Hardware upgraden ook onder pc-privé?

Pagina: 1
Acties:

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik wil graag mijn computer upgraden met een nieuw moederbord en processor. Dit kost ongeveer 300 euro. Ik heb 2 jaar geleden voor fl 2700 deze pc gekocht. Zou ik die upgrade van de belasting af kunnen trekken?

Verwijderd

nee, je mag en kan alleen nieuwe PC's aftrekken van je belasting... dus het wordt gewoon het volle pond dokken ;)

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Zover ik weet, kun je die gewoon aftrekken als pc prive. Dit hebben we hier op mijn werk wel.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:18
Op maandag 25 februari 2002 12:03 schreef Ebbie het volgende:
Ik wil graag mijn computer upgraden met een nieuw moederbord en processor. Dit kost ongeveer 300 euro. Ik heb 2 jaar geleden voor fl 2700 deze pc gekocht. Zou ik die upgrade van de belasting af kunnen trekken?
Als het bedrag van aanschaf boven de Fl 2000,00 ligt kan je dit als aftrekpost opvoeren. Dit is in jouw geval niet het geval.

Ik kan verder in het verhaal niets lezen wat de upgrade met een pc prive project te maken heeft. Die pc was aangeschaft via een pc prive project, de upgrade niet.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Jelte is een sukkel en moet lekkur alles dokken. :9
Nee, Ebbie je kan de belasting nie oplichten.
Toch maar tijd voor een nieuwe compu? 8-)

Verwijderd

Tegenwoordig is er helemaal geen belastingvoordeel meer te behalen op pc prive. Wordt nu gewoon van het nettoloon afgetrokken, dus pc op afbetaling zonder rente...
Alleen nog fiscale aftrek voor hypotheken en studiekosten en natuurlijk ziektekosten mits 11,? procent van het inkomen. Dus misschien als studiekosten opvoeren dat ding, maar dan moet je dat wel aantoonbaar maken, als ze er om vragen...

Verwijderd

Tenzij er dit jaar iets is veranderd is de PC-Privé regeling dat je per 3 jaar NLG 5000 incl BTW mag spenderen aan computer (rand)apparatuur. Dit bedrag kan worden betaald met bruto salaris. Als je je upgrade wilt opvoeren als kostenpost op je belastingaangifte dan betwijfel ik trouwens of de PC-Privé regeling kan worden gebruikt. Welke apparatuur wel of niet mag is uiterst ruim gedefinieerd. Je zou de belastingdienst kunnen bellen, maar mijn ervaring is dat zij je ook geen doorslaggevend advies zullen geven. Ik heb ooit met ze gesproken over een "grijs item" ivm een PC-Privé project waarbij we een creatieve uitleg van de regeling wilden toetsen. Volgens de belastingdienst was onze oplossing niet mogelijk, maar na uitgebreid doorspitten van de PC-Privé voorwaarden bleek onze oplossing wel degelijk te kunnen. Mijn advies zou zijn: gewoon proberen. Mochten ze jouw PC post niet accepteren dan kan dat later nog worden teruggedraaid, maar in beide gevallen heb je niks te verliezen.
Pagina: 1