Toon posts:

alleen voor de echte denkers...

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb het volgende probleem.

Op een website staat een link, wat ik graag wil is dat deze link gewoon werkt maar dat de gebruiker NOOIT kan zien waar deze link in werkelijkheid naar toe gaat. Hoe kan ik dit hellemaal afschermen. Het idee is netzoals bij CU2.NL bijvoorbeeld. Daar kun je in elk profiel op de link stuur een e-mail klikken maar je kan niet zien wat voor e-mail adres bij het profiel hoort.

Dus hoe kan ik een link hellemaal verbergen in een website.

Kom maarop met de oplossing want ik weet het niet. Denk je wel ff aan het dialoogvenster die er komt als je bijvoorbeeld gaat downloaden daar staat ook een link in en dit moet dus NIET... de gebruiker mag de link niet zien!

Groeten,

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 10:04
Op maandag 25 februari 2002 13:34 schreef devnull het volgende:
Hi,

Ik heb het volgende probleem.

Op een website staat een link, wat ik graag wil is dat deze link gewoon werkt maar dat de gebruiker NOOIT kan zien waar deze link in werkelijkheid naar toe gaat. Hoe kan ik dit hellemaal afschermen. Het idee is netzoals bij CU2.NL bijvoorbeeld. Daar kun je in elk profiel op de link stuur een e-mail klikken maar je kan niet zien wat voor e-mail adres bij het profiel hoort.

Dus hoe kan ik een link hellemaal verbergen in een website.

Kom maarop met de oplossing want ik weet het niet. Denk je wel ff aan het dialoogvenster die er komt als je bijvoorbeeld gaat downloaden daar staat ook een link in en dit moet dus NIET... de gebruiker mag de link niet zien!

Groeten,
Je kunt nooit iets helemaal verbergen...
Als ik je link persee wil weten, kijk ik wel in je source...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Je kunt op geen enkele manier voorkomen dat iemand er achter kan komen waar hij heengestuurd wordt. Terecht, logisch ook.

Je kunt er wel voor zorgen dat je mbv een serverside taal gewoon HTML uit een andere pagina ophaalt, en deze in je body dumpen.

Maar daadwerkelijk doorsturen zonder dat de user dat kan weten in absoluut niet mogelijk.

En wat betreft dat e-mail van CU2: dat wordt server-side afgehandeld en verstuurd.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 13:39 schreef FragNeck het volgende:

Je kunt nooit iets helemaal verbergen...
Als ik je link persee wil weten, kijk ik wel in je source...
Dat gaat niet als je wordt doorgestuurd naar een PHP pagina met een header(Location: http://www.blaat.com);

Maar je weet natuurlijk waar je bent, zodra je er bent.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Psies.. Een soort server-side cloaking-page is zo gemaakt. Gewoon een script of whatever die inderdaad de code van een site ript (hele pagina) en weergeeft.

Als je die locaties in een DB hebt zoals de email adressen bij CU2, dan ziet de gebruiker alleen iets als http://www.jouwdomein.nl/showpage.php?url=69

Enige nadeel is dat het niet mag natuurlijk zodner toestemming van de eigenaar van de betreffende site, want het gaat gewoon om diefstal.

(en je moet nog iets verzinnen op de plaatjes en externe scripts enzo.. maar das wel te doen in een taal als PHP).

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil bijvoorbeeld de link naar een bestand verwijzen maar ik wil niet aan de gebruiker melden waar dat bestand staat. Is dit ook niet mogelijk, ook niet om het aan de server-kant af te handelen???

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Waarom zou je het sowieso willen?

Paranoia gebruikers willen graag weten wat voor vlees ze inhuis halen.

|{ brrr }] |

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Das nou weer vrij makkelijk :)

Serverside het bestand ophalen en teruggeven aan de gebruiker. Daar hoeft de gebruiker niets van te zien.

Komt wel nogal wat server-side coding bij kijken.. dus denk dat je in Programming & Webscripting verder moet gaan zoeken..

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 13:44 schreef devnull het volgende:
Maar ik wil bijvoorbeeld de link naar een bestand verwijzen maar ik wil niet aan de gebruiker melden waar dat bestand staat. Is dit ook niet mogelijk, ook niet om het aan de server-kant af te handelen???
Ja dat kan wel, met PHP bijvoorbeeld. Moet je hieronder (in [forum=14]) even zoeken op fpassthru en content types.

