Is het mogelijk (vast wel) om meerdere databases aan te spreken als 1 grote virtuele database? Zodat je bv select query kan uitvoeren erover. Ik vraag me oa af hoe referentiele integriteit bewaard kan worden..
In veel databases is dit volgens mij wel mogelijk. Om welke DBMS gaat het, of moet het (weer
) portable zijn?
Uhm volgens mij zijn selects over meerdere db's geen probleem, ik heb het tenminste wel eens gedaan in sqlserver, maar volgens mij zijn er niet echt goede mogelijkheden om de referentiele integriteit te bewaren, immers je kan geen referenties maken tussen verschillende db's.
Het maakt me eigelijk niet zoveel uit wel database voorop staat. Als ik maar verschillende databases erachter kan benaderen. Ik zou die database ook kunnen zien als 1 grote virtuele database maar die zijn data heeft staan in de onderliggende.Op maandag 25 februari 2002 14:29 schreef tomato het volgende:
In veel databases is dit volgens mij wel mogelijk. Om welke DBMS gaat het, of moet het (weer) portable zijn?
Je bedoelt nu verschillende typen DBMS'en of verschillende databases van hetzelfde type (al dan niet op dezelfde server)?Alarmnummer: Het maakt me eigelijk niet zoveel uit wel database voorop staat. Als ik maar verschillende databases erachter kan benaderen. Ik zou die database ook kunnen zien als 1 grote virtuele database maar die zijn data heeft staan in de onderliggende.
Referentiele integriteit bewaren wordt inderdaad sowieso een probleem.
Verwijderd
Als voorbeeld een Access-BackEnd:
Als je alle tabellen uit alle databases linkt en dus unieke namen geeft, dan kun je misschien wel relaties definieren tussen die tabellen (?). In dat geval is je probleem opgelost, want dan spreek je gewoon alleen die Access-BackEnd aan...
Als je alle tabellen uit alle databases linkt en dus unieke namen geeft, dan kun je misschien wel relaties definieren tussen die tabellen (?). In dat geval is je probleem opgelost, want dan spreek je gewoon alleen die Access-BackEnd aan...
Tjah als referentieele integriteit over meerdere databases moet gaan betekent dit eigenlijk dat de data ook in 1 DB moet staan, ik weet dat het in praktijk vaak anders werkt, maar imo is het vaak minder werk om de boel naar 1 db te converteren dan continue naar workarounds te zoeken.
Verwijderd
Tenzij die meerdere losse databases aan verschillende bestaande systemen hangen. Heel duur om om te bouwen cq te vervangen...
En dat is hemOp maandag 25 februari 2002 17:09 schreef IJskoud het volgende:
Tenzij die meerdere losse databases aan verschillende bestaande systemen hangen. Heel duur om om te bouwen cq te vervangen...
Als het aan mag lag dan maakte ik er ook liever een grote db van (nadat het volledige database model goed onder handen word genomen want het gebeurd vaak dat dit pet is). Maar helaas heb ik hier niet zoveel over te zeggen..
Verwijderd
Als je in je hoofd-database views kunt maken naar de andere databases, is 't wel goed te doen. Die dingen gedragen zich dan als tables in die hoofd-database.
Maar het bewaren van de referentiele integriteit is in zo'n geval meestal wel iets wat je of client side, of in een stored proc of trigger in je hoofd-database op moet lossen, denk ik.
Dat laatste weet ik trouwens niet zeker, omdat ik uit legacy overwegingen (nog teveel klanten met filebased databases) de referentiele integriteit meestal client side probeer op te lossen, ook wanneer 't 1 database betreft.
En bij nieuwe projecten (met server side referentiele integriteit) heb ik nog niet te maken gehad met meerdere databases.
Maar het bewaren van de referentiele integriteit is in zo'n geval meestal wel iets wat je of client side, of in een stored proc of trigger in je hoofd-database op moet lossen, denk ik.
Dat laatste weet ik trouwens niet zeker, omdat ik uit legacy overwegingen (nog teveel klanten met filebased databases) de referentiele integriteit meestal client side probeer op te lossen, ook wanneer 't 1 database betreft.
En bij nieuwe projecten (met server side referentiele integriteit) heb ik nog niet te maken gehad met meerdere databases.
Pagina: 1