Toon posts:

Ins en Outs van MMORPG

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben zeer geinteresseerd om een MMORPG te gaan spelen, en om dus pay-per-month te gaan riskeren.
Ik heb het forum een beetje doorgezocht, maar helaas niet echt de informatie kunnen vinden die ik zoek.
Ik heb een aantal namen van MMORPG: Asheron's Call, EverQuest, Ultima Online, Dark Age of Camelot. Alle vier de spellen lijken met geweldig, maar ik vraag me af hoe het nu zit met de speelbaarheid op de lange duur.

Ik zoek eigenlijk het volgende in het spel:
- Een flink aantal VERSCHILLENDE karakters
- Enorm veel items
- Een goed uitgewerkt experience programma
- Teamplay (dat wil zeggen: met een groep van karakters
zeer sterke tegenstanders te lijf gaan. Ik ken verhalen
van 2 warriors, 2 sorcs, 2 healers die een of andere
super dragon aanvielen. Teamplay vereist om hem te
verslaan).
- Kosten van maximaal 12 euro per maand
- Een levendige community
- Een wereld die steeds uitbreid wordt
- Interessante quests

Mocht iemand mij kunnen helpen, uitleggen hoe het betalen met een creditcard in zijn werk gaat (kosten), advies kan geven over welk spel, wat dan ook, laat het maar horen. :)

Verwijderd

DaoC lijkt mij een erg goede, ook omdat er veel rassen, classes zijn, en je eigen kleren kan kopen :)

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:16

Bloodclot

Jawier!

Ik heb Beta van Dark age of camelot gespeeld.
Erg leuk met name de PvP systeem. Je strijd tus tegen andere Realms. Er zijn in totaal 3 realms die je kunt joinen, elk realm heeft weer andere rassen en classes en een totaal verschillend land.

Bijna elke avond is er wel een RealmVSRealm.
Natuurlijk kun je ook exp hunten in je eigen realm. Er zijn veel verschillende dorpjes. En elk realm heeft een eigen hoofdstad.

Er zijn ook dungeons bijvoorbeeld een lvl7-20 dungeon voor lowlevelers. voor highlevelers heb je lvl 25-40 dungeons.

Quests zijn leuk en in het begin makkelijk te doen, veel quests hebben ook een goed verhaal.

Graphics vind ik er goed uitzien.

Ohja, Events: Soms krijg je een berichtje dat er waarschijnlijk binnen 2 uur een soort massive attack komt van bijvoorbeeld 50 goblins van lvl 10-25 bij een dorpje.
Erg leuk om te zien en mee te doen.

tja.....wel creditcard nodig om de 10Euro per maand te betalen.

check www.darkageofcamelot.com voor meer info.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 14:46 schreef Bloodclot het volgende:
Ik heb Beta van Dark age of camelot gespeeld.
Erg leuk met name de PvP systeem. Je strijd tus tegen andere Realms. Er zijn in totaal 3 realms die je kunt joinen, elk realm heeft weer andere rassen en classes en een totaal verschillend land.

Bijna elke avond is er wel een RealmVSRealm.
Natuurlijk kun je ook exp hunten in je eigen realm. Er zijn veel verschillende dorpjes. En elk realm heeft een eigen hoofdstad.

Er zijn ook dungeons bijvoorbeeld een lvl7-20 dungeon voor lowlevelers. voor highlevelers heb je lvl 25-40 dungeons.

Quests zijn leuk en in het begin makkelijk te doen, veel quests hebben ook een goed verhaal.

Graphics vind ik er goed uitzien.

