Toon posts:

lichte streep in beeld :{

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kheb vorige week een Iiyama Vision Master Pro 454 (19") gekocht en een Matrox G550. Nu heb ik last van 2 lichte horizontale strepen in beeld. 1 op ongeveer 1/3 en 1 op 2/3 van mn scherm. Ze zijn er in alle resoluties en in alle refreshrates, hoewel het minder wordt als ik de resolutie verlaag.

Wat kan dit zijn? Een kapotte monitor of iets minder ernstigs? Kan ik er iets aan doen?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

OMFG. |:(

Dit zijn stabilizatie lijntjes. Hoort gewoon bij het ontwerp van je monitor. Is heel gewoon. Niet op letten.

(staat dit btw nergens in een FAQ :?) Anyways, nu weet je het.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Zijn heel gewoon? Kvind ze eigenlijk nogal vervelend... kun je ze niet uitzetten?

• Yucko

Yucko

Nee, deze zitten in je beeldbuis, dus als jij een manier vindt om ze uit te zetten (zonder de kast te openen, of door monitor uit te zetten) dan hoor ik dat natuurlijk graag :P

Maar ff serieus. Sorry voor die ietswat botte reply hierboven van mij, maar dit is echt een beetje een standaard vraag die volgens mij toch ff had kunnen oplossen via de search.

Monitoren die gebruik maken van oa. Trinitron hebben die lijntjes. Ikzelf heb het ook bij mijn CTX 1792UA schermpie (17") en geloof me, als je er niet op let, dan zie je ze echt niet meer (of iig, je stoort je er niet meer aan). Ze zijn er, en ze zullen er blijven. Zo is je beeldscherm nu eenmaal gemaakt.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
Iiyama gebruikt de sony Triniton buizen en ja die hebben die "streepjes". :r
De een kan ermee leven en een ander ziet ze en blijft ze zien en gaat zich daar aan ergeren. Vooral irritant met grafische werkzaamheden
Die streepjes waren voor mij de doorslag om absoluut geen Iiyama te nemen.

edit:

Tip: neem vooral geen donkere achtergronden op bijvoorbeeld je desktop....neem hele lichte achtergronden dan zie je ze minder..!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, ok... sorry dan maar ofzo :{

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 12:21 schreef TheBoneCollector het volgende:
Iiyama gebruikt de sony Triniton buizen en ja die hebben die "streepjes". :r
De een kan ermee leven en een ander ziet ze en blijft ze zien en gaat zich daar aan ergeren. Vooral irritant met grafische werkzaamheden
Die streepjes waren voor mij de doorslag om absoluut geen Iiyama te nemen.

edit:

Tip: neem vooral geen donkere achtergronden op bijvoorbeeld je desktop....neem hele lichte achtergronden dan zie je ze minder..!!!
Niet om het een of ander, maar ik vind dit dan toch een miskleun 1e klas van de ontwerpers.
Over kwaliteit gesproken :r

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb daarom niet gekozen voor z'n beeld scherm...

Vind die streepjes maar irritant, vooral in fotowinkel.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Yucko

Yucko

Op maandag 25 februari 2002 12:25 schreef Compeutje het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar ik vind dit dan toch een miskleun 1e klas van de ontwerpers.
Over kwaliteit gesproken :r
Wat nu miskleun? Het is gewoon een ontwerp. Er was toen geen andere manier bekend om het probleem op te lossen. En men wilde platte beeldschermen. Nou, dit was toen de beste oplossing.

Als je een tijdje met zo'n scherm gewerkt hebt, dan zie je het echt niet meer (je let er dan niet meer op).

Je kunt altijd nog terug naar je oude bolle viskom beeldscherm. :)

Ik weet niet of er al technieken zijn die deze steundraadjes (wat dat zijn het) niet meer hebben, want ik hou dit niet echt bij. (moet ik alleen maar huilen vanwege de relatief lage prijzen tov de prijs die ik destijds voor mijn monitor betaald heb :7)

Verwijderd

IMHO is het belangrijkste van een monitor het beeld dat ie geeft.
Als dat dus niet goed is, wat hiervoor de reden ook mag zijn, dan lijkt me dat een produkt, dat slecht zal verkopen.

