Toon posts:

2 xtra casefans -> geen effect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cpu (sig.) draait onovergeclockt op ong. 60 C. Dat vind ik al vrij veel, maar mijn intensie was altijd al om over te clocken. Nu wilde ik die niet doen voordat ik de cooling beter had geregeld. Dus ik twee nieuwe casefans gekocht (coolermaster 80x80) om een fijne airflow op te bouwen. Heeft het totaal geen nut! :(
_________
|_x1| |
fan2-> | |x2| | fan2 blaast lucht de kast UIT.
| |
| |
|_________| <--- fan1 blaast lucht IN de kast.

x1 = voeding
x2 = cpu
Wat doe ik fout, waarom heeft dit geen zin, mn cpu draait nog steeds op zelfde temp. Iemand suggesties wat ik het beste kan veranderen?

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 15:33

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

niet echt een duidelijk tekening..
maar als ik het dus goed begrijp zitten de 2 outtake fan's helemaal bovenin in de kast?zitten ze aan de voorkant of aan de 8terkant?

- heb je gedacht aan airflow, kabels ed netjes opruimen?
- Gaat de temp van je kast wel omlaag?

Verwijderd

Topicstarter
jah sorry ik krijg dat plaatje niet goed.
Omschrijving: mijn hele idee was een airflow creeren. Dus 1 rechtsonderaan kast die lucht erin blaast. 1 linksbovenaan
die lucht eruit blaast, deze praktisch naast mn cpu en zou (naar mijn gevoel) dus meteen alle warme lucht van cpucooler eruit moeten blazen. Ik heb alle snoeren en dergelijke netjes opgeborgen.

Misschien is het slimmer om allebei IN de kast te blazen, of juist eruit. Ik heb het (weer naar mijn gevoel) zo logisch mogelijk gedaan, maar dat blijkt niet te helpen.
:(

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Dat heb ik ook, ik heb 2 fans, maar heeft totaal geen effect op mijn case temp of poc temp :? (ook als ik bedie eruit haal, dan heb ik dus alleen 1 voeding outtake) dan blijft mijn temp hetzelfde)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

zijn je temperatuurdiodes nog wel in orde? als je de pc net aanzet, loopt de temp dan langzzam op van ongeveer 20 naar die 60? als die direct op 60 staat is je diode brak. Bij mij scheelde die extra 2 casefans ongeveer 13 graden op de cpu

Verwijderd

Topicstarter
Er is een paar graden verschil tussen temp.weergave in BIOS en PC ALERT. BIOS begint op 30 en loopt gestaag op naar de 55. PC Alert begint op 45, dus als win al opgestart is, en loopt dan op naar de 60.
Dus dat klopt wel, denk ik, het was voor montage van casefans hetzelfde.

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 15:33

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Rechts onder de intake en links boven de outtake, en altijd meer outtake als intake anders krijg je overdruk waardoor temp juist stijgt. Heb je gaten in de kast gemaakt of zit er nog ijzer voor,met kleine gaatjes? Beter is als je een mooi rond gat op maat eruit zaagt, minder lawaai en lucht stroomt beter, uitkijken met vinger maar daat hebben fingerguards voor

heb je dit al gelezen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23#23

Verwijderd

zit je cooler er goed op met prut ertussen?
mijn xp1700+@xp1900+ is idle met een lage fanstand 35graden
jouw temp is zowiezo te hoog. check eerst dat maar even.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 13:46 schreef Super_Grover het volgende:
Rechts onder de intake en links boven de outtake, en altijd meer outtake als intake anders krijg je overdruk waardoor temp juist stijgt. Heb je gaten in de kast gemaakt of zit er nog ijzer voor,met kleine gaatjes? Beter is als je een mooi rond gat op maat eruit zaagt, minder lawaai en lucht stroomt beter, uitkijken met vinger maar daat hebben fingerguards voor
IN en OUT is hetzelfde (zelfde cooler). Maar ik heb nog niet dat ijzer weggehaald. Das wel een optie om te proberen. Al is het maar voor het geluid.
Neej, maar ik heb wel enig logisch inzicht, mijn opstelling is drie.
aargghh nu wil ik er mee gaan kutten ook, moet alleen nog tot 18.00 werken :(
ehhehhe maar thnz anywayz

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 13:54 schreef JJMeatloaf het volgende:
zit je cooler er goed op met prut ertussen?
mijn xp1700+@xp1900+ is idle met een lage fanstand 35graden
jouw temp is zowiezo te hoog. check eerst dat maar even.
Neej ik heb geen coolpaste ertussen, maar ben er vrij zeker van dat cpucooler er recht op zit. Is wel iets om te checken.
Maar dan zouden die twee xtra fans tog wel IETS uit moeten halen.