Ohja, Events: Soms krijg je een berichtje dat er waarschijnlijk binnen 2 uur een soort massive attack komt van bijvoorbeeld 50 goblins van lvl 10-25 bij een dorpje.
Erg leuk om te zien en mee te doen.

tja.....wel creditcard nodig om de 10Euro per maand te betalen.

check www.darkageofcamelot.com voor meer info.
Kijk dit klinkt allemaal erg goed!! Vooral de events spreekt me aan; lekker dynamisch. :)
Ik zal zeer zeker meer info hierover gaan opvragen. Zo te zien gaat dit hem wel worden. ;)
Moet ik ook meteen zo'n bluecard gaan halen (die zien er wel relaxed uit) ;)

Thx voor info

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
www.everquest.com schijnt ook wel de moeite te zijn.

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

ik zou er graag een willen met ork/cs erin
ORKZ ROELU! :D

Verwijderd

cs?

Counter-Strike?!

Verwijderd

www.uo.com

kan je ook effe de search gebruiken om een paar gratiz servers te vinden... dan heb je een premium mmorpg die ook nog eens gratis is ook... wat wil je nog meer :P

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Op maandag 25 februari 2002 15:58 schreef OrkBozz het volgende:
ik zou er graag een willen met ork/cs erin
ORKZ ROELU! :D
In everquest heb je orcs. Zelfs een heuse Orc-hill van lvl10-20. Kun je lekker levelen met een group.

Omdat everquest vrij oud is is de communitie erg groot en de sfeer erg relaxed. Graphics zijn wel ok. Maar door de RvR's van camelot vind ik net camelot iets beter.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 16:29 schreef Caspian het volgende:
cs?

Counter-Strike?!
Meervoud van ork, is orks of orcs, dat bedoelde hij :)

Verwijderd

Ik speel nu zelf 2 maanden UO(ultima Online) en het bevalt me meer dan goed is 25 gulden per maand en er zijn zeer veel characters. naja je bent allemaal mens maar je hebt veel beropen die je kan uitoefenen zoals Mage/Smith/Tamer/Thief/Lockpicker/Tailor en ga zooooo maar door echt heeeel veel. Enige minpunt is dat niet heel vbeel nederlanders het spelen maarja het is en blijft wel gezellig

Verwijderd

Nou daar kom ik weer met Shadowbane

Deze MMORPG gaat zo erg 0wnen imo :)

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
UO en EQ. In de rest zitten meestal nog veel bugs.
AO is 1 week leuk en dan geen reet meer aan (en het zit vol met bugs :(). Ook DaoC is niet lang leuk.

Rond elke release van een MMORPG staat iedereen weer te springen maar achter af valt het helaas allemaal erg tegen.

UO is bijna bugloos en nog steeds leuk om in te beginnen :D

Slave of Thieves

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Er zal één MMORPG echt roelen :P www.planeshift.it , waarom ??? je hoeft er niet voor te betalen (kan wel, kun je als ik het goed heb grotere huizen kopen) en de graphics zien er ook nog goed uit :)

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Op maandag 25 februari 2002 22:11 schreef White Dust het volgende:
Er zal één MMORPG echt roelen :P www.planeshift.it , waarom ??? je hoeft er niet voor te betalen (kan wel, kun je als ik het goed heb grotere huizen kopen) en de graphics zien er ook nog goed uit :)
Afbeeldingslocatie: http://www.planeshift.it/pix/screens/planeshift1c.jpg

:?
Vind het allemaal maar een beetje..... :z

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 23:04

Paniohitus

Paniohitus

je kan de Beta van Ragnarok gaan spelen, is best wel lachen, hehehe...

ik vind het altijd super leuk dit soort spelen, waarom weet ik zelf ook niet..., ik heb Lineage The bloodpedge ook gespeeld, en dat was ook erg stoer!!, kan je honden enzo nemen, temmen, er waren aanvallen op dorpjes (wat hierboven ook beschreven stond), veel items, en volgens mij waren er toen plannen om paarden enzo erin te doen (of die zitten er al in, maar dat weet ik niet zeker). Je kan je wapens eeuwig upgraden, heel goed systeem met guilds etc. En uiteraard de uitbreidingen die vaak komen... , ik heb deze game al een tijdje niet meer gespeeld (sinds de beta).., maar het is wel cool!

