Toon posts:

Geforce3 TI200 problemen. :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Van beroep werk ik bij Costumer Services en ben ik gediplomeerd technisch informaticus.

(dit om bepaalde gebruikers domheden uit de weg te gaan)

Ik ondervind voortdurend het probleem dat mijn pc opnieuw opstart door mijn Geforce3 TI200 videokaart

Hieronder een aantal gegevens:

Mijn moederbord is volledig AGP 2.0 compatible en ondersteund deze videokaart.

Mijn moederbord is voorzien van de nieuwste BIOS revisie.

Ik heb mijn BIOS grondig bekeken aan de hand van alle opties. Alles staat default, behalve afwijkende zaken als PC133 RAM snelheid i.p.v default 100 etc. Ook heb ik de nieuwste drivers geinstalleerd voor alle randapparatuur en het moederbord (incl chipset drivers)dat ik heb.

Eventuele hints en trucs via de NVIDIA website heb ik al uitgeprobeerd of opgevolgd, alleen niks leidt tot een oplossing.

Moederbord: MSI K7T-turbo. (MS 6330 VIA chipset)
Processor : AMD ATHLON THUNDERBIRD 1,4 Ghz.
Netwerk : 3Com PCI kaart.
RAM : 768 133mhz SDRAM
Mouse : Logitech Optical

Ik heb ook gekeken voor eventuele video bios updates, deze kon ik echter nergens vinden.

Verder is mijn systeem voldoende gekoeld aan de hand van 1 processor koeler en 2 systeemkoelers.
(dit kan ik bekijken via een software tooltje, temperatuur is stabiel)

Een jongen die ik ken die toevallig ook dezelfde videokaart heeft aangeschaft ondervind hier ook cruciale problemen mee, deze heeft hij al eens omgeruild, maar het probleem bleef zich voordoen.

Ik dacht eerst dat het misschien incompatibaliteit met Windows XP Professional is, maar aangezien deze jongen Windows ME gebruikt en verder hardware matig een ander systeem als ik gebruikt sluit ik dat ook uit.

Als iemand toevallig hier een oplossing voor weet, zou ik deze zeer graag willen weten!

BVD voor de moeite....

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je moet ff XP vanaf die stomme reboot selectie afhalen... Is ergens in de properties van My Computer.

Dan kan je namenlijk het 'blauwe scherm' zien.

Het is waarschijnlijk de nv4_disp.dll die problemen geeft; had ik ook (Gf3 dlx)

Enige oplossing to nu toe ? : in system properties, computer, en dan standaard pc instellen... In plaats van ACPI (of zoiets)

Probeer ff, anders: nieuwe Nvidia drivers, of DX

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Misschien overbodig, maar ik neem aan dat je een goede >= 300W voeding hebt?

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Bas reinstall win xp vanavond ff misschien dat dat helpt! En de bovenstaande adviesen zijn ook slim om je in te verdiepen!

Greetzz ,Marc

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar mijn pc is al opnieuw
ge FDISKT /MBR, geformateerd en XP heeft keurig een nieuwe
NTFS partitie aangemaakt.

Ik heb ook een 300W voeding.

Dat vinkje van reboot pc bij system error stond ook al uit.

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt inderdaad dat het gaat om de nv4_disp.dll die problemen geeft. Ik heb fabrikants drivers, windows drivers en ook de nieuwste drivers via NVIDIA geprobeerd
(na uiteraard deinstallen (rollback etc)
(detonator drivers), dit mocht helaas niet baten :-(

Verwijderd

Probeer de plank ff in de kast van een vriend cq kennis en kijk als hij daar de zelfde problemen cq errors geeft.... Ikzelf heb de TI 500 ( wat je weet ) en heb dit nog nooit eerder gehad.. Snap het daarom opzich niet dus denk dat het aan de configuratie van je systeem ligt....

Miami (marc)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:00
Ik heb eerst ook heel veel problemen gehad met mijn Geforce3 Ti200 kaart icm mijn Tyan bord. Nu heb ik de Asus CUV4X-D aangeschaft en alles werkt perfect icm zowel Win2k als WinXP pro.

Dus geen problemen met DLLs. Echter wel met de verversing. Max 85 Hz terwijl het toch echt VEEL hoger kan. De reference drivers van NVidia brachten de oplossing.

:z

-

• SileX
  • Niet online
ok,

stel dan ff in dat je pc een 'standaard pc' is.

Rechterknop op My Computer, properties, dan je device manager, dan computer (uit het lijstje) en dan de drivers updaten; dwz: installeer 'standaard pc'

Dit heb ik ook gedaan en sindsdien geen crash meer... Het enigste is wel dat als je de pc afsluit, dat ie niet meer automatisch uit gaat :(

Iemand anders nog ?

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het vanavond ff proberen,

thanx tot duszover nielsvdp..

• SileX
  • Niet online
als je vanavond dit probeerd, en je hebt hulp nodig; kan je ff mailen: nielsvdp@xs4all.nl

:D

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
Hee ik heb hetzelfde gehad en ik heb hetzelfde mobo als jou. Wat ik heb gedaan is simpelweg de nieuwste detonators geinstalleerd. Niet de originele 23.11, maar de nieuwe Beta 27.42 te vinden op tweakers.

Verder is het belangrijk dat je je AGP Aperture size in je bios niet te hoog zet als je niet erg veel intern geheugen hebt. En je hebt een Athlon 1400 zeg je, probeer es gewoon 14x100Mhz te doen i.p.v 133. Ook kan je met NvmaX proberen om de Athlon Via fix aan te vinken.

Als dit niet allemaal werkt moet je denk ik eens een andere dimm proberen, want daar zou het ook nog aan kunnen liggen.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de info, ik heb die driver inmiddels gevonden, ga ik vanavond testen, maareh ik heb 768 Ram, dan kan die aperture de 128 toch zeker wel aan?

• SileX
  • Niet online
256 waarschijnlijk ook wel

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 12:09 schreef nielsvdp het volgende:
Dit heb ik ook gedaan en sindsdien geen crash meer... Het enigste is wel dat als je de pc afsluit, dat ie niet meer automatisch uit gaat :(

Iemand anders nog ?
Bij Power Options in Control Panel ff APM aanvinken, dan zet hij je PC wel weer uit.

Overgens helpt het op mijn systeem geen ruk (instellen standaard pc), die nv4_disp.dll blijft ellende geven, dus een algemene fix cq oplossing is het zeker niet :(

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
Idd kan het ook zijn dat je APM niet aan hebt staan. Of dat je hem wel aan hebt staan in de bios en de hd's enz zichzelf uitschakelen na een bepaalde tijd. Kijk eens of ie op precies hetzelfde moment altijd uitgaat of opstart.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:00
Ik moest trouwens de AGP op 2x zetten en daarna een software update doen in Windows om hem op 4x te zetten. Zonder dit ook problemen.

Verder de Aperture size op 64 MB.

-

Verwijderd

Alles werkt dus weer

Verwijderd

Hoop ik althans

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Na lang testen:

AGP op 2X
Aperture Size op 128 (8>

Dit loste bij mij de prob's op in WinXP. :7

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

Heb je wel de nieuwste via chipset drivers? versie v1.38 installeert niet, moet je handmatig doen! Ik zat vandaag er de halve dag mee te kloten omdat hij je standaart windows drivers terugzet. Die versie van de agp driver die daarin zat zou veel stabieler zijn, sinds hij weer werkt heb ik nog geen crash gehad (maar dat is niet zo lang :P )
Pagina: 1