Toon posts:

[Java] Compiler output te lang voor dos-prompt *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is als volgt,
Als noob probeer ik een file (in dit geval java) te compileren. Nu staat dit vol met door mij gemaakte fouten. Zoveel dat ik niet de volledige output v/d compiler terug kan lezen omdat er meer regels zijn met foutmeldingen dan het aantal regels in mijn dos scherm. Ik heb al geprobeerd om deze output te redirecten naar een textfile echter zonder succes. Ook het scherm op 50 regels zetten is niet altijd voldoende. Mijn vraag is dus, hoe krijg ik die eerste regels met opmerkingen v/d compiler te zien.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
door met een ide te werken die de output van de compiler opvangt dan kan je gewoon scrollen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Tja, texteditors zoals (www.)Textpad(.com ) hebben de mogelijkheid om de java compiler te gebruiken en de uitput naar een doc van deze editor te schrijven. Dit is denk ik wat je zoekt.. en erg handig ;)

• Tomatrix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-02-2025
Of op control-c drukken tijdens het compileren

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

of als je NT/2K/XP draait de 'screen buffer size' van de dosbox verhogen, dan kun je verder terug scrollen

• JapJap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 11:02
Ik heb al geprobeerd om deze output te redirecten naar een textfile echter zonder succes.
Werkt zoiets niet?
code:
1
  System.setErr(new PrintStream(new FileOutputStream("errors"));

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, voor al jullie reactie's,
Op maandag 25 februari 2002 15:29 schreef nxt het volgende:
of als je NT/2K/XP draait de 'screen buffer size' van de dosbox verhogen, dan kun je verder terug scrollen
Dit lijkt mij de mooiste oplossing, echter ik draai w98 sec edition. Ik zoek dus eigenljk een proggie wat als tsr alles opvangt uit de dosbox in dit geval.

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
werkt javac Blaat.java 2> error.lst
niet?

Verwijderd

of javac Blaat.java | more ?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 16:57 schreef Yarvieh het volgende:
of javac Blaat.java | more ?
Ja, dit werkt wel, maar als je te ver bent en weer terug wilt scrollen, dan gaat dat helaas niet.
Maar ik heb iets gevonden, wat precies doet wat ik wil. Handig voor andere die dit probleem ook hebben.
http://www.zdnetindia.com/downloads/utilities/info/5935166.html

Als die link niet mag, verwijder deze dan maar :)

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Op maandag 25 februari 2002 15:31 schreef JapJap het volgende:

[..]

Werkt zoiets niet?
code:
1
  System.setErr(new PrintStream(new FileOutputStream("errors"));
Het gaat hier om het compileren :)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00

pistole

Frutter

gewoon, properties van je dosbox zodanig instellen dat je buffer lekker groot is...

Ik frut, dus ik epibreer

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 08:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op maandag 25 februari 2002 17:10 schreef pistole het volgende:
gewoon, properties van je dosbox zodanig instellen dat je buffer lekker groot is...
zoals al eerder gezegd, dat werkt alleen op een WinNT based OS, en de topicstarter werkt met Win98 :z

voor de topicstarter: kijk even naar de oplossing die Dash2in1 al heeft gegeven :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als je zoveel fouten krijgt heb je simpelweg te lang gewacht met compileren ;) .

Je kunt beter vaak compileren om even te testen of de zaak werkt. Je kunt dan veel makkelijker even de paar foutjes fixen. Te lang wachten met compileren kan snel tot erg veel fouten leiden die vaak samenhangen. 60 fouten wegwerken is dan bijvoorbeeld geen pretje ;) .

Je kunt natuurlijk onderaan beginnen met fouten wegwerken. De compiler doet echt niet zijn best om de zaak voor jou in een logische volgorde te zetten ;) . Als je er een paar hebt weggewerkt kan je gewoon ff opnieuw compileren, vaak reduceert dat het aantal meldingen al behoorlijk.

Als het echt nodig is werkt redirecten naar een file uiteraard wel.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 08:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mbravenboer: Je kunt natuurlijk onderaan beginnen met fouten wegwerken
ik heb niet zo'n gigantische ervaring met de java compiler (niet vergeleken met mijn ervaring met de MSVC++ compiler iig :)), maar het is vaak zo dat fouten verderop veroorzaakt worden door een vergeten ; of } een paar regels ervoor... dan kun je wel onderaan beginnen, maar er is dus een kans dat de aangegeven statement helemaal niet fout is :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
OiSyN: maar het is vaak zo dat ...
Dat is inderdaad wel zo, maar in de praktijk vind ik dat eigenlijk vaak wel meevallen.... Misschien dat dit ook komt omdat een ervaren oog direct een onzinnige melding herkent... Niet zo'n goede tip dus eigenlijk idd ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo gevorderd als mbravenboer. (Wel bijna ;) ;) )

Het probleem wat OiSyN schetste is hetgene wat eigenlijk mijn probleem. Als je zo iets vergeet of gewoon verkeerd doet (remember n00b) krijg je een heel scherm vol met foutmeldingen.

Voor jou als ervaren java programmeur duidelijk, maar voor mij dus lang niet altijd. :(

Overigens het linkje wat ik eerder heb gegeven, voldoet goed. :)
Pagina: 1