Toon posts:

Win 9x wel en XP niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me even wat af, we hebben een NT server, en win9x clients, die hebben hun policy file zo ingesteld dat het bureaublad, het start menu, etc allemaal op de server zijn opgeslagen. Als een gebruiker dus op een willekeurige PC aanmeld, krijgt hij altijd zijn eigen bureaublad, startmenu, etc te zien.

Nou zijn we PC's aan het omzetten naar XP Pc's. Daar wordt het bureaublad nog wel aangepast aan die van de server ( op achtergrond etc na ), maar de program files enzo niet meer, en ook heb ik geen idee hoe je de policy hiervoor moet instellen ( de poledit ).

Iemand enig idee hoe we dit nog kunnen doen en waarmee?

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Onder XP.
Start - Instellingen - Configuratie Scherm - Systeembeheer - Lokaal Beveiligings Beleid.
Verder zelf maar even zoeken.
Advies: koop bij www.boeknet.nl het Pocket Administrator handboek voor XP (of de wat duurdere) en ga hier mee aan de slag voordat je de XP Pc-s verknald door te weinig kennis.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je mot wel ff nieuwe policy's maken meen ik , want policys werken met registry verwijzingen en die is bij XP anders dan Win9x

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 16:08 schreef i2Paq het volgende:
Onder XP.
Start - Instellingen - Configuratie Scherm - Systeembeheer - Lokaal Beveiligings Beleid.
Verder zelf maar even zoeken.
Advies: koop bij www.boeknet.nl het Pocket Administrator handboek voor XP (of de wat duurdere) en ga hier mee aan de slag voordat je de XP Pc-s verknald door te weinig kennis.
Ehm... kan je het daar echt per user en per groep voor elkaar krijgen??? Heb gisteren lopen zoeken, maar zie zo snel nog niet de mogelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 16:16 schreef Koffie het volgende:
Je mot wel ff nieuwe policy's maken meen ik , want policys werken met registry verwijzingen en die is bij XP anders dan Win9x
Ja, dat is wel waar. Ik ben al op zoek geweest naar een nieuwe poledit voor XP, of in elk geval een sjabloon bestand ervoor, maar die heb ik echt nergens kunnen vinden :'(

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Er is geen poledit voor XP of W2k.
Dit soort zaken regel je per werkplek voor zover ik dit heb kunnen nalezen in:
Windows 2000 Expert Companion en in Windows XP In and Out.
Beiden via Microsoft press te verkrijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch echt nog even wat meer info nodig. Het lukt gewoon niet om een XP policy te maken, en het lukt XP dan dus ook niet om zijn desktop van mijn NT server vandaan te halen. Ook niet via Start - Instellingen - Configuratie Scherm - Systeembeheer - Lokaal Beveiligings Beleid, of ik ben heel erg scheel...

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Je moet een ntconfig.pol aanmaken met een poledit van NT4. Volgens mij moet die ook ergens staan op de W2K cd. Deze plaats je in de NETLOGON share. W2K en XP volgen voor zover mogelijk deze policy. De config.pol van 95 heeft geen effect.

Andere mogelijkheden zijn: lokale policies maken op de XP clients en de config.pol bestanden die aangemaakt worden naar alle clients distribueren. Op een client met Start -> Run -> gpedit.msc beginnen.

Ook een oplossing is naar W2K Active Directory overstappen (maar dat doe je niet zomaar), dan kun je namelijk Group Policy Objects (GPO) gebruiken.

Beste tip blijft: Gebruik de Knowledge Base van MS of TechNet. Hier staat dit allemaal in beschreven, ook hoe je W2k/XP clients in een NT4 server omgeving kunt laten fungeren.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op donderdag 07 maart 2002 16:16 schreef Mammaplank het volgende:
Ik heb toch echt nog even wat meer info nodig. Het lukt gewoon niet om een XP policy te maken, en het lukt XP dan dus ook niet om zijn desktop van mijn NT server vandaan te halen. Ook niet via Start - Instellingen - Configuratie Scherm - Systeembeheer - Lokaal Beveiligings Beleid, of ik ben heel erg scheel...
Dat zijn niet de policies die jij bedoelt, maar meer de password policies, account policies e.d.

Je moet van de Run-prompt even gpedit.msc starten.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op dinsdag 26 februari 2002 09:16 schreef Mammaplank het volgende:

[..]

Ehm... kan je het daar echt per user en per groep voor elkaar krijgen??? Heb gisteren lopen zoeken, maar zie zo snel nog niet de mogelijkheid.
Nee, dat lukt daar niet. Groeps/Userafhankelijkheid van policies werkt niet met local policies van W2K/XP. Daarvoor heb je de Group Policies nodig, of eventueel een NTCONFIG.POL gemaakt met de PolEdit van NT4.

Pagina: 1