Je mag toch van een merk als dit verwáchten, dat je goed beeld hebt? Per slot van rekening betaal je ervoor.

Ik zou het iig nooit kopen.

• Yucko

Yucko

Ga eens kijken hoeveel van de verkochte monitoren een Trinitron of een DiamondTron beeldbuis hebben. Best veel hoor.

Beeld is trouwens perfect. Het is alleen iedere keer de vraag of de einduser wel of niet kan wennen aan die streepjes.

Kijk, als je heel de dag met een witte achtergrond zit te werken is het btw al een heel stuk zichtbaarder dan bij bv. een blauwe achtergrond o.i.d.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Op maandag 25 februari 2002 12:22 schreef DeepFreezer het volgende:
Nou ja, ok... sorry dan maar ofzo :{
Nee dat hoeft niet. Maar zoals hierboven beschreven zijn die lijntjes normaal.

Ikzelf stoor me eigen d'r niet zo aan, maar als jij je eigen d'r wel aan stoort, zou ik de monitor terugbrengen als dat nog kan, want je moet d'r toch een paar jaar naar kijken.

Maar op zich is het een mooie monitor dus ik zou hem gewoon houden, die lijntjes, daar wen je vanzelf aan, op een gegeven moment zie je ze niet eens meer. :)

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Ik weet niet of er al technieken zijn die deze steundraadjes (wat dat zijn het) niet meer hebben, want ik hou dit niet echt bij. (moet ik alleen maar huilen vanwege de relatief lage prijzen tov de prijs die ik destijds voor mijn monitor betaald heb :7)
Ze zijn er wel, hierzo

One's never alone with a rubber duck.

Verwijderd

Diamondtron en trinitron beeldbuizen hebben inderdaad deze stabilisatielijntjes.
als je een hoge resolutie draait zie je ze niet meer.
deze monitoren zijn vooral geschikt voor zaken als dtp e.d.(monitoren zijn wat helderder, waardoor je beter foto's kunt beoordelen etc.daartegenover staat dat typewerk soms wat minder scherp kan zijn).
mocht je dit dus niet zoveel doen, kun je een andere monitor nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 12:57 schreef toermalijn het volgende:
Diamondtron en trinitron beeldbuizen hebben inderdaad deze stabilisatielijntjes.
als je een hoge resolutie draait zie je ze niet meer.
deze monitoren zijn vooral geschikt voor zaken als dtp e.d.(monitoren zijn wat helderder, waardoor je beter foto's kunt beoordelen etc.daartegenover staat dat typewerk soms wat minder scherp kan zijn).
mocht je dit dus niet zoveel doen, kun je een andere monitor nemen.
Kheb 'em nu al gekocht he :) En ik wen er wel aan, als ik maar weet dat het hoort. Ik vind het vervelend als het een fout is ofzo, maar aangezien er nix aan de hand is vind ik het prima :)

Dat van die hoge resolutie klopt trouwens niet helemaal, hoe hoger de resolutie hoe duidelijker is ze juist zie.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 13:47 schreef DeepFreezer het volgende:

[..]

Kheb 'em nu al gekocht he :) En ik wen er wel aan, als ik maar weet dat het hoort. Ik vind het vervelend als het een fout is ofzo, maar aangezien er nix aan de hand is vind ik het prima :)

Dat van die hoge resolutie klopt trouwens niet helemaal, hoe hoger de resolutie hoe duidelijker is ze juist zie.
Heb jij je monitor gekocht zonder eerst 'm de winkel te bekijken? Dat zou ik dus nooit doen.
Dan krijg je nl dit soort dingen, dat je niet weet dat er altijd 2 lijntjes op je beeld zitten...

Maar trust me, na een paar dagen zie je ze nog maar zelden (alleen wanneer dit soort topics omhoogkomen, dan ga je ze weer ff zoeken ;) )
Pagina: 1