Toon posts:

welke printer is goedkoop in aanschaf en gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga op korte termijn een printer kopen, hij is voornamelijk bedoeld voor het afdrukken van tekst, hij moet redelijk snel zijn!, Maar het allerbelangrijkste vind ik dat hij goedkoop moet zijn in het gebruik. Catridges groeien me niet op de rug ;) dus zuinig in gebruik met inkt is wel een vereiste.
Ik zat zelf te kijken naar een van deze.
HP Deskjet 845C € 89,-
HP Deskjet 920C € 123,-
HP Deskjet 930C € 125,-
HP Deskjet 940C € 129,-
HP Deskjet 959C € 148,-

hebben enige mensen ervaring met deze printers en het gebruik ervan?

en hoe zit het met garantie op hp printer? 1 jaar? of kan er ook bijgekocht worden?
want mijn vorige hp 610 printer stopte er na 14 maanden mee :(

Of misschien dat iemand nog een andere optie heeft?
een van deze misschien:
Canon S-100 € 70,-
Canon S-300 € 117,-
Canon S-400 € 117,-

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lees tests van printers op die manier kom je achter het verbruik.
Volgens mij was Epson wel goed qua verbruik.
Voor alle goedkope printers geldt: Goedkoop in aanschaf=duur in cartridges.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als de printer voornamelijk tekst moet gaan printen zou ik eerder kijken naar een goedkope of 2e hands laserprinter. Deze zijn pas echt economisch :)

Als je toch perse een inkjet wil hebben zou ik de 845 nemen, op mijn werk hebben we die. Afdrukkwaliteit is goed te noemen, en catridges zijn wel duur, maar zoveel inkt gebruikt ie nou ook weer niet.

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Ik zou voor 1 van die canons gaan canon is zeer goedkoop in prijs per afdruk
S100: simpele text printer kan ook wel knap plaatje doen
S400 mooie printer waar je ook leuk een foto mee kan doen en alle printers vanaf de S400 hebben 4 losse cartridges drukken dus nog voordeliger af :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Goedkoop in aanschaf en gebruik kan helaas niet. De fabrikanten willen er ook nog wat aan verdienen dus als ze de printer goedkoop verkopen willen ze het geld halen uit de inkt en zijn de cartridges duur. Alleen bij dure printers heb je wat lager geprijsde inkt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 14:18 schreef Da_BoR het volgende:
Ik zou voor 1 van die canons gaan canon is zeer goedkoop in prijs per afdruk
S100: simpele text printer kan ook wel knap plaatje doen
S400 mooie printer waar je ook leuk een foto mee kan doen en alle printers vanaf de S400 hebben 4 losse cartridges drukken dus nog voordeliger af :)
Klopt maar op de printkop van Canon zit maar 45 dagen fabrieks garantie. en dat vind ik een beetje riskant.
want zo'n ding kost zo'n dikke 100 gulden in de winkel

Verwijderd

Als je de versie S100 of S400 wilt hebben moet je er snel bij wezen. die worden vervangen. voor de S100 word S200.
Voor de S400 is de S500 gekomen maar die is stukken duurder.

Zou geen HP Nemen goedkoop in aanschaf duur in inkt en na een jaar al problemen.

Verwijderd

Ik zou aanraden om geen Epson te nemen :) Ik heb zelf 2 Epsons en beide zuipen enorme hoeveelheden inkt, waar natuurlijk wel de sublieme kwaliteit tegenover staat :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik zou geen Canon of HP nemen, omdat Canon echt veel inkt zuipt en baggere kwaliteit heeft :( Over HP benk ik ook niet te spreken, gaat vaak kapot en zuipt inkt.

Ik ben wel te spreken over de Lexmark Z-series en de Epson printers :)

webOS all the way!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Maar ik zou als ik de topicstarter was toch zeker kijken naar een (eventueel gebruikte) laserprinter :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 25 februari 2002 14:32 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik zou aanraden om geen Epson te nemen :) Ik heb zelf 2 Epsons en beide zuipen enorme hoeveelheden inkt, waar natuurlijk wel de sublieme kwaliteit tegenover staat :)
Beetje afhankelijk van hoe je je driver instelt natuurlijk.....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 14:37 schreef tborgdorff het volgende:
Maar ik zou als ik de topicstarter was toch zeker kijken naar een (eventueel gebruikte) laserprinter :)
een in de aanbieding toevallig :? *D

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op maandag 25 februari 2002 14:39 schreef enigma het volgende:

[..]

een in de aanbieding toevallig :? *D
Hehe, nee hoor. Had ik er maar 1, ik ben zelf ook op zoek naar een leuke laserprinter voor weinig voor weinig :)

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 14:39 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Beetje afhankelijk van hoe je je driver instelt natuurlijk.....
Nee hoor, ik baseer dit niet op continue foto''s printen maar op regelmatig gebruik voor o.a. *.doc files etc. :) . en af en toe een afbeelding hetzij foto :)

Verwijderd

De cardtridges van hp zijn wel schandalig duur (40 euro of zo).
Die van Canon zijn wel stukken goedkoper volgens mij.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08
Op maandag 25 februari 2002 21:25 schreef Ransweijck het volgende:
De cardtridges van hp zijn wel schandalig duur (40 euro of zo).
Die van Canon zijn wel stukken goedkoper volgens mij.
Ik heb een HP 615, een Canon BJC 240 en een HP lkaserjet IIIp en die Canon heeft de goeddkoopste cardtridges maar die HP cardtridges gaan wel bijna 2x zolang mee, ik gebruik geen van beide tegenwoordig meer bijna alleen m'n HP Laserjet IIIP is veel goedkoepr en makkelijekr, die gooit er stapels papier achter elkaar uit, geen problemen.

