Welke kaart? (games NIET belangrijkste!)

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe grafische kaart. Momenteel heb ik een TNT2 pro. Waar het me voornamelijk om gaat is een vivo. Games speel ik (zo goed als) nooit, daar gaat het. Wel wil ik toch het idee hebben dat ik er natuurlijk wel op vooruit ga. Niet dat ik zo meer dan 100 euro betaal voor alleen een tv-in en out!

Ik zat zelf te denken aan een mx-400/GF2TI. Welk merk e.d. ben ik ook nog niet uit. Graag wil ik er ook meteen de kabels bij krijgen. MSI lijkt me wel mooie kaartjes te hebben (zowel de MX400 en TI), maar ASUS ook wel ;) Gainward lijkt ook niet slecht..
Verder hoef ik (en wil ik ) geen tv/radio tuner. (hoe meer erop.. hoe meer er fout kan gaan.

Iemand nog wat tips voor me? ATI heb ik al mn hele leven slechte ervaringen mee, al lijken die kaartjes nu erg mooi. De 8500 is me VEEL te duur.. 7500 gaat nog wel, maar moet dan wel de AIW zijn. Die heeft dan weer die tuner waar je voor meebetaald..

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zo'n Haupage kaartje... Erug goedkoop en werkt prima... TV in/out zit er allemaal op.
Haupage heeft een grote selectie kaarten, zoek gewoon ff de gene die bij je pc/wallet past :D

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Radeon Vivo, zeker een aanrader.

Verwijderd

radeon vivo = duur
maar wrom zoek je niet op prijswatch? naar deluxe of vivo kaartjes

ati radeon 7500 all in wonder

die is wel goed

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Als je een superstabiel systeem wilt i.c.m. WinXP zou ik niet voor Nvidia gaan.... Ga voor ATI of Matrox ofzow :)

webOS all the way!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

GeForce kan, maar dan zou ik geen mx nemen. Het is algemeen bekend dat de 2D van die geforces en dan met name de mx niet al te goed is op resoluties hoger dan 1024x768.

Ik zou als ik jou was kijken naar een radeon 7500 all-in-wonder, redelijk snelle kaart met goede 2D en de ViVo functies die jij wil :)

Succes met zoeken iig :)

• FaZe
  • Nu online
"Tnx :) Al weet ik niet helemaal of dat wel is wat ik zoek. Zo'n kaart heb ik een tijd geleden ook al gehad, maar gaf alleen maar conflicten/crashes. Bovendien zit er volgens mij altijd een tuner bij...

Het gaat me eigelijk dus gewoon om een video-kaart. Die "beter" is dan mn TNT2 en een tv-out heeft die ZEKER goed werkt. De Video-in lijkt me handig om 1 keer per jaar eens iets van video op te nemen ofzo, maar ik heb geen camera... dus is eigelijk bijzaak. Maar het moet wel goed werken.
Bij de gainward zag ik dat ze een hollywood MX hadden.. maar die kon maar op een resolutie van 320x240 opnemen als ik het goed heb. De ASUS V7700 pro kan dat op 740x nog wat.
Ik vraag me af wat MSI bijv kan? En is die Radeon7500 bijv goed voor me? Dan gaat het me vooral om de stabiliteit, TV-out en dus TV-in moeten goed werken."

Whow.. in de tijd dat ik reply zat te typen waren er al weer 3 nieuwe reacties :)
Tnx allemaal.
Ja die Radeon 7500 zit ik steeds meer aan te denken, al vind ik het nog steeds eng (slechte ervaringen met ATI) en de "geruchten" over slechte drivers..

Iemand die zelf een 7500 AIW heeft? En wat voor resoluties kunnen die opnemen? En vult het scherm goed met de TV-out? (spelen DivX-jes goed?)
De prijs vind ik nogal hoog. Kan hem niet onder de €200 vinden (alleen bij salland autom. maar die heeft geen goede naam..)

Verder nog mensen die ook toch een geforce kunnen adviseren? (vergelijken is altijd beter) Prijs liefst rond de €150. Alleen als het ECHT veel beter is wil ik hoger gaan.

Verwijderd

ik heb gforce 2 mx400 64 MB van POWERCOLOR.

Kan elke game spelen, tv out doet t etc etc.

Voldoet prima. Wil je meer? moet je meer betalen. Zo simpel is het.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 23:55

Mentalist

[avdD]

Op maandag 25 februari 2002 14:45 schreef FaZe het volgende:
...en een tv-out heeft die ZEKER goed werkt....
Dan zou ik heel nVidia zeker links laten liggen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• FaZe
  • Nu online
Ja ok dat snap ik :) Maar bijv de MSI MX440.. hoe goed is die?
Weet iemand waar ik informatie over die TV-in kan vinden van die dingen? Zetten ze er nooit bij..
Het gaat dus om dit kaartje. Die ligt zeg maar aan mn top van mn budget.
Of deze kaart van Gainward (MX400).

Ik ga ook meteen eens informeren hoeveel zo'n ATI AIW voor me kost.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 14:37 schreef Hermanvh het volgende:
Als je een superstabiel systeem wilt i.c.m. WinXP zou ik niet voor Nvidia gaan.... Ga voor ATI of Matrox ofzow :)
maak je een grapje?

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 21:56
Stel dat ik nou een van tv op wil nemen en een van de nieuwste videokaarten wil. Kan ik dan het beste zo'n nieuwe geforce 4 kopen en een tv-kaart (welke) of kan ik gewoon beter voor de Hercules AIW 8500 gaan?

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kaarten met nvidia chipset hebben niet bepaald goede tv-out
dus.. lijkt me logisch wat te doen

• FaZe
  • Nu online
Ja wil ik ook weten! alleen dan een stapje terug he..

Is er ergens een roundup/review ofzo waar ze eens de tv-in/out goed testen? ( heb er nog geen gevonden.. alleen theoretische conclusies..)

En hoe zit het met de Gainward 500 XP (GF2TI met VIVO)
Die dus hier staat?
Iemand die hem heeft en hem ook nog eens getest heeft op alle fronten?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.