BF1: Don-Panio

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Op maandag 25 februari 2002 22:01 schreef IDtenT het volgende:
UO en EQ. In de rest zitten meestal nog veel bugs.
AO is 1 week leuk en dan geen reet meer aan (en het zit vol met bugs :(). Ook DaoC is niet lang leuk.

Rond elke release van een MMORPG staat iedereen weer te springen maar achter af valt het helaas allemaal erg tegen.

UO is bijna bugloos en nog steeds leuk om in te beginnen :D
hmm ik vond daoc wel afwisseling enzow...als je geen zin had om te vechten ging je wat tasks doen <lvl20. boven lvl20 ging je armor craften of catapults bouwen voor een aanval op een fort in een andere realm.

• Blue-eagle
  • Niet online
DAOC wordt goed gewaardeerd onder een paar collega`s van me :) Die zou ik dus nemen.

Verwijderd

Topicstarter
First off, iedereen bedankt voor de info. :)
Tot nu toe lijkt DaoC me de beste keus. Ik kan niet zeggen waarom, maar die realm wars zijn denk ik altijd uitdagend, plus het feit dat het spel wat nieuwer is. Niet voor de graphics (daar speel je zo'n spel immers niet voor imo), maar voor de uitbreidingen die nog gaan komen, dat nog niet iedereen al een superchar is, etc.

Pay-per-month heb ik op zich geen bezwaren tegen, mits het spel regelmatig geupdate wordt.
Het blijft moet ik zeggen wel moeilijk om de knoop door te hakken, omdat er ook wat negatieve geluiden over DaoC te horen zijn. Met name dat het spel zijn charme vrij snel verliest. Maar ja, smaken verschillen denk ik. :)

Ik ga maar weer eens meer info over DaoC zoeken.

Iedereen nogmaals bedankt :)

Verwijderd

die planet shift ziet er bes wel mooi uit
oja nog een ding liever geen lag en dan wil volgens mij niemand hier

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Trouwens voor quests moet je niet in Ultima zijn.
Een tijd geleden (iets minder dan een jaar) zijn alle "seers" ontslagen. Nu zijn er af en toe wat vage saaie monster spawns onder het mom van een quest...

Slave of Thieves

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 17:59
Op maandag 25 februari 2002 16:31 schreef ReV3rEnD het volgende:
www.uo.com

kan je ook effe de search gebruiken om een paar gratiz servers te vinden... dan heb je een premium mmorpg die ook nog eens gratis is ook... wat wil je nog meer :P
is UO dan ook gratis te downen :? kan nix vinden op hun site iig

-> geen warezrequest :7

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Bosmonster
  • Laatst online: 04-11 10:11

Bosmonster

*zucht*

UO is errug oud en niet echt meer aan te raden.

Een topper blijft Asheron's Call. Ik heb het spel zelf ruim 2 jaar gespeeld en altijd met heel veel plezier.

Het is ook het ENIGE MMORPG waar iedere maand nieuwe content in de vorm van dungeons, gebied, monsters, items, quests, etc etc toegevoegd worden. Dit terwijl die net als alle andere ook $10 per maand kost.

Heb je tenminste het idee dat die $10 niet simpelweg in de zak van de maker verdwijnt, maar dat er ook wat mee gedaan wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 10:51 schreef Bosmonster het volgende:
UO is errug oud en niet echt meer aan te raden.

Een topper blijft Asheron's Call. Ik heb het spel zelf ruim 2 jaar gespeeld en altijd met heel veel plezier.

Het is ook het ENIGE MMORPG waar iedere maand nieuwe content in de vorm van dungeons, gebied, monsters, items, quests, etc etc toegevoegd worden. Dit terwijl die net als alle andere ook $10 per maand kost.

