Toon posts:

Probleem met P4T-E en 1.8 GHz please help !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de afgelopen dumpdag een P4T-E moederbord en een 1.8 GHz Northwood met 512 Rimm gekocht en op zich draaid het best goed.

Alleen als ik de fsb omhoog gooi,loopt mijn pc bij de boot vast. mijn muis (microsoft intelli explorer)begint dan vet te knipperen en op het beeld staan halve woorden.
als ik mijn muis er uit gooi is met de usb aangesloten loopt hij wel door alleen niet echt stabiel. met Unreal Tournament bijvoorbeeld loopt hij na ongeveer 2 min vast en mag ik resetten

WAT doe ik hier fout of is er iets mis met mijn cpu of moederbord ik gebruik de standaard cooler van intel die bij de cpu geleverd werdt moet genoeg zijn.
heb dit probleem bij alle waarde van de FSB boven 100 (ook als ik een gewone muis gebruik in ps2)

wil niet eens verder dan 122 dus moet volgens miijn wel kunnen lukken .

Verwijderd

Topicstarter
is er dan niemand die hier iets van af weet

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Core voltage omhoog?

Verwijderd

damn zelfde probleem hier check specs beneden, met een fsb van 108 (in de bios) duurt het even maar start tie wel op met 110 niet meer :(

stomme muizen ook altijd

Verwijderd

zal wel offtopic zijn maar ja, verkoop die rotzooi en koop AMD, daar kun je wat mee ;)

Verwijderd

ban voor hem /\

verder vcore, koeling en mischien cas latency's geheugen.

bios update kan ook een optie zijn....

ook pci/agp/mem devider moet je ff naar kijken

ow ik zie dat meneertje herrtod hier nieuw is... LEES EEN PAAR FAQS DOOR DWAAS

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Hoeveel Watt is je voeding ? Misschien dat die het niet trekt.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Op dinsdag 26 februari 2002 17:03 schreef HerrTod het volgende:
zal wel offtopic zijn maar ja, verkoop die rotzooi en koop AMD, daar kun je wat mee ;)
Zelden zo'n ongenuanceerde reply gezien.
Liever niet meer doen, en nu ben ik vriendelijk ja.
Op dinsdag 26 februari 2002 17:13 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
ban voor hem /\
Ok dat maak ik wel uit :)
ow ik zie dat meneertje herrtod hier nieuw is... LEES EEN PAAR FAQS DOOR DWAAS
Hier kan ik je een NOW voor flamen voor geven.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb dezelfde configuratie en geen problemen met overklokken. Zelfs mijn geheugen loopt op 533MHz. Ik heb een Logitech MouseMan OEM op USB en geen problemen. Het systeem is stabiel in 3DMark en (te ;)) lang MOHAA spelen.

Voltage 1.65v
Koeler standaard Intel Box

Edit --------------

Ik gebruik BIOS 1005

Verwijderd

wat ik bedoel, en als je nadenkt is het duidelijk, is dat je met AMD veel meer kunt spelen, en dus ook met je FSB. En effe zonder flauwe kul en P4 flame, de laatste tijd hoor ik van heel veel mensen dat ze problemen hebben met P4, kan er ook niks aan doen maar het is zo... als je wilt OC'en dan begrijp je toch dat het moeilijk gaat met een P4

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 17:30 schreef Phreak het volgende:

[..]

Zelden zo'n ongenuanceerde reply gezien.
Liever niet meer doen, en nu ben ik vriendelijk ja.
[..]

Ok dat maak ik wel uit :)
[..]

Hier kan ik je een NOW voor flamen voor geven.
Jerry, Jerry, Jerry >:)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle aandacht ga mrg kijken wat ik er mee kan en anders toch terug met het bordje ik heb een full tower van mycom 300 watt

Verwijderd

aan de voeding zal het niet liggen, tenzij je een peltier er op hebt ;) maar dat zal wel niet het geval zijn, succes met de rest

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Ik heb dezelfde config, muis knippert verschrikkelijk en
de batt. zijn na 2 weken leeg.
Verder draait hier de toko tot FSB 115 prima. (op onboard sound na, maar die is reeds vervangen)

Probeer verder zoals eerder gezegt de core voltage iets op te voeren en houd goed de temp. in de gaten mbv. MBM 5 oid, Probe van Asus is niet echt betrouwbaar.

Verwijderd

temperatuur bij P4 viel wel mee, had dat filmpje van Tom tijdje geleden bekeken en die P4 liep netjes zonder cooler, vraag je je af hoe ze het doen...

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 21:02

Sjod

Ik ben goed luisterend

Je kunt heel makkelijk testen waar het aan ligt.

Zet je FSB op 133 Mhz en je CPU/Mem Ratio: 3:4
Moet je wel bios versie 1005 hebben anders hapert je geluid.

