39
Verwijderd
Bij mij nihil; ik kan 32 speed niet eens selecteren in Nero...alleen 24. En vervolgens wil hij niet branden (Lite-On 32x12x40).
Maar als hij het wel zou doen...het is 33% sneller, dus in theorie wordt het toch weer een minuutje minder. In praktijk? Hmm...niet veel tot niks lijkt me.
Maar als hij het wel zou doen...het is 33% sneller, dus in theorie wordt het toch weer een minuutje minder. In praktijk? Hmm...niet veel tot niks lijkt me.
Verwijderd
Nee klopt niet wat je daar zegt, 33% sneller. Dat komt doordat die 32x alleen wordt gehaald op de laatste helft van de CD. Wat ik wel weet is dit:
700MB helemaal vol op 24x: 4 minuten rond
700MB helemaal vol op 40x: 3 minuten rond
Plextor drives dus he
32x zal daar wel tussenin zitten.
700MB helemaal vol op 24x: 4 minuten rond
700MB helemaal vol op 40x: 3 minuten rond
Plextor drives dus he
32x zal daar wel tussenin zitten.
Yep, want bij mij (LiteOn 32x) doet een volle 80m CD er ongeveer 3.5m over...
Dus ik zou geen moeite moeten doen om die 32 speed te kopen.
Voor 30 seconden ga ik niet 30-40 euro meer betalen.
Voor 30 seconden ga ik niet 30-40 euro meer betalen.
Lucky Goldstar
Verwijderd
Ik heb de aopen 24x10x40.
Alleen wil mijn software niet hoger dan max 16x branden.
Bij nero 12x clone cd max 16x en adaptec eas platinum 5.02 ook 12x

Maar het is wel een verbetering. Ik had hiervoor een philips 3610 2x2x6
1 cd 40 min
Maar het is wel een verbetering. Ik had hiervoor een philips 3610 2x2x6
jullie moeten allemaal niet zeuren, ik zit al 3,5 jaar met een 4x speed brander
(waarom gaat ie niet kapot
)
11 seconden heb ik een keer in een test gezien. Niet echt de moeite dus.
http://www.tweakers.net/nieuws/19517?highlight=32x
http://www.tweakers.net/nieuws/19517?highlight=32x
Waar heb je dat nou weer gedroomd... Mijn 12x speed brandt toch echt wel vanaf het begin 1800 kb/s en op het end nog steeds... Dusse waar haal je deze 'wijsheid' vandaan ???Dat komt doordat die 32x alleen wordt gehaald op de laatste helft van de CD
Verwijderd
Ik heb die ook... Koop GOEIE cd's (Sony ofzo) en zorg dat jeOp maandag 25 februari 2002 12:56 schreef ureal het volgende:
Ik heb de aopen 24x10x40.
[..]
de laatste Nero hebt. Ik kan wel gewoon op 24x branden, en
het is gewoon een genot om die snelheid zo te zien racen!
Ehm, toch heeft hij wel gelijk.. Dat geld namelijk niet voor alle drives, maar alleen voor de snelle nieuwe branders.. Die gebruiken een andere techniek om zo'n hoge snelheid te halen.. de 12 speeds branden inderdaad nog met een constante snelheid..Op maandag 25 februari 2002 14:53 schreef Edwin Broeken het volgende:
Waar heb je dat nou weer gedroomd... Mijn 12x speed brandt toch echt wel vanaf het begin 1800 kb/s en op het end nog steeds... Dusse waar haal je deze 'wijsheid' vandaan ???
(Overigens komt je post een beetje geirriteerd over.. Probeer een beetje rustig te antwoorden
Ikzelf heb een 8 speed, en doe ongeveer 7 á 8 minuten over een volle cd...
snel zat vind ik
snel zat vind ik
ehm, standaard programmas laten alleen de snelheid zien waarop ze proberen te branden, niet de snelheid die daadwerkelijk gehaald wordt. Is er trouwens een programma die dat kan testen tijdens het branden, of moet je dan naast bv nero z'n monitor programmatje draaien? Lijkt me niet bevorderlijk voor de snelheid dan, of valt dat wel mee?
Volgens mij zijn de fikkers niet meer 100% pure CLV vanaf de 24x. Dus vanaf de 24x varieert de werkelijke brandsnelheid, afhankelijk van de plek op de CD. Langzaam beginnen en daarna steeds sneller. De 40x zijn pas 40x ergens bij 55min op de CD...Op maandag 25 februari 2002 14:56 schreef Twynn het volgende:
[..]
Ehm, toch heeft hij wel gelijk.. Dat geld namelijk niet voor alle drives, maar alleen voor de snelle nieuwe branders.. Die gebruiken een andere techniek om zo'n hoge snelheid te halen.. de 12 speeds branden inderdaad nog met een constante snelheid..