Ik heb sowieso niks met Canon prinetrs op, die ik heb gehad waren allemaal binnen 1 jaar kaduuk.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Wat boeit zo'n aanschaf prijs :?. De prijs van de inktpatronen is veel belangrijker!! Mijn Epson Stylus COLOR 880 (2880 DPI ofzo) was in aanschaf 350,-- maar een zwart inktpatroon is 25,-- en kleur is iets van 35,--!! Bij een HP is dat al snel 70, 80 soms 100 gulden!! En aanschaf is een HP 100,-- goedkoper ofzo, dus dat heb je al snel terug verdient :Y)

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik zou gewoon een goedkope printer nemen, een hp ofzo. En omdat je toch alleen tekst print zelf je cardtridges bijvullen. Werkt goed, en niet duur! :)

Arch Linux

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op maandag 25 februari 2002 21:37 schreef joRDzz het volgende:
Ik zou gewoon een goedkope printer nemen, een hp ofzo. En omdat je toch alleen tekst print zelf je cardtridges bijvullen. Werkt goed, en niet duur! :)
Bijvullen Sux!! Als ze gaan lekken ben je nog verder van huis!

Verwijderd

Een Epson (USB) gezien bij Mediamarkt voor €45,- inclusief zw/kleur cartridges. 'k weet alleen niet of de aanbieding er nog is. Er stonden stapels van deze printers. De aanbieding stond niet in een advertentie. Ze hebben overigens wel vaker computerspullen voor belachelijk lage prijzen zonder te adverteren. Mediamarkt is niet goedkoop normaal gesproken.

Ik heb zelf een goedkoop Apollo (HP) printerje van 95 piek, inl. zw. cartridge, hier passen Wecare W-626 cartridges van 40 ml. in. Redelijk snel vindt ik. Je moet natuurlijk geen grote verslagen o.i.d. willen printen. Dan zul je toch een klasse duurder moeten.

Er staat hier ook nog een Epson USB printer van 139 piek inclusief zw/kleur cartridges.

Als de prijs van een setje cartridges op het prijsniveau van een complete printer inclusief cartridges is geef ik na een jaartje of twee de printers zonder cartriges weg aan belangstellenden en koop een nieuwe printer.

'k heb nu geen printers in de opruiming!

Verwijderd

War een gezeur over veel inkt gebruik bij een hp,
Ik heb een hp de 845c en ik moet zeggen dat ik hem nu bijna 1 jaar heb en af en toe print maar nog nooit de inkt heb hoeven bijvullen of veranderen,ik zou zeggen ga ervoor vooral voor een redelijke prijs ik had toen 250 gld betaald. HP Deskjet 845C € 89,-
Hp is de standaard.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hp is duur met cartridges.

canon is goed: goedkope inkt, goedkope printers.

kijk ook eens hier:
http://computers.cnet.com/hardware/0-1063.html?tag=dir

er staat maar 1 hp tussen! .

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 21:29 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

OFF TOPIC
Jij hebt het Icoon, ik bel realtime met de Foon!

Ik print al anderhalf jaar met de 930C van HaPee, prima printertje..als je enkel black/white print...koop dan een nette HP4 laser of zo...die gaan 150000 afdrukken mee, alsze 100% zijn daarna gaan ze pas jammeren om nieuwe stof voor op je papier :D

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 15:42 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Hehe, nee hoor. Had ik er maar 1, ik ben zelf ook op zoek naar een leuke laserprinter voor weinig voor weinig :)
Drie maanden geleden heb ik via vraag en aanbod een Hp Laserjet 4P gekocht voor 250 gulden. Die wil ik niet meer kwijt.

Op de PcDumpdag in Amsterdam zag ik een bedrijf uit Schijndel dat 2 laserjet 4P's voor ieder 150 euro had liggen, met een nieuwe cartridge. Zo'n cartridge kost al gauw een 70 tot 100 euro. Maar dan heeft een modale tweaker voor jaren genoeg.

Hun website is in onderhoud, maar je kan wel hun telefoonnummer en adres daar ophalen. Ze hebben nog veel meer laserprinters.
http://www.secondlife.tv/start.htm

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 14:32 schreef Gordijnstok het volgende:
Wat dacht je van de driver support. Nada ... !

Verwijderd

Als je een HP gaat kopen (wat mijn voorkeur zou zijn, heb zelf een 970Cxi :9, heeele mooie printer). Koop dan de 959c (tegenwoordig is dit de 960C) deze heeft nl. cartridges van 42ml (zwart), als je de lagere series kiest dan heb je 25ml (zwarte) cartridges. Dat is jammer genoeg een groot nadeel.

Maar verder is een HP veel degelijker dan welke andere printer die ik ken. Epson problemen met de koppen en Canon idem dito. Lexmark wil ik hier niet eens noemen aangezien die kwaliteit niet eens in de buurt komt van de andere printers.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07
Er zijn goede refilled(build?) cartrigdes te koop voor HP.
Ik heb zelf een HP Deskjet 950c, fijne snelle en zeer stille printer. De zwarte inkt kan je overal refilled voor weinig kopen. Kleur ligt voor de 8- en 900serie wat moeilijker, maar bij www.inkclub.com verkopen ze prima werkende kleurencartrigdes (38ml) voor 37,20 euro.
En dan print je toch echt niet duur...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Pagina: 1