Toon posts:

Netwerk en IP problemen, i-gamen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had deze al eerder op Internet en telefonie staan,alleen ik wil gewoon kunnen i-gamen, ik weet nou al ietsjes meer over hoe mun netwerk in elkaar zit, maar ben afgezien daarvan een totale newbee.

Ik wil nu ik al enige maanden ADSL heb me eindelijk gaan wijden aan Internet Gamen,maar dit was minder makkelijk als ik dacht, bijna niks doet het! Ik heb Gamespy gedownload en liep hier tegen de volgende dingen op:
-Al gelijk kreeg ik deze foutmelding:
Proxy Or Firewall detected

Your computer's internal Ip adres (192.168.0.77) is different than it's externally known IP adress (62.131.236.30) This may be due to an Firewall, NAT proxy or othwe unusual network configuration, and it prevents most games from working properly as a host.

You will probably not be able to host any game rooms unless you are the DMZ host on your network. Contact your ISP or Network administator for more information.

Maar hoe los ik dit dus op,ik zit idd op een netwerk, alleen dit is gewoon een standaard netwerk dat via XP gaat! Ik zat eerst wel op een proxy maar nu niet meer. Hoe los ik dot probleem op?

Ik heb enkele spellen geprobeerd: red alert 2, Unreal tournament, Kingpin, Operation Flashpoint en Halflife.

• BIj red alert gingen we naar binnen,maar kwam ik gewoon in het hoofdmenu maar dit kan ook aan de game zelf liggen.

• Bij Unreal Tournament ging ik enkele keren naar binnen maar kwam er tijdens het laden connection failed te staan jammer want dit spel wil ik erg graag online spelen. Ook als ik in het spel zelf het probeer doet hij raar.Waardoor ik denk dat het niet aan gamespy ligt.

• Kingpin deed het als enige wel,da snap ik dus niet,waarom doet hij t wel ??

• EN bij Halflife kwam: u mist blabla.dll ook raar..

Waar ligt dit allemaal aan? Gamespy, Netwerk of alleen maar de spellen zelf? Ik heb er zelf een paar uur mee zitten kloten,dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een standaard Xp netwerk met als protocollen ingesteld: TCP/IP en IPX/SPX maar heb zelf geen flauw idee wta dat allemaal is,want ik ben gewoon eengamer( en webdesigner) die nog nooit wat heeft gedaan met netwerken, mun broer heb t netwerk aangelegd,maar hij is er nooit.

Voor nog wat meer info verwijs ikje naar mijn oude topic op Internet en Telefonie (8> [topic=416581]

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

hmmm

RA & URT werken bij mij ook niet via internet. Heb een lan met 133 waarop smoothwall staat. Ben bang dat het ook met nat te maken heeft echter...

RA komt tot aan het scherm dat de pc's met elkaar persoonlijk willen gaan blaten... dan kan ik wachten tot....

URT komt niet eens binnen op de game server...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

voor ra2 moeten de volgende porten openstaan:
1234 1235 1236 1237 1238
(port 1234 nodig om te connecte naar gameserver; de andere voor connecties met andere pc's...; ra2 kan prima omgaan met NAT)

maar met een standaard mxstream verbinding zo dit gewoon moeten werken. het zou misschien nog aan de xp firewall instellingen kunnen liggen!!!

en voor halflife zou ik maar zorgen dat je de die dll krijgt... :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[topic=184484/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Aha maar in dit geval is het probleem dus dat d.m.v. het netwerk mijn pc een ander Intern IP adres word eggeven,hoe los ik dit op? Dit lijkt niemand te weten en ik al helemaal niet want ik ben zo NewB00t als de tering

Verwijderd

Topicstarter
Niemand anders :'(

Verwijderd

nope
Pagina: 1