Toon posts:

VHS naar TV-in Geforce 3

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Asus Geforce 3 ti-200 Deluxe, nu wil ik een videoband digitaal maken, hoe doe ik dit?
videorecorder aansluiten op tv-in? met welk programma zie je dan je video op je pc, hoe zet ik het dan om naar mpg? (ik wil er uiteindelijk VCD van maken)
weet iemand goede links om me op weg te helpen?
T.I.A.

Verwijderd

Topicstarter
wil/kan niemand me dan opweg helpen???
ik snap er geen moer van

Verwijderd

Kijk eens naar dat u-lead programma dat je bij iedere asus kaart krijgt....daar moet je een end verder mee komen.

Verwijderd

Topicstarter
ok zal ik doen , maar hoe sluit ik die video aan op me tv-in

kep wel wat kabeltjes erbij gehad bij me kaart
maar welke is voor wat?

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

tjee.... hoe ziet die aantsluiting op je videorecorder eruit? als een scart dus. en op je videokaart? cinch of mini-din? ga ff naar je electroboer en vraag naar bijpassende kabeltjes. Of zoek hier ff op tweakers voor een voorbeeld.

OF, ipv zitten mekkeren van ik snap er geen moer van vertel ff hoe alles eruit ziet aan kabeltjes en aansluitingen. handleiding bij je kaart misschien? website fabrikant?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Beetje zaak van RTFM...

In de handleiding van die kaart staat netjes uitgelegd hoe of wat..

Kabels die je mist kun je bij de electronica boer halen..
Software die je mist, tja, gezien je manier van vragen..bezoekje aan de vobis of andere zaak waar ze je wel 't een en ander willen uitleggen en aansmeren..

Maar goed, ben de slechtste nog niet, dus even beknopte uitleg:

Je video-in is of SVHS-in (svideo-in) of composiet in..
S-video is een kabel met erin verschillende kleine kabeltjes..als je de aansluiting bekijkt zitten er een aantal kleine gaatjes in
Composiet is een tulp-stekkertje zoals dat in de volksmond heet, op de uitgang zit dan een rond busje met gat erin..

Als voorbeeld gebruik ik maar de composiet...

Op je video zit meestal een SCART plug, dit is brede plug met tig kleine gaatjes...er zijn scart kabels in de omloop die aan de ene kant SCART en aan de andere kant een aantal tulp stekkers hebben...deze zijn gelabeld met video-in, video-out, audio-in-l, audio-in-r, etc.
Nu neem je de video-out stekker en steek je in de video-in bus van je video-kaart

Dan op de computer installeer je zgn. capture software,meestal al meegeleverd door fabrikant van je kaart, maar o.a. het eerder vermelde Ulead maakt ook leuke software hiervoor..
Ook installeer je alle drivers voor je videokaart die BIJGELEVERD waren (dus van de fabrikant van jouw kaart niet die van de NVIDIA webpagina), hier zitten dan ook capture-drivers bij, en vaak een codec..
In de capture software kun je ergens de bron instellen en voila, je kunt beeld opnemen...

Komt uiteindelijk ook nog verhaal bij over geluid, maar dat laat ik maar aan iemand anders over...

Maar nogmaals...RTFM!

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

[topic=312254/1/25]

Daar vind je vast ook wel wat.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 25 februari 2002 14:25 schreef Dinictus het volgende:
[topic=312254/1/25]

Daar vind je vast ook wel wat.
Hmm, het gaat hiet over TV-in, niet TV-out. Wat voor aansluitingen zitten er eigenlijk op die videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
effe omhoog geschopt omdat ik er niet uitkom

ik heb 3 kabeltjes bij me Geforce 3 ti-200 deluxe:

1 lang kabeltje met aan allebei de kanten een ps/2 aansluiting zelfde als aan muis

1 kabeltje me aan allebei de kanten een gele tulpstekker

1 kabel met een gele kant en een zwarte kant, aan de gele kant is een aansluiting waar een tulp kabeltje inpast.
aan de zwarte kant is een plugje waar een ps/2 aansluitng inpast

wat moet ik hiermee???? wat is waarvoor, kan er nix over vinden in mijn Manuel

Verwijderd

Dat telkens schoppen is echt niet nodig. Je kunt hier erg veel zelf van uitzoeken en mocht je er dan niet meer uitkomen kan je hier aankloppen.

We gaan niet alles zitten uitleggen als er hele duidelijke sites over dit onderwerp zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.