Sometimes you need to plan for coincidence
Als de zang in het midden van het stereobeeld zit en de begeleiding aan de zijkanten (zoals meestal het geval is) kan je er inderdaad de zang uitfilteren. Er bestaat speciale kastjes die dit kunnen, al zou ik zo niet weten waar je ze kan krijgen.
Verwijderd
volgens mij is het heel bewerkelijk, als de stem op beide kanalen zit. Dan moet je precies die frequenties d'r uit halen. Volgens mij kan je beter iemand zoeken die ff instrumentale gedeelte speelt.
Er bestaan al meer dan tien jaar schakelingen die het geluid wat identiek is op beide kanalen uitfilteren en de rest doorlaten. Zo moeilijk is het echt niet.
Verwijderd
Winamp... of xmms (weet niet meer waar ik het zag) heeft al jaren een 'voice removal plugin'.
Die werkt niet geweldig, of voor 100%, maar je zou eens kunnen proberen hoe het dan klinkt... Als het acceptabel is ben je al een heel eind
Die werkt niet geweldig, of voor 100%, maar je zou eens kunnen proberen hoe het dan klinkt... Als het acceptabel is ben je al een heel eind
ik ben net inderdaad aan de slag gegaan met winamp, maar dan klinkt het inderdaad niet meer 
hmmzz, ik denk dat ik mevrouw maar ga zeggen dat ze begeleiding op gitaar ofzo moet zoeken
hmmzz, ik denk dat ik mevrouw maar ga zeggen dat ze begeleiding op gitaar ofzo moet zoeken
Sometimes you need to plan for coincidence
Probeer een MIDI file te vinden van dat nummer, speel 'm af via een van een fatsoenlijke soundfont voorziene Live of Audigy (weet niet of andere kaarten soundfonts ondersteunen) en neem dat op.
Haalde jaren geleden al stemmen weg met een oude bandrecorder die het geluid in tegenfase kon laten klinken. Resultaat is best aardig, tot de stem niet in 't midden zit.
Haalde jaren geleden al stemmen weg met een oude bandrecorder die het geluid in tegenfase kon laten klinken. Resultaat is best aardig, tot de stem niet in 't midden zit.
LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com
Verwijderd
Nou...eigenlijk wel...jouw manier werkt maar in aantal gevallen, maar dat hangt puur af van de voorkeur van de producer. Vocals zitten ook vaak net ff off-center (rechts of links).Op maandag 25 februari 2002 12:57 schreef polaris het volgende:
Er bestaan al meer dan tien jaar schakelingen die het geluid wat identiek is op beide kanalen uitfilteren en de rest doorlaten. Zo moeilijk is het echt niet.
Een MIDI-tje met wat goede geluidsbanken is een goede oplossing (ik kan je Fluid aanraden als gratis soundfont, is iets van 60MB, betere kwaliteit dan sommige commerciele soundfonts)
Beste is natuurlijk de instrumentale versie, lijkt me sterk dat die niet ooit eens uitgegeven is. Vaak staat zoiets als bonus op singles enzo, check eens Amazon o.i.d. zou ik zeggen.
Succes!
idd in kleine proggies als goldwave zitten ook remove vocals plugin dingen.(werkt idd met tegenfases)
Maar zoals al gezegd: tegenwoordig zit de zang niet meer helemaal in de midden.
(vaak wel het origineel, maar de dubbing ofzo niet.)
en de reverbs (bij Kate winslet al helemaal) zijn tegenwooridg allemaal stereo dus die zorgen er toch voor dat je niet vlekkeloss kunt weghalen.
my 2 cents...
Maar zoals al gezegd: tegenwoordig zit de zang niet meer helemaal in de midden.
(vaak wel het origineel, maar de dubbing ofzo niet.)
en de reverbs (bij Kate winslet al helemaal) zijn tegenwooridg allemaal stereo dus die zorgen er toch voor dat je niet vlekkeloss kunt weghalen.
my 2 cents...
Verwijderd
Tja.. reverb hou je inderdaad over.. en ik moet zelf zeggen dat ik nog nooit een plugin of iets dergelijks gehoord heb die van de muziek nog iets fatsoenlijks overlaat. Het klinkt eigenlijk altijd brak en dat terwijl de stem vaak lang niet helemaal weg is..
Ik zou kiezen voor een hele goede midi of gewoon live begeleiding..
Ik zou kiezen voor een hele goede midi of gewoon live begeleiding..
Pagina: 1