Toon posts:

PC'tje doet helemaal nix meer.. Hellup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb al een half jaar een oude pc draaien als server..
het is een intel celeron 333mhz met een intel mobo.
Hij heeft het altijd perfect gedaan tot vannochtend.

De processor word gekoeld door 2 van die harde schijf coolertjes.. Dit is koel genoeg maar de trilden hartstikke .. dus gaf herrie.. Nou haalde ik dus de kap van de pc eraf en stopte een stukke papier tussen die fans om het trillen te laten stoppen.

Ik loop hierna terug naar mn kamer en internet deed het niet meer. dus ik druk bij de server op RESET.. Maar niks gebeurde.. daarna pakte ik mn monitor en sloot die erop aan.. Maar bij het opstarten gebeurd er totaal NIKS. Fans gaan draaien + hd draait.. Maar geen piep helemaal niks

dit heb ik gedaan:
- 3d kaart verwisseld
- voeding verwisseld

Kan iemand me helpen? of is mn mobootje dood? :-(..

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mobo of processor denk ik.

Verwijderd

check de core van je proc is, en daarna het mobotje op zwarte vlekjes<- >:)

Verwijderd

Topicstarter
thx ik zal het proberen

Verwijderd

ik denk ook proc afgefikt. je kunt nog ff een tijdje uit laten staan en CMOS clearen enzo just in case ?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 12:22 schreef NME het volgende:
ik denk ook proc afgefikt. je kunt nog ff een tijdje uit laten staan en CMOS clearen enzo just in case ?
D8 ik ook al aan ja.. kep nu de battery eruit en zal zo ff de processor bekijken

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Waarschijnlijk is het inderdaad je processor die de geest heeft gegeven. Het is jammer dat je geen core temperatures hebt van die celeron toen ie het nog wel deed

Verwijderd

Topicstarter
yo er is wat leven in de brouwerij.. ik heb een reepje geheugen verwisseld en nu geeftie een hele lange piep!!!

wat kan dit wezen?

Verwijderd

Topicstarter
en het is ook niet 1 lange piep nee het blijft maar doorgaan

PIEEEEEEEEP
PIEEEEEEEEP
PIEEEEEEEEP

met kleine pauze ertussen

Verwijderd

Als ik jou was, schroef mobo en alles uit de kast leg het op een stoel van mij part sluit de voeding proc+koeling geheugen en videokaart aan en kijk wat hij doet, sluit daarna stap voor stap de rest aan!!!

Verwijderd

Topicstarter
oki.. kzal het doen :-)

Verwijderd

Topicstarter
heb nu aangesloten :

mobo+proc+koeling+vid kaart+ 1 reepje geheugen erin..

Maar ik krijg een reeks van lange piepen :'(

Verwijderd

En reset je BIOS nu is ff

Verwijderd

Topicstarter
Yo het werkt :).. 1 reepje geheugen was brak ben ik achter gekomen.. Heb nu nog 128 over. Maar dat is wel voldoende nog.. Koop binnekort wel een rammetje erbij

thx for the help
Pagina: 1