Toon posts:

[dreamweaver] andere site openen in <TD>

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gewend alles in kladblok te doen, maar nu moeten we voor school met dreamweaver leren werken. Aangezien ik dit graag wil leren ben ik wat sites aan het maken voor vrienden (in dreamweaver). Ik probeer zo min mogelijk zelf de html te alteren.

Ik heb nu een flinke table op de frontpage en daarin wil ik het nieuws zetten. Ik ben ook al een beetje aan het denken aan klantvriendelijkheid dus wil ik zeg maar een soort messageboard maken op de andere site die dan op de echte site geopend word. Zodat iedereen (mits toegang) nieuws kan toevoegen zonden telkens de site te uploaden.
Ik wil het op deze manier doen (de nieuwssite in een table op de frontpage openen) omdat ik dit graag wil leren in dreamweaver. Ik kan het in kladblok wel in layers of een framepje ofzo. Maar vaak werkt het dan niet in netscape.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 12:59 schreef funksngrooves het volgende:
Ik ben gewend alles in kladblok te doen, maar nu moeten we voor school met dreamweaver leren werken. Aangezien ik dit graag wil leren ben ik wat sites aan het maken voor vrienden (in dreamweaver). Ik probeer zo min mogelijk zelf de html te alteren.
Waarom? Als jij HTML kent, kunt je het gewoon compleet naar eigen smaak afmaken. Ik ken niemand die in notepad heeft leren HTML'len, en die nu aan drag&drop-website bouwen doet.

Met een editor als Dreamweaver beperk je jezef aan alle kanten. Niet alle opties zitten erin, of ze zijn omslachtig.

[topic=421386]

Hier staat nog wat informatie waarvan ik denk dat het wel relevant is. :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Er zijn zelfs bedrijven die alles in Dreamweaver doen :P

Niet dat ik daar zou willen werken, maar goed... Als je dat dus wel wilt is de kennis wel handig...

Verwijderd

Topicstarter
Ja het gaat erom dat ik in ieder geval een goed punt haal voor school :)

En ik lees erg veel vacatures waarbij dreamweaver een vereistte is, notepad zal dan ongetwijfeld ook goed zijn, maar het is zo toch mee genomen.

• Dr.Dokter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 11:20
MEt een simpele Ctrl-Tab zit werk je zo in de broncode in dreamweaver hoor. Je moet het gewoon zien als een notepad-pluspack.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:29
je moet de meeste editors dan ook zo bekijken:

ze kunnen veel standaard-werk uit handen nemen, daarin zijn ze vaak sneller, maar ik merk zelf dat ik vaak in notepad (of de source functie van de editor) nog het een en ander bijwerk, om het helemaal ok te krijgen...

Sometimes you need to plan for coincidence

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:01
Ik gebruik toch altijd liever een editor met code highlighting en standaard knopjes voor een link en een img ofzo, gaat veel sneller en je maakt minder fouten.

Verwijderd

Topicstarter
Voor tables in tables in tables etc je begrijpt het wel :P is het best makkelijk, moet ik concluderen.

Maar ik wil hier niet 'weer' de discussie wysiwyg vs notepad starten.

Ik ben net terug van werk dus ik ga even de link van Cheetah bekijken. ALs iemand verder nog oplossingen heeft hoor ik het graag.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 25 februari 2002 13:06 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Waarom? Als jij HTML kent, kunt je het gewoon compleet naar eigen smaak afmaken. Ik ken niemand die in notepad heeft leren HTML'len, en die nu aan drag&drop-website bouwen doet.
Bij deze dan.. :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 22:36 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Bij deze dan.. :)
LOL :+

Ja het gaat er dus om dat je in de les gewoon via dat programma een opdracht moet maken en je mag niet in de code rotzooien, puur en alleen omdat ze willen dat je het programma leert. Je krijgt een punt voor je vaardigheid met dreamweaver en dat is omdat er vaak om gevraagd word bij bedrijven.

Ik heb net op
http://www.xs4all.nl/~peterned/ gekeken zo iets moet het dus worden zodat het in netschaap ook werkt.
Ik heb even de source bekeken en volgens mij word het gedaan met http://www.xs4all.nl/~peterned/src/scrollbar.js maar ik ben niet zo'n javascript held, dus ik krijg het niet echt voor elkaar.

iFrame's zijn een oplossing maar die werken niet in netschaap.

Verwijderd

Topicstarter
Oh nog een vraagje, werken iFrame's eigenlijk in MacOS browsers (iexplore bijv)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Voor zover ik weet is NS4 de enige veelgebruikte browser die iFrame niet ondersteund. Je zou kunnen opteren voor een aparte pagina voor NS4 gebruikers, anders moet je inderdaad je toevlucht nemen tot een dhtml oplossing, waarbij je ook zeker tegen browser-verschillen oploopt...

Intentionally left blank

Pagina: 1