copy paste @ linux

Pagina: 1
Acties:

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:36
Zal wel aan mij liggen maar htf fuck doe ik een copy paste? ctrl-c ctrl-v werkt niet overal..... en niet overal kun je met de rechtermuis copy klikken....

https://wren.co/join/Devian

• Petuhr
  • Laatst online: 19:54

Petuhr

FreeBSD

Ctrl - Insert en Shift - Insert

• Devian
heb trouwens nog een ander vaag probleem.. zins ik linux draai heb ik een gigantisch lompe verotte bas... ( sblibe 1024 met ddt2500 speakers redhat 7.2 kde )

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Iets selecteren en in ander windows linker en rechter muisknop tegelijk

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
je uitgangsvolume staat te hard? Probeer aumix

• Devian
staat denk ik niet te hard.... maar klinkt verneukt.. en hij dreunt niet meer.. tis gewoon een lompe slechte bas geworden zonder dat je hem nog ' voelen' kunt

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:19
In wat? XMMS? Piel eens wat met de equalizer...

• Devian
ik weet al wat het is.... ga het hier maar niet vertellen wat tis gewoon beschamend :+

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 16:54 schreef Devian het volgende:
ik weet al wat het is.... ga het hier maar niet vertellen wat tis gewoon beschamend :+
daar hebben we veel aan :P

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik gok dat er een stekkertje ergens loszat :) .

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Copy-paste in Linux werkt gewoon geniaal!
Je hebt in principe 2(!) klemborden. 1tje heb je niet altijd. Dat is het CTRL-C CTRL-V klembord.
Maar de ander is altijd aanwezig en is ook het allerhandigste:
Selecteer met je muis de tekst die je wilt kopieren.
(het staat direct op het klembord)
En plakken doe je met de middelste muisknop (of zoals al eerder is verteld met links+rechts).
Heb je ook wel eens dat mensen je een link doorsturen met MSN/ICQ/E-mail? Dan kun je de link selecteren met de linker muisknop, en dan plakken IN HET BROWSERSCHERM ZELF. Acuut surf je d'r heen. GE-NI-AAL! Ik mis die manier van knippen en plakken zo ontzettend in Windows....

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15

frapex

got r00t

en dan selecteer je even wat om iets snel te verwijderen uit de adresbalk, HUP staat die zooi weer in je "clipboard" :r

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 11:36
Daar heb je xsel voor ;)

Kan je de primaire en secundaire selectie (o.a.) mee omwisselen, en spullen in het "andere" clipboard zetten.

Leuk om in je window manager aan een key te binden, dan kan je een 'belangrijke' selectie even wegzetten als je iets uit je urlbar wilt wegknippen.

Verwijderd

Copy-Paste is juist een van de dingen waaraan je kunt zien dat linux nog niet zo ver is als windows qua gemak..

idd, in de 1ne applicatie werkt het prima, in de andere weer niet, enz..

1 bron van ergenis. Voordeel van linux is wel dat _als_ je het eenmaal goed aan de praat hebt dan _blijft_ het ook werken.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 20:01 schreef hezik het volgende:
Copy-Paste is juist een van de dingen waaraan je kunt zien dat linux nog niet zo ver is als windows qua gemak..

idd, in de 1ne applicatie werkt het prima, in de andere weer niet, enz..

1 bron van ergenis. Voordeel van linux is wel dat _als_ je het eenmaal goed aan de praat hebt dan _blijft_ het ook werken.
Linker muis, middelmuis werkt hier altijd.

Sterker nog, de teksten voor de reviews bovenaan in NOS zijn allemaal zo in het topic gegooid. Dat hoef ik in Windows niet zo te proberen. Daar moet ik altijd meerdere losse stukken kopieren en plakken bij dergelijke grote teksten, omdat het anders fout gaat.

• frapex

frapex

got r00t

Op maandag 25 februari 2002 19:59 schreef Treenaks het volgende:
Daar heb je xsel voor ;)

Kan je de primaire en secundaire selectie (o.a.) mee omwisselen, en spullen in het "andere" clipboard zetten.

Leuk om in je window manager aan een key te binden, dan kan je een 'belangrijke' selectie even wegzetten als je iets uit je urlbar wilt wegknippen.
zo leer ik als LFS gebruiker ook nog eens iets :7

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 25 februari 2002 20:04 schreef nelske het volgende:
Linker muis, middelmuis werkt hier altijd.
Helaas is 'hier' niet universeel geldend. KDE (of eigenlijk Qt) heeft tot en met nu een implementatie van de twee copy-buffers die niet volgens de X-standaard is. Dit is overigens in Qt3/KDE3 gefixt. Maar omdat er op het moment zo veel mensen zijn die KDE gebruiken merk je nog wel eens dat mensen geirriteerd raken over copy'n'paste gedoe. Je kunt daar dus Linux niet de schuld van geven, het is een 'feature' van Qt. En aangezien je bij mijn weten geen KDE gebruikt kan ik me voorstellen dat het bij jou wel altijd goed werkt :) .

