Toon posts:

kartonnen printplaat

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Conrad heeft kartonnen printplaten te koop met als specs:
Productinformatie

Enkelzijdig met koperlaag 35 µ. Voor het maken van gedrukte schakelingen.

Koperbedrukte printplaten
Iemand enig idee hoe deze platen bedrukt worden?

Ik wil soms zelf een print maken maar heb geen zin om daarvoor een complete etsbak met toebehoren te kopen. (ja ik weet dat het simpel is, zelfs zelf al een paar keer gedaan).

Maar als ik deze platen kan bedrukken en dan een werkende print krijg zou dat een mooie oplossing kunnen zijn.

(En als toegift, ik zocht gaatjes print bij conrad, maar kon niets vinden, iemand een bestel nummer ervan? Zal wel tijdelijk iets minder goed zien of zo, moeten ze toch wel hebben....)

Verwijderd

zoek maar op experimenteerprint..
dan vind je het wel

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 13:24 schreef Juggernaut het volgende:
zoek maar op experimenteerprint..
dan vind je het wel
Stom he, en als ik gewoon op printplaat zocht vond ik niets... Maar bedankt hoor.

Blijft staan hoe die volledig verkoperde karton prints gebruikt dienen te worden, worden die net als epoxy prints geetst?

Verwijderd

Er bestaat ook zoiets als cartridges voor laserprinters met iets van koper erin...
Je kan dus de printbanen op plastic folie printen, en die op een dun plaatje hout plakken ofzow..
Misschien ook handig :?

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 20:00
Blijft staan hoe die volledig verkoperde karton prints gebruikt dienen te worden, worden die net als epoxy prints geetst?
die moet je ook belichten en dan etsen.

het is alleen (iets)goedkoper en geeft veel minder rotzooi met verwerken dan epoxy.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 13:59 schreef DynamiX het volgende:
Er bestaat ook zoiets als cartridges voor laserprinters met iets van koper erin...
Je kan dus de printbanen op plastic folie printen, en die op een dun plaatje hout plakken ofzow..
Misschien ook handig :?
En heb je daar meer info, cq een link van??

(want ik vroeg me al een zoiets af).

Verwijderd

Dat 'karton' is pertinax: een soort van papier met hars. Dat zijn die bruine printen die je ook tegenkomt in goedkope elektronica.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 14:12 schreef ascii het volgende:

[..]

En heb je daar meer info, cq een link van??

(want ik vroeg me al een zoiets af).
Jammer genoeg niet.. Een vriend van me had het een keer gezien op een computerbeurs, vandaar dat ik het weet..
Als ik er meer van wist, had ik het waarschijnlijk ook zelf al gekocht..

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 00:27
Je kan altijd bij mij een print laten etsen. Ik heb het juiste materiaal en de nodige ervaring... Indien gewenst, kan ik ook een printlayout voor je ontwerpen :7

Mail naar subsonik@pandora.be voor meer info...

Experimenteerprint is uiteraard goedkoper, eenvoudiger, maar grotere kans op fouten, én het is veel werk bij het solderen...

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 14:15 schreef DaBit het volgende:
Dat 'karton' is pertinax: een soort van papier met hars. Dat zijn die bruine printen die je ook tegenkomt in goedkope elektronica.
Pertinax, is dat dat spul dat zo ongelofelijk stinkt, de bekende 'electronica lucht' die je ruikt als je oude apparatuur openhaalt?

Zo ja, dan weet ik waarom mijn (stinkende) expirimenteerprintjes zo goedkoop waren!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja..oude platen..
dat spul kan je wegetsen en de banen tekenen met watervaste viltstift. (wel zorgen dat het goed dekkend is!)

verder kan je het "wegschrapen"

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 14:28 schreef subsonik het volgende:
Je kan altijd bij mij een print laten etsen. Ik heb het juiste materiaal en de nodige ervaring... Indien gewenst, kan ik ook een printlayout voor je ontwerpen :7

Mail naar subsonik@pandora.be voor meer info...

Experimenteerprint is uiteraard goedkoper, eenvoudiger, maar grotere kans op fouten, én het is veel werk bij het solderen...
Vertel mij wat :'(
Ben middagen zoet geweest met het verbinden van die lullige kopercirkeltjes en als je even onvoorzichtig was schoot zo'n ding los....
Pagina: 1