Verwijderd

Om wat voor bestand gaat het... met php kun je bestanden includen, maar ik denk niet dat het om een gewoon txt bestand gaat of html of php ofzo...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Simpel: zet het bestand op de server... Je zou het bestand met wat moeite ook via de server door kunnen sturen, maar waarom zou je als je het gewoon op de server kwijt kan...

Afhankelijk van de grootte van het bestand natuurlijk, maar als je maar weinig HDD ruimte heb zal je ook wel niet veel bandbreedte mogen gebruiken, en die verdubbeld op deze manier..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Pelle

🚴‍♂️

Wat wil je nou precies? De client weet altijd waar een file vandaan gehaald wordt, aangezien er een TCP/IP-connectie met de server opgebouwd moet worden.

Je kunt zoals genoemd best een file maken waarvandaan je alles download, met een link als http://169.11.14.0/?4 ofzo, waarmee je dus niet de directe locatie zichtbaar maakt, maar slechts aan je server vertelt dat hij file nummer 4 op moet halen. Zo heb je geen servernaam in je link, en ook geen filename. Die staat namelijk in een database, en met je script geef je die file dan dus door. Nog even een referer-check inbouwen, en je bent er meteen zeker van dat niemand je zooi download zonder dat dat mag. Als je het helemaal goed wilt doen plaats je je te downloaden files ook nog even buiten de serverroot. Beter afschermen van files dan dit kan niet.

• FragNeck
Op maandag 25 februari 2002 14:04 schreef Pelle het volgende:

[..]

Wat wil je nou precies? De client weet altijd waar een file vandaan gehaald wordt, aangezien er een TCP/IP-connectie met de server opgebouwd moet worden.

Je kunt zoals genoemd best een file maken waarvandaan je alles download, met een link als http://169.11.14.0/?4 ofzo, waarmee je dus niet de directe locatie zichtbaar maakt, maar slechts aan je server vertelt dat hij file nummer 4 op moet halen. Zo heb je geen servernaam in je link, en ook geen filename. Die staat namelijk in een database, en met je script geef je die file dan dus door. Nog even een referer-check inbouwen, en je bent er meteen zeker van dat niemand je zooi download zonder dat dat mag. Als je het helemaal goed wilt doen plaats je je te downloaden files ook nog even buiten de serverroot. Beter afschermen van files dan dit kan niet.
Hij wil gewoon een Warez site, met een private FTP, maar hij wil de links afschermen ;)

hehe

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dus niet als je de server het bestand laat ophalen en dit doorstuurt.. Probleem is dan natuurlijk wel de bandbreedte inderdaad.. Je wordt zelf verantwoordelijk voor alle downloads..

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 25 februari 2002 14:34 schreef Bosmonster het volgende:
Dus niet als je de server het bestand laat ophalen en dit doorstuurt..
In dat geval wordt de file van jouw server gehaald, en dat is wat de client weet (en wat ik bedoelde :)). Waar het bestand fysiek staat zul je zo niet te weten komen inderdaad, maar dat is volgens mij ook niet wat hij wil.. hij wil volgens mij dat je helemaal niks noppes nada ziet, en je dus download vanuit een of andere leeg zwart gat ofzo :)

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Via een pagina met serside geklooj php dus ofzo .. alle locaties opslaan..
en dan linken naar pagina.php?locatie=23 en dan via pagina.php de pagina openen in een popup venstertje zonder iets met in de pagina een scriptje om de rechtsmuiknop en die vreemde buttons op je toetsenbord af te vangen..

misschien ook handig om ctrl, alt ofzo af te vangen in verband met sneltoetsen :D

lol :P :) hoe nuttig :)

Verwijderd

Nink niet willen laten zien? Klinkt duister of spam achtig!!!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:11

Tim Schuhmacher

abasios

Op maandag 25 februari 2002 15:50 schreef Silverburst het volgende:
Nink niet willen laten zien? Klinkt duister of spam achtig!!!
Waar zie jij spam?

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Zie mijn huis.

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

zorg dan dat je die pagina beveiligd met een bepaalde variabele die je meestuurt, of controleert op een referer waar je vandaan komt, dat werkt stukken beter..!!

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• FragNeck
Op maandag 25 februari 2002 18:09 schreef KnEuTeR het volgende:
zorg dan dat je die pagina beveiligd met een bepaalde variabele die je meestuurt, of controleert op een referer waar je vandaan komt, dat werkt stukken beter..!!
Of maak je site in flash,

Daar kun je heel wat meer mee, (voor leken dan)

Pagina: 1