Wie speelt spellen met FSAA??

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:53

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik vroeg me dus af wie zijn spellen speelt met FSAA enabled en welke videokaart je dan hebt. Ik heb een GF3Ti200 en speel bijna alle spellen in 1280*1024 16bit. Als ik nu FSAA aan zet, dan haal ik absoluut een lagere framerate en dat wil ik niet.

Jullie instellingen??

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Das ook logisch...

Full Screen Anti Alliasing rendert je beelden op veel hogere resolutie (intern) uit. Hierna wordt het terug gescaled zodat je het zaagtand effect minder hebt.

Dit kost nu eenmaal veel reken kracht.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik speel Delta Force Landwarrior op 1024 16 bit 2xfsaa.
Gf2 Ti.

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Beetje onzinnige post...

FSAA on = ALTIJD lagere framerates...(op huidige GeForce kaarten)

Ok merk je niet zo erg als je in 640x480 draait zeg maar maar zelfs dan lagere framerates...

Ikzelf kan prima spelen met FSAA op 2x in 1280x1024, framerates boeien me nou niet zo super veel, dit is op een GF2..

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Tuurlijk weet ik dat de framerate omlaag gaat als je FSAA aan zet. Maar ik vroeg me dus af wie een zijn framerate opoffert voor FSAA!?!?!

Ik dus niet, vind een hoge framerate absoluut belangrijk voor een goeie gameplay >:)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Maakt toch geen ruk uit of je nou 65 fps haalt of 99 fps, het blijft goed draaien,. Dus waarom FSAA in dat geval niet aan ?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op maandag 25 februari 2002 12:21 schreef Sandermvdb het volgende:
Tuurlijk weet ik dat de framerate omlaag gaat als je FSAA aan zet. Maar ik vroeg me dus af wie een zijn framerate opoffert voor FSAA!?!?!

Ik dus niet, vind een hoge framerate absoluut belangrijk voor een goeie gameplay >:)
Ok, volgende keer een duidelijkere vraag formulering.. :P

Ik doe het dus ook niet, game ook niet zo heel veel eigenlijk...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=8]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ja, ik ben bereid om de reso een tandje terug te zetten voor 4xAA jah. tuurlijk niet bij Aquanox. verschilt per spel. bij ouwe spellen is het ook eerder nodig want Wolfenstein ziet er zonder FSAA ook al geil uit.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sandermvdb;

ff een vraagje, jij hebt ongeveer hetzelfde systeem; kan je hier ff naar kijken ? [topic=421713/1/25]

• Dragon_Lee
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Op maandag 25 februari 2002 12:34 schreef NME het volgende:
Ja, ik ben bereid om de reso een tandje terug te zetten voor 4xAA jah. tuurlijk niet bij Aquanox. verschilt per spel. bij ouwe spellen is het ook eerder nodig want Wolfenstein ziet er zonder FSAA ook al geil uit.
Hmmm vraag me af of je niet "vooral bij Aquanox" bedoelt...mensenlief dat spel draait me iets te snel af en toe, controle is dan helemaal weg...nee spel was niets voor mij.. :)
FSAA x4 zou hier goed bij helpen lijkt me zo, had 't eigenlijk zelf eens moeten proberen, tja heb 't nu niet meer.

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Niemand :? , alleen als je even wil opscheppen hoe mooi het eruit ziet ofzow. Het is niet lekker speelbaar dat gaat dus ten koste van de gameplay.

Kenners weten waarom

Verwijderd

ik niet ;)

• Flipmo2K
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 13:35 schreef Da_RoNiN het volgende:
Niemand :? , alleen als je even wil opscheppen hoe mooi het eruit ziet ofzow. Het is niet lekker speelbaar dat gaat dus ten koste van de gameplay.
:?... Heb je je pilletjes wel geslikt?

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Ik vind het een beetje loos dat altijd bij een test van de videokaart ook getest wordt hoe goed FSAA is, als toch niemand dit gebruikt |:(

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ik zonder FSAA, trekt me GeForce DDR niet zo :P

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:58
Ik speel alle spellen in Quincunx AA. Dat kost ongeveer de kracht van 2x FSAA maar ziet er uit als 4X. Mohaa draait ook prima met Quincunx aan. En dat de Fps lager zijn merk ik niet, zijn toch wel hoog genoeg

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / RTX 5070 Ti

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Niels, ik heb naar je probleem gekeken, maar ik speel MOHA niet, dus ik weet ook niet wat het kan zijn.

Suggesties: service die loopt, HD swap, slecht geprogrammeerd........

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik speel o.a. Nascar Racing 4 met 2x AA (Smoothvision)... qua framerate maakt het bij mij niet zo veel uit (2/3 fps of zo bij 1024x768), maar qua beeldkwaliteit is het echt geweldig :)

*Edit aanvulling:*
Ik heb een GF3Ti200 en speel bijna alle spellen in 1280*1024 16bit.
Volgens mij zijn de nieuwe videokaarten bijna even snel op 16bit als op 32bit, waarom zet je dat niet aan?

En wat is het nut van AA als je maar op 16bit speelt? Dan heb je volgens mij nog flinke afwijkingen in kleuren, zodat de AA niet zo heel effectief/kleurtrouw meer is.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Ik speel soms met 4x FSAA in 1152*864, gaat nog wel redelijk in de nieuwere spellen (rond de 50~60 fps)

In CS echter gebruik ik het dus niet, dan zijn de letters niet meer te lezen :(

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Op maandag 25 februari 2002 13:41 schreef Flipmo2K het volgende:

[..]

:?... Heb je je pilletjes wel geslikt?
Nee

en jij ?

Kenners weten waarom