Toon posts:

HD-led blijft branden en PC start niet op...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisterenavond mijn PC tijdens het opstarten per ongeluk op het verkeerde moment gereset. Nu wil deze niet meer opstarten, en het HD-ledje blijft branden. Als ik luister aan de HD hoor ik deze wel bewerkingen uitvoeren op de schijf. Ik dacht zelf, nou hij zal wel opnieuw moeten initialiseren of zoiets, want dat had ik ooit met mijn good old amiga. Maar deze status is al zo sinds gisteravond 22:00. Ik heb de PC 1x volledig uitgezet om 22:00 gisteravond, en daarna niet meer. Het betreft een Cheetah SCSI schijf van 9.1 GB. Iemand soms ervaring hiermee? BVD! Oh ja, ik heb ongeveer 45 minuten in de search zitten spitten, dus kom daar niet mee aan aub. ;) (behalve als je wel bruikbare info hebt ofcourse)

Verwijderd

Eeehr ik had het ook, bij mij was IDE verkeerd aangesloten (dus verkeerd om gewoon, wissel eens wat en kijk of dat helpt)

Verwijderd

Meeste SCSI-kaarten of mainboards met onboard SCSI hebben een bijgeleverde config-util.

b.v. Adaptec met CTRL+A enz...

Misschien dat je hem daar kunt Unlocken, of iig zien of de schijf nog initialiseert...

Suc6 iig!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Probeer eens vanaf een floppy op te starten en kijk dan wat je nog met die schijf kunt doen (scandisk ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
Na een verify in de BIOS van mijn Adaptec los te hebben gelaten op de schijf, doet ie het weer. Alleen nu wil Windows2000 niet meer goed opstarten... (heel vreemd) Als ik inlog gaat ie wel verder, maar de desktop komt niet tevoorschijn. Hij gaat dan gewoon weer terug naar het inlogvenster.... (hoe wazig kan het nu nog worden).. Maar goed, de schijf is in ieder geval weer operationeel.

Verwijderd

Pak eens een andere ide kabel.

mijn pc deed het dus ook ineens niet meer.

Bleek de ide kabel kapot ( :? ) te zijn gegaan. Waarschijnlijk een breuk in de kabel.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 15:58 schreef uncle het volgende:
Pak eens een andere ide kabel.

mijn pc deed het dus ook ineens niet meer.

Bleek de ide kabel kapot ( :? ) te zijn gegaan. Waarschijnlijk een breuk in de kabel.
Het gaat om een SCSI-schijf. Moet je toevallig een andere kabel van hebben liggen |:(

Verwijderd

Ik zou er trouwens even scandisk op loslaten. Lijkt erop dat je fat vern**kt is.

Tenminste, als je geen NTFS hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de schijf maar een low-level format gegeven om de andere tools in de BIOS van de Adaptec 19160 maar eens uit te proberen... Toen image terug geplant en: hij doet het dus weer! Maar: het blijft mij vooralsnog een raadsel wat het nou geweest kan zijn :?

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:37
mmmm

Wat heeft een nieuwe kabel nou te maken
met een PC die op het verkeerde moment is gereset ??
Pagina: 1