Heb je tenminste het idee dat die $10 niet simpelweg in de zak van de maker verdwijnt, maar dat er ook wat mee gedaan wordt.
Dit is niet het geval bij DaoC?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Op dinsdag 26 februari 2002 10:18 schreef 3CLipZ het volgende:

[..]

is UO dan ook gratis te downen :? kan nix vinden op hun site iig

-> geen warezrequest :7
Kan je legaal kopen bij dynabyte voor 10 euro ofzo. incl. 1 maand gratis spelen :P

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 17:59
Op dinsdag 26 februari 2002 11:31 schreef BlackMage het volgende:

[..]

Kan je legaal kopen bij dynabyte voor 10 euro ofzo. incl. 1 maand gratis spelen :P
is dat UO of OU:Third Dawn :?

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Op dinsdag 26 februari 2002 11:07 schreef Jaxe het volgende:

[..]

Dit is niet het geval bij DaoC?
Ik denk het niet. wel schijnt dat er een uitbreiding van DAOC is geweest tussen beta en full. en net als everquest zullen er ook veel add-ons komen.

Ik heb ook een keer wat info over AC gezocht, maar op dat moment speelde ik everquest en toen boeide AC mij niet zo.
ok, AC zal dan wel als enige zijn met maandelijkse dungeons en monsters (iets wat me erg sterk lijkt, zal veel bug inzitten), maar DAOC heeft als enigste een RvR systeem.

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

ik las dit net op gamers.nl
http://www.gamers.nl/nieuws/11933

Gaat over AC2

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 11:47 schreef Bloodclot het volgende:

[..]

Ik denk het niet. wel schijnt dat er een uitbreiding van DAOC is geweest tussen beta en full. en net als everquest zullen er ook veel add-ons komen.

Ik heb ook een keer wat info over AC gezocht, maar op dat moment speelde ik everquest en toen boeide AC mij niet zo.
ok, AC zal dan wel als enige zijn met maandelijkse dungeons en monsters (iets wat me erg sterk lijkt, zal veel bug inzitten), maar DAOC heeft als enigste een RvR systeem.
DAOC word wel degelijk uitgebreid. Pas geleden zijn aan elk realm epic zones toegevoegd met high lvl mobs en binnenkort komt er een epic dungeon bij... daarnaast worden ook aan bestaande gebieden nog niuewe mobs toegevoegd.

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Op dinsdag 26 februari 2002 13:53 schreef Mani het volgende:

[..]

DAOC word wel degelijk uitgebreid. Pas geleden zijn aan elk realm epic zones toegevoegd met high lvl mobs en binnenkort komt er een epic dungeon bij... daarnaast worden ook aan bestaande gebieden nog niuewe mobs toegevoegd.
kijk! das cool! binnen kort maar even een creditkaartje regelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 13:58 schreef Bloodclot het volgende:

[..]

kijk! das cool! binnen kort maar even een creditkaartje regelen :)
Same here, ik ben definitief om nu. :)
Damn dit wordt lekker... Blue Card halen denk ik, die ziet er strak uit. ;) ;)

• Bosmonster
  • Laatst online: 04-11 10:11

Bosmonster

*zucht*

Waarom zouden er veel bugs in zitten? Na 2 jaar spelen is de content ongeveer ver-10-voudigd :P Iedere maand is het weer uitkijken naar nieuwe dingen, nieuwe wapens/quests etc.

Ik ken veel mensen die DAoC zijn gaan spelen vanaf AC, maar 90% kwam vrij snel weer terug.

Mijn wachten is in ieder geval op ShadowBane, AC2 en Planetside (die lijkt me cool!)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:55 schreef Bosmonster het volgende:

[..]
Mijn wachten is in ieder geval op ShadowBane, AC2 en Planetside (die lijkt me cool!)
Same here :)

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

je krijgt zowiezo een maand gratis speeltijd.
als je het niet zo tof vind kun je je account afzeggen. K je hebt wel je CD betaald enzow.

Maar na een maand beta testing was ik nog lang niet uitgespeeld.
Pagina: 1