Als hij het nog nog niet doet dan ligt het aan je bord anders aan je cpu.

Oh, ja je hoeft vaak niet bij een winkel aankomen met de klacht dat het overklokken niet goed werkt, denk nie dat ze je dan een ander geven.

p.s. welk merk geheugen heb je

Verwijderd

Topicstarter
ik heb Rambus geheugen van Samsung originele
en ik breng hem terug met de rede dat iker niet tevreden mee ben dit is toch mogelijk heb het al eerder gedaan bij mycom je moet het wel binnen 8 dagen tot die tijd probeer ik van alles in ieder geval.

Verwijderd

tha_Godfather, misschien moet je niet zo'n al te hoge verwachtingen hebben met het OCen van je Intel proc. Met de gewone luchtkoeling zal je niet al te ver komen, en tenzij je waterkoeling aan je Intel hangt, zou ik maar gewoon tevreden zijn met 1,8 GHz.

HerrTod: jij hebt helemaal gelijk, AMD all the way baby!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het vreemde is dat ik hem samen met een vriend van mij heb gekocht allebij dezelfde specs bij hem loopt het perfect op 2.2 gig hij heeft alleen die dure logitech optical muis met toetsenbord en een geforce 2 en ik een geforce v6800 ddr

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 21:02

Sjod

Ik ben goed luisterend

Ik zal ,s kijkke morgen hoe hoog ik hem krijg

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

De P4B is beter geschikt voor overklocken maar heeft wel SD-ram

Asus ziet de P4T-E een beetje als een kleine server/power workstation board en daarom zijn ze voor stabiliteit gegaan.

Alle proemn in n drek

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 20:28
btw probeer nieuwer bios... dan gewoon load bios defaults daarna turbo defaults ofzo...

start een keer op en kijk hoe je systeem is.. als dat goed is moet je je proc op 133.3 laten lopen , vcore 1,7v ongeveer en de divider op 3:4 .. dan is alles standaard behalve je proc neit

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op dinsdag 26 februari 2002 23:21 schreef HerrTod het volgende:
wat ik bedoel, en als je nadenkt is het duidelijk, is dat je met AMD veel meer kunt spelen, en dus ook met je FSB. En effe zonder flauwe kul en P4 flame, de laatste tijd hoor ik van heel veel mensen dat ze problemen hebben met P4, kan er ook niks aan doen maar het is zo... als je wilt OC'en dan begrijp je toch dat het moeilijk gaat met een P4
Dit is bull... de beste overklokker is momenteel de P4 Northwood, echter zal een plank met DDR dus i845D wat verder gaan dan een met i850.

De DRCG's (RDRAM clockgenerators) op de P4TE zijn er in 2 smaken, je hebt de CYP en de betere ICS, als je de CYPs hebt kan je problemen krijgen met een hoge fsb aangezien deze gespecced zijn op 400Mhz, de ICSen zijn gespecced op 533MHz.

Misschien heb jij de CYPs en die vriend de ICSen.
Meer info hier [topic=394869/10/25]

Dus je kan wat me de dividers lopen spelen (AGP/PCI) moet echter wel met jumpers.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 07:02
Op dinsdag 26 februari 2002 23:21 schreef HerrTod het volgende:
Ik heb mijn p4 ook ge oc'd en het was retesimpel! *D Hij loopt superstabiel en geeft geen problemen! Ik vind het een beetje narrow minded om te zeggen dat alleen amd goed te oc'en is... |:( het is gewoon een kwestie van voorkeur!

Verwijderd

Herrtod,
OCen niet lukken met een P4 ? loop wandelen, N00b
ik draai een P4 1400 @ 1858 stabiel met factory cooler, nog nooit problemen mee gehad!

ps, hij boot tot op 1904 mhz, ff rekenen = 36% oc'ed!

• GreenPictures
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Het probleem met OC-en en een MS intellimouse explorer was toch redel;ijk bekend volgens mij... trek die er maar eens uit en probeer het dan maar eens en keer!

USB->PS2 convertortje wil ook weleens helpen.

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 12:20 schreef Sema het volgende:
Herrtod,
OCen niet lukken met een P4 ? loop wandelen, N00b
ik draai een P4 1400 @ 1858 stabiel met factory cooler, nog nooit problemen mee gehad!

ps, hij boot tot op 1904 mhz, ff rekenen = 36% oc'ed!
denk algemeen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel lang nagedacht deet echt pijn(na eerst nog eens van alles te hebben geprobeerd zonder resultaat) en tot de conclusie gekomen om alles toch maar terug te brengen en wachten op de moederbordjes die kunnen werken met enkele rimmetjes die pc4200 geloof ik ach ja over 2 maanden is er weer een beurs. heb het boeltje vandaag nog bij mycom terug gebracht waar ze het eerst niet wilde hebben (als je iets op de beurs koopt schijn je het alleen op te kunnen sturen als er iets mis is dus kan je niet met je spulen naar de winkel) maar de kerel was wel cool en ik heb mijn geld terug op naar de nieuwe beurs. ondertussen comand & conquer Renegade maar op mijn p3 spelen lukt ook nog aardig

bedankt allemaal voor de support.

