Toon posts:

[XP] Probleem met gedeelde mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 2 PC's aan elkaar gehangen mbv een switch. Voornamelijk om de internet vebinding te sharen. Werkt allemaal perfect.

Alleen het delen van mappen geeft wat problemen. Op PC A kan ik alle gedeelde mappen van PC B zien. Op PC B kan ik echter alleen met de administrator account de gedeelde mappen van PC A zien. Met een andere account, die ook lid is van de administrator groep, kan ik helemaal niks zien op PC A. Zelfs niet de gedeelde printer, maar wel de internetverbinding.

Ik heb al geprobeerd om met ander account toegang te krijgen, dit lukte ook niet.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op maandag 25 februari 2002 14:38 schreef HVCH4 het volgende:
Ik heb thuis 2 PC's aan elkaar gehangen mbv een switch. Voornamelijk om de internet vebinding te sharen. Werkt allemaal perfect.

Alleen het delen van mappen geeft wat problemen. Op PC A kan ik alle gedeelde mappen van PC B zien. Op PC B kan ik echter alleen met de administrator account de gedeelde mappen van PC A zien. Met een andere account, die ook lid is van de administrator groep, kan ik helemaal niks zien op PC A. Zelfs niet de gedeelde printer, maar wel de internetverbinding.

Ik heb al geprobeerd om met ander account toegang te krijgen, dit lukte ook niet.
Waarschijnlijk heb je Simple File Sharing op PC A uitstaan. Ga naar de Sharing Properties van je gesharede map (op PC A natuurlijk) en klik dan op Permissions. Hier kun je de accounts instellen, die toegang krijgen tot die gesharede map. Wil je dat iedereen access krijgt? Ga dan naar Add..., Advanced..., Find Now en selecteer Everyone.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> NT

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• SiHiDa
Op maandag 25 februari 2002 14:53 schreef Merely het volgende:
--> NT
Naar NT? Ik vind dat het eigenlijk toch in WOS thuishoort. Ik heb overigens ook een keer een post geplaatst in NT over ongeveer hetzelfde en die werd dezelfde avond op slot gegooid. Lijkt me dus goed geplaatst, deze post.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb simple file sharing op beide PC's uitstaan. Ook heb ik bij al mijn gedeelde mappen everyone full control gegeven. Ook op NTFS niveau.

• SiHiDa
Op maandag 25 februari 2002 14:56 schreef HVCH4 het volgende:
Ik heb simple file sharing op beide PC's uitstaan. Ook heb ik bij al mijn gedeelde mappen everyone full control gegeven. Ook op NTFS niveau.
Vreemd! Heb je het ook al geprobeerd met Simple File Sharing aan?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb ik nog niet geprobeerd.
Maar ik wil simple file sharing niet ingeschakeld hebben. Anders moet ik namelijk alle gebruikers administrator rechten geven, omdat anders bepaalde programma's niet werken.

• SiHiDa
Op maandag 25 februari 2002 15:01 schreef HVCH4 het volgende:
Nee, heb ik nog niet geprobeerd.
Maar ik wil simple file sharing niet ingeschakeld hebben. Anders moet ik namelijk alle gebruikers administrator rechten geven, omdat anders bepaalde programma's niet werken.
Probeer dan eens alleen de Administartors access te geven.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:04

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op maandag 25 februari 2002 14:38 schreef HVCH4 het volgende:
[..]
Met een andere account, die ook lid is van de administrator groep, kan ik helemaal niks zien op PC A.
Je hebt dit account ook op PC A aangemaakt?

Sys Specs

• SiHiDa
Op dinsdag 26 februari 2002 15:01 schreef Danfoss het volgende:

[..]

Je hebt dit account ook op PC A aangemaakt?
Hij zegt toch dat hij Everyone full control heeft gegeven!
Pagina: 1