Gamma oud scherm verbeteren zonder powerstrip oid?

Pagina: 1
Acties:

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 08:36
Ok, ik heb dus een 14" monitor (die in principe wel aan vervanging toe is ja, maar ja; $$) die wat aan de donkere kant is.
Nu heb al een tijdje powerstrip geinstalleerd. Na het opstarten van windows2000 komt powerstrip in de systray en pas dan wordt de boel iets lichter.
Nu heb ik begrepen dat dit gebeurt door in de registry enkele waarden te veranderen.
Allemaal leuk en aarding, maar dit is dus ook het enige waar ik dat programmaatje voor gebruik. Kan ik deze waarden (brightness en contrast voornamenlijk) niet ergens handmatig veranderen? (of met een programmaatje dat daarna weer gewoon afgsloten kan worden?)

Nog een extra vraagje: om dit alles dus een beetje fatsoenlijk af te stellen gebruik ik een .gif-plaatje dat ik ooit ergens op internet vond. Dit plaatje gaat in iets van 10 schalen van zwart naar wit. Deze verschillende delen van het plaatje moeten op een beetje normale monitor goed van elkaar te onderscheiden zijn (dit was bij mij dus zeker niet het geval, nu wel maar niet ideaal). Zijn er meer van dit soort grafische hulpmiddelen te vinden om de boel goed af te stellen?

Alvast bij voorbaat dank voor reacties...

Verwijderd

http://www.zdnet.com/pcmag/features/monitorsbig/test/_open.htm

Trouwens gewoon ff je monitor openschroeven, zoek 2 of 3 stelschroefjes.

Er staat iets bij van Fh, Fv iets dergelijks en nog eentje en daarmee kan je de gamma van je monitor stellen. Elke monitor heeft dat. die andere 2 zijn voor het fijnstellen van je horizontale en verticale frequencies... kan zijn dat je er maar 1 hebt. Daarmee kan je het beeld scherper maken

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 08:36
Het nog gelukt ook!

- (Merkloze) monitor opengeschroefd
- alles 's even bekeken, maar nergens aangekomen
- stof wegblazen, zaklamp erbij
- 2 kunststof schroefjes gevonden: de één met 'sreen' de ander met 'focus'. 'Focus sprak voor zich dus ik denk met 'sreen' zal het wel zijn...
- open monitor aangesloten
- pc opgestart en wat aan het schroefje gedraaid, tot ik het wat vond
- dicht geschroefd

Klaar en bedankt voor de tip! ik dacht dat ik dat ding al weg kon gaan gooien...

Verwijderd

Alsje :)

Blij voor je dat het gelukt is