Verwijderd

het zal ook wel wat aan je koeler liggen dat ie zo warm word
heb je die gaatjes die voor je case fan's zitten weg gehaald ???
zo nee houd dit zeker de helft van je airflow tegen
en zit je voeding niet voor je cpu zo ja is dit het probleem

ik heb met de nieuwste coolermater koeler er op een 80 mm fan gemonteerd en 1 intake voor in en 1 out take boven in het dak van de pc bijde 80 mm coolermaster ik kreeg een temp te zien na uurtje een dvd draaien 43 graden met een 1800 +

• ND863

ND863

Ik moet wel zeggen dat bij mij mijn voeding best wel redelijk dicht bij mijn AMD Duron zit jah, en als ik de lucht voel die uit de voeding outtake kom is die wel warm/heet jah. Ik heb dus precies dezelfde opstelling als de topic starter, waar moet ik mijn out take fan plaatsen? (of staat ie zo goed? :?)

Dat je proc 60 graden word, je MOET ECHT koelpasta gebruiken. Maakt een degelijke verschil :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Als ik mijn 120mm in de voorkant (intake dus) aanzet zakt mijn cpu temp zelfs nog, terwijl er toch ook een waterpomp voor staat :)

Of je luchtstroom word geblokkeerd door alle kabels of eventueel vele pci en agp kaart(en). Of je fan is niet sterk genoeg. Dus dan berijkt de koude lucht je cpu niet eens.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• ND863

ND863

Ja, en doe outtake dan? Die zuigt toch alle warme lucht van je processor weg?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 25 februari 2002 16:41 schreef ND het volgende:
Ja, en doe outtake dan? Die zuigt toch alle warme lucht van je processor weg?
Nee, het is een bigtower. Je hebt boven de cpu eerst de voeding zitten en dan pas die 2 outtake fans....... Ze hebben echt geen nut op de cpu temp, de 120mm die ik als outtake bovenin heb die werkte zeker wel. Nu is die alleen omgedraait en blaast dus koude lucht naar binnen (op mijn radiateur). :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Misschien heb je je koeler er wel verkeerd om op zitten. Had ik nm ook en dat vond ie niet helemaal fijn. Dat was btw zonder koelpasta maar met zijn zielig strippie. Nu heb ik er fatsoenlijke koelpasta voor. 3 Casfans , SPire Superrock , Alienware case. 40 graden full load(CPU) , scheelt btw iets van 10 graden of zow als ik me case-fans uit zet.

Raku

• ND863

ND863

Op dinsdag 26 februari 2002 09:33 schreef Metonic het volgende:
Misschien heb je je koeler er wel verkeerd om op zitten. Had ik nm ook en dat vond ie niet helemaal fijn. Dat was btw zonder koelpasta maar met zijn zielig strippie. Nu heb ik er fatsoenlijke koelpasta voor. 3 Casfans , SPire Superrock , Alienware case. 40 graden full load(CPU) , scheelt btw iets van 10 graden of zow als ik me case-fans uit zet.
Mijn CPU koeler zit wel goed hoor :) Koelpasta, hij blaast in de heatsink. Maar die Casefans, mijn intake onderaan/voorin weet ik wel waarom die niets doet, recht achter de intake zit een muur van een ATA/IDE kabel, van die brede, dat vormt een muur bij mij.
Maar mijn outtake (heb een midi tower ATX) die zou dan toch de warme lucht van mijn proc moeten weg zuigen, zodat daar in de buurt geen warme lucht meer bevindt?

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 13:40 schreef opium het volgende:
jah sorry ik krijg dat plaatje niet goed.
In code tags zetten.
Pagina: 1