeerd).
Je moet niet overdrijven he 
Vraag je ons nou jou te helpen met ATI-garantie team op te lichten?
Zeg gewoon wat er is gebeurd, dat je een ezel bent geweest, en dat je wilt lappen if neccessary.
Vraag je ons nou jou te helpen met ATI-garantie team op te lichten?
Zeg gewoon wat er is gebeurd, dat je een ezel bent geweest, en dat je wilt lappen if neccessary.
He elmo je heb niet echt reatcties terug gekregen volgens mij het is hjier behoorlijk saai als je op school op internet mag
Verwijderd
Dit HEB IK NIET GEPOST !!! WIE THE F**** heeft dit wel gepost onder mijn naam ?... iig iemand van school, Remco ?Op woensdag 24 april 2002 11:32 schreef Tutti-frutti het volgende:
He elmo je heb niet echt reatcties terug gekregen volgens mij het is hjier behoorlijk saai als je op school op internet mag
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()