Proud owner of the [CBJ]Lanhok!
Ik heb 'm ook, Traag trouwens ook. 
Zie ook [topic=339553]
Bevalt uitstekend, alleen een enkele keer bij buitenfoto's wat vage plekjes in de hoeken gehad, of dat aan de camera ligt of aan het bewegen ervan weet ik niet...
Zie ook [topic=339553]
Bevalt uitstekend, alleen een enkele keer bij buitenfoto's wat vage plekjes in de hoeken gehad, of dat aan de camera ligt of aan het bewegen ervan weet ik niet...
Vind de traagheid best meevallen eigenlijk. Als de batterijen wat zwakker worden duurt het wat langer voordat je weer kunt flitsen... maar das logisch
Proud owner of the [CBJ]Lanhok!
Ik heb deze cam net een week en ben er erg tevreden over. Op de 16mb meegeleverde flash kun je 122 pics @ 640*480 maken en 20 @ 1600*1200.
Je kunt er (al is het maar matig) een stukje film mee opnemen en ook als webcam gebruiken.
Al met al heb ik zeker geen spijt van deze cam
Je kunt er (al is het maar matig) een stukje film mee opnemen en ook als webcam gebruiken.
Al met al heb ik zeker geen spijt van deze cam
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik zag dat de A201 vaak vergeleken wordt met de Fujicam 2600(Z)
Welke is beter?
Volgens mij is het enige verschil dat de 2600Z een telelens heeft...
Ik zit een beetje te twijfelen welke van de twee ik zou kopen...
Welke is beter?
Ik zit een beetje te twijfelen welke van de twee ik zou kopen...
Nou telelens. hefft geloof ik 2 keer optische zoom, en groot verschil is dat die niet fixed focus heeft.Op donderdag 14 maart 2002 17:41 schreef SEFje het volgende:
Ofwel die 2600z moet je dus eerst scherpstellen, net zoals een speigelreflex cam
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
maar ik zag dat hij toch wel een stuk duurder is...
is het dat waard dan of niet?
edit:
Nog een paar vraagjes;
in veel reviews komt deze camera naar voren als een "familie-camera", "leuk voor in de vakantie", "leuk voor beginners" en ga zo maar door..
Ook werd er gezegd dat de indoor support, en foto;s bij slechte belichting niet mooi zouden worden.
Zijn eigenaars van deze camera het met deze meningen eens? en kan iemand een link geven van een binenfoto met deze camera?
Nog een ding; is de sluitertijd instelbaar en zo ja wat zijn de standen?
is het dat waard dan of niet?
edit:
Nog een paar vraagjes;
in veel reviews komt deze camera naar voren als een "familie-camera", "leuk voor in de vakantie", "leuk voor beginners" en ga zo maar door..
Ook werd er gezegd dat de indoor support, en foto;s bij slechte belichting niet mooi zouden worden.
Zijn eigenaars van deze camera het met deze meningen eens? en kan iemand een link geven van een binenfoto met deze camera?
Nog een ding; is de sluitertijd instelbaar en zo ja wat zijn de standen?
ik heb een voorloper van de 2600, de 2400, maar ik neem aan dat er niet al te veel verschillen zijn... (ik heb ze iig nog niet echt gezien)
Tsja, indoor.... met weinig licht inderdaad wel 'sub-optimaal' resultaat. Flits gaat een meter of 2-3, niet echt superver dus.
Maar het probleem is: daar hebben alle camera's in deze prijsklasse last van.
sluitertijd is niet instelbaar, dit had je trouwens ook zo op een review-site kunnen lezen...
Tsja, indoor.... met weinig licht inderdaad wel 'sub-optimaal' resultaat. Flits gaat een meter of 2-3, niet echt superver dus.
Maar het probleem is: daar hebben alle camera's in deze prijsklasse last van.
sluitertijd is niet instelbaar, dit had je trouwens ook zo op een review-site kunnen lezen...
Met de A201 heb ik nog geen persoonlijke encounter gehad, maar de A201 en de 2600Z zijn gewoon twee verschillende camera's. De A201 is voor de jostiband-leden onder ons: één knopje indrukken, foto. De 2600Z gaat net ff verder, meer instellingen mogelijk. En daar komt nog bij dat beide camera's gewoon ander 'onderstel' hebben. De 2600Z is berucht om z'n goede foto's voor het geld dat is kost (€285, inc lader + batterijen + 16MB!). Kijk voor voorbeeld foto's eens naar de link in m'n signature...
Ik heb voor de zekerheid op DPReview nog eens de camera's side-by-side gelegd, maar wat voor instellingen (afgezien zoom, duhDe 2600Z gaat net ff verder, meer instellingen mogelijk.
En dan nog, dan zou het niet zijn "meer instellingen mogelijk", maar bij de A201 zijn "nog minder instellingen mogelijk"
Over prijs/kwaliteit kan ik het alleen maar mee eens zijn. (hoewel in de pricewatch de prijs 100 euro hoger ligt, erg dicht bij (zelfs boven) de 2800 ??)
Maar het blijven natuurlijk allemaal P&S camera's, maar goed daar gaan we weer: als je dat niet wilt praat je weer over een ander budget...
Verwijderd
Heeft de 2600z ook webcamfunctionaliteiten? Dat kan ik
eigenlijk nergens terug vinden. Zit er zelf ook over te denken om de 2600 aan te schaffen, maar 't zou leuk zijn
als je er ook mee kunt webcammen.
En als het mogelijk is, dan gaat gewoon via de usb neem ik aan?
CD
eigenlijk nergens terug vinden. Zit er zelf ook over te denken om de 2600 aan te schaffen, maar 't zou leuk zijn
als je er ook mee kunt webcammen.
En als het mogelijk is, dan gaat gewoon via de usb neem ik aan?
CD
Zie bijvoorbeeld http://www.megapixel.net/ ja dus, precies hetzelfde als met de A201
Maar lees vooral even het 'interface and software' stukje over de beperkingen.
Persoonlijk zou ik lekker 50 euro extra uitgeven en een aparte webcam kopen als je zo graag een webcam wilt hebben. 't is leuk om te hebben, maar 't is net zo als de filmpjes die je met fototoestellen kan maken en de foto's die je met filmcamera's kan maken...
Maar lees vooral even het 'interface and software' stukje over de beperkingen.
Persoonlijk zou ik lekker 50 euro extra uitgeven en een aparte webcam kopen als je zo graag een webcam wilt hebben. 't is leuk om te hebben, maar 't is net zo als de filmpjes die je met fototoestellen kan maken en de foto's die je met filmcamera's kan maken...
ik neem aan dat dit een foutje is, want in de pricewatch kost ie op zn goedkoopst 385 euro (anders mag je mij vertellen waar je em vandaan hebtOp donderdag 14 maart 2002 23:39 schreef LoneGunman het volgende:
(€285, inc lader + batterijen + 16MB!)
Ik heb em nu ook al een tijdje, en hij bevalt echt heel goed 
Zie ook mijn fotootjes: http://www.kergos.nl/t00t/index.html
Zie ook mijn fotootjes: http://www.kergos.nl/t00t/index.html
Ik had ene a201 besteld bij funprice. Maar voor dei 105 euro meer heb ik liever een cam met optische zoom. dus vandaar maar 2600ZOOm besteld.
Verwijderd
Ik heb 27-04-02 zo'n ding gekocht en heb er veel plezier van!!
Het is een zeer eenvoudige camera en doet erg lang met z'n bijgeleverde batt.
Het is een zeer eenvoudige camera en doet erg lang met z'n bijgeleverde batt.
Pagina: 1