[DNS] subdomain instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dmnq
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-11-2025

dmnq

zonder klinkers

Topicstarter
Vroeger maakte ik een subdomain door middel van een .htaccess file. Nu heb ik mijn websites verhuisd naar een dedicated server met daarop slash als administratie software.

.htaccess files werken nu niet meer en mijn vraag is dus: hoe maak ik nu subdomains? Ik wil bijvoorbeeld http://admin.mijndomein.nl doorverwijzen naar http://www.mijndomein.nl/admin

Doe ik dat met een DNS record en zo ja, hoe dan?

Ik heb de search gebruikt maar ben nix bruikbaars tegengekomen. Misschien gebruik ik de verkeerde keywords?

Alvast bedankt!

Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zorg dat je een nieuw A record aanmaakt.
bijvoorbeeld admin.joudomain.nl
Laat deze naar het IP adres van je server verwijzen.
Laat dan je server kijken dmv hostheaders of dat .htaccess verhaal welk domain er op gevraagd word.

Tijd voor een nieuwe sig..

• dmnq

dmnq

zonder klinkers

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 11:47 schreef Koffie het volgende:
Zorg dat je een nieuw A record aanmaakt.
bijvoorbeeld admin.joudomain.nl
Laat deze naar het IP adres van je server verwijzen.
Laat dan je server kijken dmv hostheaders of dat .htaccess verhaal welk domain er op gevraagd word.
Misschien zeg ik nou iets heel doms hoor, maar...

Ik heb al een A record gemaakt in de DNS. .htaccess files werken niet. Zijn geblokkeerd ofzo? Dus hoe moet ik dan bepalen welk subdomain wordt aangevraagd?

En is het ook niet mogelijk om alle subdomains toe te laten, dus niet alleen: admin maar ook mail, bladiebla, etc... ?

Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)

Verwijderd

ja kan gebruik maken van dns wildcards *.blaat.com
en in apache aangeven zodra die url ingetikt word naar die directory moet kijken. d.m.v. virtualhosts das een optie en er zijn er meer....

• dmnq

dmnq

zonder klinkers

Topicstarter
Doordat er SLASH wordt gebruikt op deze bak zijn er volgens mij nogal wat beperkingen, zoals:
- niet handmatig virtualhosts aan kunnen maken
- niet handmatig dns entries aan kunnen maken

ik kan dus met het control panel geen *.mijndomein.nl A entry maken

Verwijderd

Als slash die mogelijkheid niet bied dan moet ik het voorlopig ff opgeven

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56

ThaDude

Hang Loose

Op maandag 25 februari 2002 12:46 schreef dmnq het volgende:
Doordat er SLASH wordt gebruikt op deze bak zijn er volgens mij nogal wat beperkingen, zoals:
- niet handmatig virtualhosts aan kunnen maken
- niet handmatig dns entries aan kunnen maken

ik kan dus met het control panel geen *.mijndomein.nl A entry maken
Weet je dit wel zeker? volgens mij kan je die wel aanmaken.
En waarom kan je dit niet meer handmatig doen dan? Omdat Slash het dan niet vind/kent?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• Jochem
  • Laatst online: 10:58
Ik weet niet hoor.. maar *.mijndomein.nl kun je echt niet naar een A record laten wijzen. Probeer eens een CNAME *.mijndomein.nl te laten wijzen naar de webservert.mijndomein.nl.

aldus:
code:
1
2
webservert.mijndomein.nl.  IN A aaa.bbb.ccc.ddd
*.mijndomein.nl.        CNAME webservert.mijndomein.nl.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Ik weet niet hoor.. maar *.mijndomein.nl kun je echt niet naar een A record laten wijzen. Probeer eens een CNAME *.mijndomein.nl te laten wijzen naar de webservert.mijndomein.nl.
Wildcard A records zijn volledig legaal. Als een CNAME mag is een A record ook toegestaan. Het enige wat niet mag is een MX record die naar een CNAME wijst, dat mag niet.

• Jochem
Op maandag 25 februari 2002 17:18 schreef igmar het volgende:

[..]

Wildcard A records zijn volledig legaal. Als een CNAME mag is een A record ook toegestaan. Het enige wat niet mag is een MX record die naar een CNAME wijst, dat mag niet.
Volgens mij gebruikt de hele wereld CNAMEs in MX records. Als er ergens MX 10 mailhost.mijndomein.nl komt het erg vaak voor dat deze resolved als noemmaareennaam.mijndomein.nl. Ik zal de RFC maar weer eens induiken.

Verwijderd

je ns mag geen CNAME zijn, ik denk dat hij dat bedoelt.

• dmnq

dmnq

zonder klinkers

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 15:13 schreef Jochem het volgende:

aldus:
code:
1
2
webservert.mijndomein.nl.  IN A aaa.bbb.ccc.ddd
*.mijndomein.nl.        CNAME webservert.mijndomein.nl.
als ik dit doe, dan zegt SLASH: domain name is invalid, het * dus

• Jochem
Als je dus blijkbaar met slash de subdomeinen kunt instellen dan maakt die * ook niet uit. Dan zet je toch gewoon je subdomeinen erin.

Alleen heb ik geen oplossing voor het probleem hoe je in apache dan je virtual hosts kunt configen.

Ik ken SLASH niet en ik weet ook niet wat je ermee kan. Maar blijkbaar je DNS en ik hoop ook je apache virtual hosts.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56

ThaDude

Hang Loose

Anders kijk je eens op het forum van PLESK Dit is hetzelfde en hier komen deze vragen vaker voor.

Ik ga aankomende week een server met Plesk krijgen dus..
Wie weet reply ik dan nog wel met de oplossing

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Pagina: 1