* odysseus heeft overigens ook nooit problemen met cut'n'paste, maar als je ernaar gaat zoeken op lists.kde.org dan verwacht ik dat je minstens 200 berichten over dat gedoe vindt...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 20:13 schreef odysseus het volgende:
het is een 'feature' van Qt
In gnome-land noemen we dat gewoon een bug })

• frapex

frapex

got r00t

Op maandag 25 februari 2002 20:22 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

In gnome-land noemen we dat gewoon een bug })
GNOME w00000t :D :o :P

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 19:53 schreef frapex het volgende:
en dan selecteer je even wat om iets snel te verwijderen uit de adresbalk, HUP staat die zooi weer in je "clipboard" :r
In konquerer kun je op dat zwarte knopje links voor het adres klikken. En in mozilla kun je de toetscombinatie <alt> + <l>, <u>, <l> gebruiken ;) >:) .
Maar ik vind het idd ook wel eens irri... Xsel maar eens proberen :9 .

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 20:25 schreef frapex het volgende:

[..]

:? Wat is er (mis) met GNOME? :P

/me gebruikt ook GNOME namelijk >:)

• Valium

Valium

- rustig maar -

Op maandag 25 februari 2002 19:53 schreef frapex het volgende:
En daarom is het middelste muisknop middenin je venster zo handig. Je hebt helemaal niets meer te maken met de adresbalk. Zou eigenlijk net zo goed weg kunnen. (bij wijze van)

Ook leuk trouwens: Middelste muisknop op een link op een pagina = openen in nieuw venster/tabblad.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 20:38 schreef Valium het volgende:
Ook leuk trouwens: Middelste muisknop op een link op een pagina = openen in nieuw venster/tabblad.
Hey, dat wist ik nog niet, handig :D

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 20:25 schreef frapex het volgende:

[..]

erm :? :P :o :D

• frapex

frapex

got r00t

wat ik er mee bedoelde was dat gnome supermooi is :9~

• banaan-X
  • Niet online

[..]

En daarom is het middelste muisknop middenin je venster zo handig. Je hebt helemaal niets meer te maken met de adresbalk. Zou eigenlijk net zo goed weg kunnen. (bij wijze van)

Maar dat komt door Mozilla. In Windows gebeurt dat ook met Mozilla. Erg handig idd! toetsenbord kunnen ze dan ook wel afschaffen he ;) :o

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 22:05 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Maar dat komt door Mozilla. In Windows gebeurt dat ook met Mozilla. Erg handig idd! toetsenbord kunnen ze dan ook wel afschaffen he ;) :o
Uiteraard komt dat door mozilla ;)
Galeon doet overigens precies hetzelfde. :)

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 22:09 schreef nelske het volgende:

[..]

Uiteraard komt dat door mozilla ;)
Galeon doet overigens precies hetzelfde. :)
Uiteraard doet galeon dat ook ;)
Galeon is immers mozilla (render-engine dan) :)
In konquerer en kmail kan t trouwens ook. ;)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 25 februari 2002 23:13 schreef banaan-X het volgende:
Mja, maar muisklikken is toch echt de interface lijkt mij, niet de engine ;)

Dat MMB-in-page om naar je cut&paste-buffer als url te gaan is trouwens oud... Netscape was er het eerste mee. 4 doet het iig al, zowel in Windows als in GNU/Linux.

• Valium

Valium

- rustig maar -

Op maandag 25 februari 2002 23:26 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Mja, maar muisklikken is toch echt de interface lijkt mij, niet de engine ;)
Inderdaad. Het is galeon die dit afhandelt. Er is heel bewust gekozen voor een zelfde "gevoel" als mozilla geeft.

* Valium fluistert dat er een major upgrade van Galeon aankomt (1.2.0) vlak na de release van Mozilla 0.9.9
Dat MMB-in-page om naar je cut&paste-buffer als url te gaan is trouwens oud... Netscape was er het eerste mee. 4 doet het iig al, zowel in Windows als in GNU/Linux.
Niet veel mensen weten dit. Ik kwam er ook per ongeluk achter in Netscape 4.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 23:13 schreef banaan-X het volgende:

[..]

In die laatste zin geef je dus precies aan wat je in de eerste zin verkeerd zegt ;)

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12

[..]

Hey cool! nooit geweten, ik deed altijd de befaamde shift-click :)

Ik, als opera gebruiker, kan trouwens melden dat de paste-in-window ook werkt in opera, dus het is niet een mozilla-only (en dus galeon en netschaap) feature zoals jullie proberen aan te geven...

Rookworst zonder R is ook worst.

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 26 februari 2002 01:26 schreef BezurK het volgende:
Ik, als opera gebruiker, kan trouwens melden dat de paste-in-window ook werkt in opera, dus het is niet een mozilla-only (en dus galeon en netschaap) feature zoals jullie proberen aan te geven...
Nee, tegenwoordig doen praktisch alle browsers het (IE daargelaten), maar Netscape was er gewoon (afaik) het eerste mee. MMB-op-link werkte ook al in NS4.

* deadinspace stond er eigenlijk nooit zo bij stil... Hij gebruikt die 2 features al zo lang dat hij ze vanzelfsprekend is gaan vinden.
Verklaart misschien een deel van mijn IE irritaties ;)

• Devian
Op maandag 25 februari 2002 17:23 schreef odysseus het volgende:
Ik gok dat er een stekkertje ergens loszat :) .
sub stond compleet tegen de muur aan..... is niet echt bevordelijk voor het geluid :+

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 23:26 schreef deadinspace het volgende:

[..]

4 doet het iig al, zowel in Windows als in GNU/Linux.
Mijn Mozilla (0.9.6 goh hij is al weer oud :+ )wijgert dit te doen in Windows... (link gecopied, en middelste muisknop in het venster werkt dus niet).
Pagina: 1