(Overigens komt je post een beetje geirriteerd over.. Probeer een beetje rustig te antwoorden)
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Inderdaad.. (overigens geloof ik dat er ook al een 16x brander is van Yamaha die niet CLV isOp maandag 25 februari 2002 15:03 schreef GarBaGe het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de fikkers niet meer 100% pure CLV vanaf de 24x. Dus vanaf de 24x varieert de werkelijke brandsnelheid, afhankelijk van de plek op de CD. Langzaam beginnen en daarna steeds sneller. De 40x zijn pas 40x ergens bij 55min op de CD...
volgens mij is het ook gewoon logica hoor...
de cd draait aan de buitenkant nu eenmaal harder dan aan de binnenkant..... Pak maar es een fietswiel.... of denk aan de schaatsersrij. De eerste blijft stilstaan terwijl de laatste zich de pleuris rijd....
de cd draait aan de buitenkant nu eenmaal harder dan aan de binnenkant..... Pak maar es een fietswiel.... of denk aan de schaatsersrij. De eerste blijft stilstaan terwijl de laatste zich de pleuris rijd....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
Idd, ergens gezien fikte met CAVOp maandag 25 februari 2002 15:08 schreef Twynn het volgende:
[..]
Inderdaad.. (overigens geloof ik dat er ook al een 16x brander is van Yamaha die niet CLV is)
Dat klopt inderdaad, AOpen was het merk dat hiermee begon. Sterker nog, met een AOpen brander haal je je 24 speed bijna nooit. Alleen als je een 90 min. cd gaat gebruiken ofsowOp maandag 25 februari 2002 15:03 schreef GarBaGe het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de fikkers niet meer 100% pure CLV vanaf de 24x. Dus vanaf de 24x varieert de werkelijke brandsnelheid, afhankelijk van de plek op de CD. Langzaam beginnen en daarna steeds sneller. De 40x zijn pas 40x ergens bij 55min op de CD...
Op zich een mooie techniek dus, alleen begint AOpen op een wat lage snelheid
Dit stond laatst in een artikel in de Computer totaal!
[ontopic]
Dus homedisc als ik jou was, zou ik gewoon een 24 speed fikker kopen, het verschil daartussen merk je echt niet. Lijkt mij.
[/ontopic]
edit:
ff mn post ontopic makuh
ff mn post ontopic makuh
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Als je BlindWrite gebruikt om te schrijven kun je mooi zien dat er twee keer wordt overgeschakeld op een hogere snelheid...Op maandag 25 februari 2002 14:58 schreef GambitRS het volgende:
ehm, standaard programmas laten alleen de snelheid zien waarop ze proberen te branden, niet de snelheid die daadwerkelijk gehaald wordt. Is er trouwens een programma die dat kan testen tijdens het branden, of moet je dan naast bv nero z'n monitor programmatje draaien? Lijkt me niet bevorderlijk voor de snelheid dan, of valt dat wel mee?
is een 16 fikker niet genoeg? Wat maken die kleine minuutjes nou uit, of je wil een dikke brandfabriek beginnen 
Zelf overigens Lite-On 12, en hij is GOED!
Zelf overigens Lite-On 12, en hij is GOED!
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Hij heeft toch echt gelijk hoor, dit is ook zo bij cd-rom spelers pas aan het einde van de cd haalt hij de maximale lees slenheid.Op maandag 25 februari 2002 14:53 schreef Edwin Broeken het volgende:
[..]
Waar heb je dat nou weer gedroomd... Mijn 12x speed brandt toch echt wel vanaf het begin 1800 kb/s en op het end nog steeds... Dusse waar haal je deze 'wijsheid' vandaan ???
iedereen die problemen heeft met zijn brander (dat hij niet op de hoogste snelheid wil branden): probeer de firmware van de betreffende brander te updaten (gewoon ff zoeken op de site v.d. fabrikant). dit wil meestal helpen. en -vooral voor de snelle/nieuwe branders- gebruik de nieuwste nero versie, ook al is er een oudere meegeleverd... (liteon)
ik had zelf een 12x10x32 brander, en nu een 32x12x40... allebei liteon, en deze doen het beide perfect na een firmware en nero update...
om te vergelijken. met de 32 speed brander:
678MB (77:10 minuten) in 3:43 minuten gebrand... (inclusief lead in en lead out)......
ik had zelf een 12x10x32 brander, en nu een 32x12x40... allebei liteon, en deze doen het beide perfect na een firmware en nero update...
om te vergelijken. met de 32 speed brander:
678MB (77:10 minuten) in 3:43 minuten gebrand... (inclusief lead in en lead out)......
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
zo zal het idd ook gaan bij liteons...Op maandag 25 februari 2002 16:40 schreef Terw_Dan het volgende:
zo doen plextors dat dus:
[afbeelding]
het leuke is dat je de cd ook steeds (zacht) hoort opspinnen (of misschien gewoon aanpassen) als hij sneller gaat branden.
ohja, voordeeltje van de 32 speed liteon tov 12 speed: hij maakt minder lawaai als het laatje opengaat...
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
mm.. mmm.. is het kopen het overwegen waard. Dank voor info hoor, maar daar irriteer ik me niet echt aanOp maandag 25 februari 2002 16:42 schreef maestro1980 het volgende:
[..]
zo zal het idd ook gaan bij liteons...
het leuke is dat je de cd ook steeds (zacht) hoort opspinnen (of misschien gewoon aanpassen) als hij sneller gaat branden.
ohja, voordeeltje van de 32 speed liteon tov 12 speed: hij maakt minder lawaai als het laatje opengaat...
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Tja, maar wat heb je aan een laatje wat geluid maakt al dan niet?
irriteren aan kan niet.Op maandag 25 februari 2002 16:54 schreef meelmark het volgende:
[..]
mm.. mmm.. is het kopen het overwegen waard. Dank voor info hoor, maar daar irriteer ik me niet echt aan
het is of ergeren aan, of iets irriteert je
Pagina: 1