rare vastloper .....

Pagina: 1
Acties:

• sc5000
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01-2025
Ik heb een K7M mobo met een 700 athlon TB (slot A) en 2 x 128 MB geheugen. Verder zit er een V7700 van asus in. prima systeem tot voor kort.

Het systeem doet de laatste tijd namelijk nogal wat vreemde dingen. Het lijkt dan alsof het beelscherm in een andere resolutie wil gaan, knippert even, en dan komt ie weer in de oude resolutie terug, maar meestal zit het beeld dan vast, de hele pc overigens ook. Soms kan ik nog wel doorgaan, maar meestal zit ie vast. Ik zie dan wel mn gewone desktop, soms met een aantal pixels die niet kloppen, en soms is het hele beeld zelfs opgebouwd uit verticale strepen. Ik heb alle dingen al zon beetje geprobeerd, maar ik weet nog steeds niet wat het nou is. Geheugen banken allebei geprobeerd, processor en video kaart eruit en erin, alles stofvrij gemaakt ......

Weet iemand misschien wat het is ??? Ik wordt er namelijk niet echt blij van .... :'(

Oh ja, en videodrivers is het volgens mij ook niet, ik heb er al 3 versies overheen gehaald, allemaal hetzelfde.

Is het misschien de videokaart, kapot geheugen, processor, mobo, of te weinig vermogen in de voeding (hij heeft het wel altijd goed gedaan met dezelfde hardware configuratie), of misschien dipjes in de stroom ???

Elke reactie is welkom ..... bedankt

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
heb je al geprobeerd om een poosje een andere resolutie te gebruiken?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• sc5000
nee, nog niet geprobeerd, ik speel wel veel spelletjes op 1280, en desktop is 1024, dus ik kan het ns proberen, want ik heb nog geen vastlopers gehad in een spel.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:24

[ash]

Cookies :9

Het ligt waarschijnlijk aan de cooling van je videokaart. Heb namelijk precies hetzelfde gehad met een Geforce 1 kaartje, hiervan was de fan kapot gegaan en werd de GF1 niet goed gekoeld.

Succes.. :)

Verwijderd

misschien is je monitor aan het verslijten. Vaak op een hoge resolutie een spel spelen is niet goed als de monitor het eigenlijk niet aankan en zeker niet als deze dan lang aanstaat. Je zou misschien ook eens kunnen proberen om de monitor een keer stofvrij te maken of even een andere monitor gebruiker dan kun je dat ook uitsluiten als er dan ook iets niet goed gaat. *D

• sc5000
Ik heb de monitor instellingen wel aan het max van de monitor staan, maar niet daarover. Ik kan wel ff proberen om die monitor ff open te halen. wat betreft die koeler, ik zie en hoor niets dat ie aan het kapot gaan is, maar het is wel vreemd dat als ie vastloopt ik meestal wel een dip hoor in een van de vertilatoren, en volgens mij is dat die van de processor, dus dan zou die misschien kapot aan het gaan zijn ???

• sc5000
Ik heb nog steeds hezelfde probleem, andere resolutie geprobeerd, helpt niet, en de fan van de video en de processor lijken het goed te doen, alleen maakt die van de processor een beetje veel lawaai..... Het wordt nu echt een heel lastig probleem, zijn er misschien nog mensen met andere suggesties / oplossingen, heeeeeel graag ....

Verwijderd

Wat voor OS gebruik je? Heb zelf ook wel eens probs gehad met zoiets (in win 98 was het format c einde probleem, in XP wilden detonators nog wel eens helpen). Wat betreft je voeding. Misschien kun je NBM5 eens proberen, kun je de voltages en temps aflezen..

• sc5000
Ik gebruik nu windows XP, en heb al 3 soorten drivers geprobeerd, werk nu met de detonators van nVidia, maar bij alledrie had ik het probleem. ik heb wel de voltages ff afgelezen in de bios, en daar staan ze allemaal zon beetje goed, behalve dat +12 ongeveer 10.7 is, ik weet niet of dat veel uitmaakt ?