• D-FENCE
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 23:58 schreef R0bby het volgende:
tha_Godfather, misschien moet je niet zo'n al te hoge verwachtingen hebben met het OCen van je Intel proc. Met de gewone luchtkoeling zal je niet al te ver komen, en tenzij je waterkoeling aan je Intel hangt, zou ik maar gewoon tevreden zijn met 1,8 GHz.

HerrTod: jij hebt helemaal gelijk, AMD all the way baby!
Heren lees dit reviewtje maar van onze zuiderburen!
[url="http://[url="http://www.born2oc.be/index.php?section=articles&article_id=250&page_id=1&Born2oc=0e556edbc9a9204c1a81af83ff4328ce[url]"]<a href="http://www.born2oc.be/index.php?section=articles&article_id=250&page_id=1&Born2oc=0e556edbc9a9204c1a81af83ff4328ce[url]""]http://www.born2oc.be/index.php?section=articles&article_id=250&page_id=1&Born2oc=0e556edbc9a9204c1a81af83ff4328ce[url]"[/url] target="_blank">[url="http://www.born2oc.be/index.php?section=articles&article_id=250&page_id=1&Born2oc=0e556edbc9a9204c1a81af83ff4328ce[url]"][url="http://www.born2oc.be/index.php?section=articles&article_id=250&page_id=1&Born2oc=0e556edbc9a9204c1a81af83ff4328ce[url]</a>"]http://www.born2oc.be/index.php?section=articles&article_id=250&page_id=1&Born2oc=0e556edbc9a9204c1a81af83ff4328ce[url]</a>[/url]
Ik stap binnenkort zelf over van AMD naar Intel.
C B-) B-) L HE!

Verwijderd

rare test, meestal komt het andersom uit, hier klopt dus geen reet van

maare, leuke case heb je, waar heb je dat LCD ding met de CPU en mem stats gekocht?

Verwijderd

Hmmmm die 1.8 zou te overclocken moeten zijn die 2.2 Northwood NIET, want met die core kan je volgens mij toch niet hoger dan 2.4 dus hoger zou ik niet eens proberen tenzij je graag een nieuwe wilt... Ik heb 1.8 Williamette die loopt redelijk stabiel op 2.0 en daarboven wordt de AGP/PCI te hoog en gaat de geluidskaart naar z'n moer, hoger dan 2.16 krijg ik m niet.

• JSI
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Op woensdag 27 februari 2002 12:39 schreef Tranced het volgende:
Het probleem met OC-en en een MS intellimouse explorer was toch redel;ijk bekend volgens mij... trek die er maar eens uit en probeer het dan maar eens en keer!

USB->PS2 convertortje wil ook weleens helpen.
M$ muis omgeruild voor een Logitrut op ps2 en
het werkt weer als een trein op hoge FSB snelheden!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op maandag 25 februari 2002 12:21 schreef Da_Godfather het volgende:
Ik heb op de afgelopen dumpdag een P4T-E moederbord en een 1.8 GHz Northwood met 512 Rimm gekocht en op zich draaid het best goed.

Alleen als ik de fsb omhoog gooi,loopt mijn pc bij de boot vast. mijn muis (microsoft intelli explorer)begint dan vet te knipperen en op het beeld staan halve woorden.
als ik mijn muis er uit gooi is met de usb aangesloten loopt hij wel door alleen niet echt stabiel. met Unreal Tournament bijvoorbeeld loopt hij na ongeveer 2 min vast en mag ik resetten

WAT doe ik hier fout of is er iets mis met mijn cpu of moederbord ik gebruik de standaard cooler van intel die bij de cpu geleverd werdt moet genoeg zijn.
heb dit probleem bij alle waarde van de FSB boven 100 (ook als ik een gewone muis gebruik in ps2)

wil niet eens verder dan 122 dus moet volgens miijn wel kunnen lukken .
Ik denk niet dat de muis het probleem is (ondanks je het noemt als mogelijkheid).

Heb je je geheugen timing al op 3 gezet ipv 4 (3xfsb ipv 4xfsp). Zelf vind ik het gek dat hij niet hoger gaat; zelf heb ik ook de P4T-E en die is (bij mij) zeer stabiel.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
Die explorers hebben vaker van dat soort vage problemen, mijne deed op een gegeven moment totaal Freaky, ik heb hem geruild tegen een Logitech Dual Optical :9~ Die rules, en ik heb nergens meer last van!
Pagina: 1