Is het mogelijk om Windows 2000 te installeren als WinXP al op de PC staat?? Als je namelijk Win2000 installeert dan overschrijft hij de opstartbestanden van de C schijf waardoor mijn XP niet meer opstart.
aangeven tijdens de setup --> dualboot maken
Sometimes you need to plan for coincidence
Dus tijdens de Win2k setup vraagt hij of je een Dualboot wilt?? ik ben dit namelijk nog niet tegen gekomen (of kijk ik er over heen?).
Met win2k heb je niet een aparte instelling tijdens het installeren ervan om multiboot te maken. Wat je kan proberen is win2k gewoon in een andere directory, of nog beter, op een andere partitie te installeren.
Hij zet waarschijnlijk wel zijn eigen bestanden op de c schijf, maar als het goed is kan je dat met winxp weer terugzetten naar de originele bestanden.
Hij zet waarschijnlijk wel zijn eigen bestanden op de c schijf, maar als het goed is kan je dat met winxp weer terugzetten naar de originele bestanden.
Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!
Je krijgt bij het installeren de mogelijkheid omOp maandag 25 februari 2002 12:59 schreef Sandermvdb het volgende:
Dus tijdens de Win2k setup vraagt hij of je een Dualboot wilt?? ik ben dit namelijk nog niet tegen gekomen (of kijk ik er over heen?).
de partitie zelf aan te geven voor de setup, kijk maar eens bij de optie's, je moet er ff een vinkje zetten en gaan.
Ik weet dat je de partitie kan kiezen, maar volgens mij gebruikt Win2k andere bootfiles dan WinXP, waardoor XP niet meer opstart na de Win2k installatie. Andersom werkt dit wel.
Nooit een probleem geweest.Op maandag 25 februari 2002 13:24 schreef Sandermvdb het volgende:
Ik weet dat je de partitie kan kiezen, maar volgens mij gebruikt Win2k andere bootfiles dan WinXP, waardoor XP niet meer opstart na de Win2k installatie. Andersom werkt dit wel.
Gaat het toch mis, pas dan de boot.ini aan.
Aangenomen dat het in XP op dezelfde manier werkt als in alle andere NTtjes....
gewoon instaleren, het systeem red zichzelf wel
gewoon instaleren, het systeem red zichzelf wel
Verwijderd
Je moet altijd eerst de oudste versie van Windows installeren. Dus eerst windows 2000 installeren. Anders werkt het echt niet.
Ik spreek uit ervaring
Ik spreek uit ervaring
Ik ook, ik heb vorige week 4x opnieuw windows moeten installerenOp maandag 25 februari 2002 14:50 schreef HVCH4 het volgende:
Je moet altijd eerst de oudste versie van Windows installeren. Dus eerst windows 2000 installeren. Anders werkt het echt niet.
Ik spreek uit ervaring
Dus er is geen manier om eerst WinXP te installeren en daarna Win2k????Op maandag 25 februari 2002 14:50 schreef HVCH4 het volgende:
Ik spreek uit ervaring
het kan wel met een bootmanager zoals PQ bootmagic, maar dat is ook niet makkelijk. Gooi gewoon eerst 2k erop en dan XP, ben je in een dag mee klaar, en de installatie gaat bijna vanzelf, daar hoef je echt niet de hele tijd bij te zijnOp maandag 25 februari 2002 15:07 schreef Sandermvdb het volgende:
[..]
Dus er is geen manier om eerst WinXP te installeren en daarna Win2k????
Wel dus, na installatie van Win2k zal XP niet meer op willen starten. In dit geval de NTLDR en NTDECTECT.com vervangen door die van XP en klaar is keesOp maandag 25 februari 2002 15:07 schreef Sandermvdb het volgende:
[..]
Dus er is geen manier om eerst WinXP te installeren en daarna Win2k????
Bij mij is het op zo'n manier gelukt
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Thanx!!
Dat was wat ik wilde horen.
Dat was wat ik wilde horen.
Ik wist niet dat 2k en XP ook op die oude amiga's draaiden joh!Op maandag 25 februari 2002 15:11 schreef SH007 het volgende:
[..]
ben je in een dag mee klaar,
Verwijderd
Installeer xp of win2k gewoon op een andere partitie wat je kan aangeven tijdens de setup.. Als setup klaar is zal hij je tijdens het opstarten gewoon de keuze geven welk OS je wilt starten...
Verwijderd
win 2k-setup overschrijft \ntldr en \NTDETECT.COM, waardoow xp niet meer start, je start dan gewoon in win2k en overschijft de eerdergenoemde bestanden met de bestanden die op de xp-cd staan, zo werken win2k en winxp wel weer goed (tenminste, bij mij)
Sorry voor het kicken, maar het is een beetje overkill om een nieuwe topic te openen voor mijn vraag.
In welke map moet ik die Netdetect.com en ntldr plaatsten ? ik heb ze van mijn XP cd gekopieerd en in mijn \windows en \windows\system32 map geplakt. Maar nu doen ze het nog niet ? Er zijn geen bestanden met deze namen die ik kan vervangen.
In welke map moet ik die Netdetect.com en ntldr plaatsten ? ik heb ze van mijn XP cd gekopieerd en in mijn \windows en \windows\system32 map geplakt. Maar nu doen ze het nog niet ? Er zijn geen bestanden met deze namen die ik kan vervangen.
C:\>dir ntdetect.com /s /ah
Het volume in station C heeft geen naam.
Het volumenummer is 6853-0000
Map van C:\
05-01-2003 03:28 47.580 NTDETECT.COM
1 bestand(en) 47.580 bytes
Totaal aantal weergegeven bestanden:
en
C:\>dir ntl* /s /ah
05-01-2003 03:28 235.296 ntldr
1 bestand(en) 235.296 bytes
0 map(pen) 4.950.020.096 bytes beschikbaar
C:\>
in de root douwen dus
05-01-2003 03:28 47.580 NTDETECT.COM
en
C:\>dir ntl* /s /ah
05-01-2003 03:28 235.296 ntldr
0 map(pen) 4.950.020.096 bytes beschikbaar
C:\>
in de root douwen dus
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
als het je niet lukt kun je altijd nog met je xp cd later booten en dan de bootsector en opstartbestanden even laten herstellen dan pakt tie 2000 ook wel op.
Tnx ff proberen 
// Edit
Hij doet het prima
nogmaals hartstikke bedankt.
// Edit
Hij doet het prima
[ Voor 64% gewijzigd door The System op 13-02-2003 00:27 ]
Ik heb het zelfde probleem met win2k advanced server en winxp home....
Beide OS staan op een aparte partitie en ik heb de bestanden terug gezet in de root van de xphome partitie, alleen werk het bij mij nu nog niet
Iemand enig idee wat ik fout gedaan heb?
Help me pleaze... I need winxp....
Beide OS staan op een aparte partitie en ik heb de bestanden terug gezet in de root van de xphome partitie, alleen werk het bij mij nu nog niet
Iemand enig idee wat ik fout gedaan heb?
Help me pleaze... I need winxp....
XP CD erin douwen, rescue doen, recovery console gebruiken en vervolgens bootcfg en fixboot gebruiken.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1