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Weet het bijna zeker dat je voeding het is.

10.7 is niet normaal volgens mij. heb dus het idee dat je stroom te kort komt. Probeer eens wat anders; Mishandel je pc eens flink door te gaan branden , bestanden te verplaatsten etc etc, kijken wat ie doet met zijn 12 volt. of het erug fluctueerd

• sc5000
ja, zou kunnen, ik heb wel continu dat seti@home aanstaan, misschien dat dat teveel is, maar is er zon programma om de stroom af te lezen, ik weet niet wat NBM5 is ofzo ....

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Mother board monitor is er een. probeer die ff en dan horen we het wel

Verwijderd

http://mbm.livewiredev.com/ (NBM5)

In BIOS de ''optie'' performance. ''optimal'' eens op 'normal' instellen
(om maar wat te proberen)

Denk ook dat het de voeding is...

• sc5000
Ik heb hem geinstalleerd, en inderdaad staat de 12 op iets van 11, zou wel kunnen, want ik heb de pc niet meer vast zien lopen, en toen die dat wel deed stond ie op 10.7, dus ik denk ook dat de voltage een beetje te laag is, ik heb er nu ook een harde schijf afgegooid. Ik zal ff experimenteren, maar ik denk dat het een nieuwe voeding wordt, in ieder geval bedankt voor zover

Verwijderd

je zou ook nog kennen proberen om WHQL drivers te proberen voor je video kaart. Heb zelf ook wel eens vage probs gehad met beta drivers....

my 2 cents

• sc5000
WHQL drivers zijn toch voor video capture, of zit ik er nu helemaal naast ?

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

kiek es ff wat voor voeding er in zit........... 235 watt ofzo :?

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 11:30 schreef sc5000 het volgende:
WHQL drivers zijn toch voor video capture, of zit ik er nu helemaal naast ?
Een WHQL driver houdt in dat de driver door microsoft is getest (Microsoft Hardware Quality Lab ofzoiets...) en goedgekeurd. Met zo'n driver weet je dus zeker dat het goed moet werken.....

Beta drivers van fabrikanten willen nog wel eens wat foutjes bevatten. (daarom zijn ze waarschijnlijk beta ;) )

Verwijderd

hee je had het over seti@home. Die zorgde bij mijn pc ook al voor problemen... zettem es uit ofzo...

• sc5000
ik heb nu die monitor lopen en hij geeft steeds waardes aan tussen 11 en 11.5 zon beetje. ik heb een hoop zitten copieren tussen 2 schijven, maar ik geloof niet dat het erg veel effect heeft op het voltage, eerste van c naar d, toen zat ie rond de 11.5, en toen van d naar c, en toen zat ie ongeveer rond de 11.13, maar toen ie klaar was bleef het op 11.13 dus het heeft geloof ik niet echt veel effect. Ik weet niet waar 12V nog meer voor wordt gebruikt, maar ik kan misschien een stress-test doen ofzo, misschien dat dan alles van 12V ook gelijk wordt getest, de voeding moet dan in ieder geval max leveren voor zover ik het kan zien. En wat de voeding betreft, die is idd 235 W. misschien wat weinig voor dit systeem, maar hij heeft het altijd gedaan, dus waarom nu ineens al die problemen ???

systeem is dit voor de duidelijkheid :

ASUS K7M mainboard met athlon TB 700 @ 706
256 MB geheugen (2x128MB)
1x 45GB IBM 7200 rpm
1x 13.6 GB maxtor 5400 rpm
1 cd-rom en een dvd-rom
1 1.44 MB flop ;)
asus V7700 32 MB DDR
hauppauge winTV Theater
SB Live player 1024
2 realtek netwerkkaarten

is wel veel, maar hij heeft het altijd gedaan