Compaq Presario problems!

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52
Yo!

Ik heb de eer ( :'( ) om een compaq van een vriendin op te lossen. Toen ze aan het computeren was begon de computer opeens als een gek te 'ratelen'. Toen ze een rebootje pleegde was er geen OS of whatever aanwezig.

Toen ik aan kwam wandelen met mijn dosflop onder mijn arm trof ik bestanden aan met bestandsnamen die ik niet kan typen.. Zwaar rare tekentjes enzo :+

Scandisk heeft na een half uur werk 3000 mapjes voor me gemaakt waar heel af en toe 1 file in staat. Ik heb maar geformat ;(.

Na de format en wat geklooi op die schijf heb ik maar weer eens gereboot. En jahoor! Weer rare tekens 8-), zowel het volume label van de schijf als de bestandjes.

Aangezien ze daar toch een nieuwe schijf nodig hadden leek dit me wel geschikte timing >:). Ik wil echter nog wel wat dingen weten.

- Zou hij echt kapot zijn? Heb daar helaas geen opstelling waarmee ik uitvoerig kan testen.
- Gaat die compaq een nieuwe 'normale' 40gig 7200 IBM oid. aan kunnen? Daarmee bedoel ik.. het is een compaq en die doen nog wel eens rare dingen :+

Het is een pII 350MHz met 64 meg, presario dus :)

Die recovery cd die werkt toch al niet meer (zit een brander bij die pc die er eerst niet in zat, geweldige software dus.. van compaq).. dus dat install ik wel gewoon met een windows cd'tje en wat drivers van de website

Thanks!!!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
jah, je kan wel een andere harddisk erin zetten :)

edit: je hebt zeker ook geen diagnose meer?
dat stond in confugratie scherm waarmee je je pc op fouten enz kon testen :)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• jep
Ik heb niets meer :P

Verwijderd

Hmmm, je kan in een compraq niet zomaar een andere (lees: veel nieuwere) HD zetten. Heb je vaak een bios update voor en soms werkt het helemaal niet (voorbeeld: Deskpro 667mhz en Maxtor 40gig HD 7200rpm).

Je moet proberen via de site van compaq er achter zien te komen welke HD's er worden geaccepteerd.

Zoek ook hier eens op "compaq nieuwe hd/harddisk". Zal je genoeg problemen tegenkomen.

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
Op maandag 25 februari 2002 14:04 schreef HPE het volgende:
hmm, in de mijne kon zonder problemen een nieuwe erin :?
zal dus toch wel anders zijn...

edit: heb net ff de search gebruikt en dit gevonden: [topic=421545/1/25] en daar zeggen ze dat het ook kan :)
anders moet je je bios updaten :)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik neem aan dat je gechecked hebt of de kabels nog goed vast zaten aan de HD?

Mijn Maxtor heeft ook een keer zoiets gedaan, allemaal vage tekens, zonder ratelen overigens. Maar die doet het nu al weer 2 jaar foutloos.

Verwijderd

misschien dat je getroffen bent door een virus wat alles is gekke tekens omzet. formateer ook een keer je mbr
fdisk /mbr

Verwijderd

Het kan best lukken, echter bij mij (kan het topic niet meer vinden) is het met een nieuwere compaq niet gelukt.

Ik wil je alleen waarschuwen:

1. installeer eerst het nieuwste bios
2. zorg ervoor dat je bios niet op de HD zelf staat, wat nogaleens het geval is bij Compaq.

Verwijderd

compaq heef tvaak een klein gedeelte van de harde schijf ong. 10 MB gereserveerd voor eigen software. deze wordt meestal door de herstelcd aangemaakt. deze kun je wel zien met fdisk maar niet verwijderen geloof ik. misschien dat je hem met partition magic wel kan verwijderen en dan opnieuw aanmaken.

• jep
Op maandag 25 februari 2002 15:40 schreef markarkesteijn het volgende:
misschien dat je getroffen bent door een virus wat alles is gekke tekens omzet. formateer ook een keer je mbr
fdisk /mbr
Was uiteraard het eerste wat ik deed ;)

Na een format _en_ het deleten/opnieuw maken van de primaire (en enige) partitie werden de files wederom currupt.
Pagina: 1