Toon posts:

K7S5A Krakend geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik te horen krijg dat ik de search moet gebruiken, dat heb ik al gedaan. (er komt zo een lijstje met tips die ik geprobeerd heb om mijn probleem op te lossen)

Het probleem is dat het geluid kraakt, de hardware waarmee ik het nu probeer is als volgt:

-ecs k7s5a mobo
-2 x pc133 256mb kingston geheugen (ook andere merken/type geprobeerd)
-1333mhz amd athlon
-20 gb maxtor @ 7200rpm (ook andere disks geprobeerd, wd, seagate)
-cdrom (met en zonder geprobeerd)
-laatste bios
-nvidia riva tnt2 van sb (de agp versie) (doet nix, bios hangt, ook na het resetten van de bios data)
-nvidia rivi tnt2 van powercolor (pci, deze geeft wel beeld)

Nu het geluid...
-hercules muse xl geluidskaart (kraakt)
-sb 128 pci geluidskaart (kraakt)
-onboard ac97 geluidkaart (kraakt)

Ik heb het met windows 98se, 2000 pro, xp en me geprobeerd maar ik heb constant het gekraak.
Ik heb het met verschillende agp en pci vga kaarten geprobeerd
Ik heb vershillende hd's geprobeerd
Ik heb verschillende drivers/biossen en directx versies geprobeerd (op verschillende besturingssystemen
Ik heb veschillend geheugen geprobeerd
Zelfs het hele zooitje op een andere voeding (die kan natuurlijk de boel ook nog storen...)

Het gebeurt met divx en met games (alle games die ik geprobeerd heb: carmageddon tdr2k, rtcw, q3 e.v.a.)

Ik begin nu echt een beetje radeloos te worden na ongeveer 10 instalaties, 9 verschillende biosen, 100 verschillende driver combi's en bergen hardware wisselen en heel veel gekraak gehoord te hebben.

Ik denk nu dus dat mijn mainboard kapot is, maar voor ik hem terugstuur wil ik graag weten of iemand mij nog iets anders kan aanraden (combi die ik nog niet heb geprobeerd)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Dat SB128 problemen op kan leveren is bekend, alle chipsets kunnen problemen veroorzaken met Creative kaarten :'( Heb je de laatste SiS AGP Drivers al geprobeerd en de sound drivers?

Ik heb hier nl. geen probs met de on-board sound gehad onder Win2k en WinXP :) Je zou kunnen proberen om met een zo kaal mogelijk systeem te draaien en dan 1 voor 1 de kaarten terug te plaatsen om het probleem te isoleren :)

webOS all the way!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:16

charrel

Cortisol4life..

ik had hetzelfde mobo, had moeite met het installeren van de sb-16 emulatie stuurprogramma's van me soundblaster live1024. Dit deed ie gewoon niet,liep dan volledig vast.
Dus volgens mij ligt het aan de combo Ecs- creative,
moet ik er wel bij zeggen dat mijn moederbord wsl niet echt goed was! |:(
Na installatie van me gloednieuwe radeon8500 begon het opeens erg te roken en stinken, was me halve mobo doorgefikt aan de onderkant :(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als alle combinaties van kaarten niet werken:
Geen tijd meer aan besteden maar meteen -> RMA.
Zullen ze niet moeilijk over doen, zeker niet als je uitlegt wat je allemaal geprobeert hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad alle combi's gehad. Dat zou dan waarschijnlijk een rma worden ;( zit ik minimaal een week zonder mijn pc'tje....

dan maar weer mijn oude kastje gebruiken...