Autoradio "Too Hot"

Pagina: 1
Acties:

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
'lo!

Gisteren draaide ik een nummer waar lekker veel bass in zit in mijn auto... Tis een gewoon standaard philips autoradiootje met cd speler erin.. er hangen 4 13 cm speakertjes aan..

Ik had de radio lekker hard staan (bass klonk gewoon lekker door die speakers ;)) Toen op een gegeven moment viel het me op dat de radio zachter ging spelen. toen ik hem daarna weer harder wilde zetten stond er opeens "Too Hot!" op het LCD scherm.. Nooooit eerder gezien :P

Radio word dus ergens te warm ( de versterker dus) dus er zit maar 1 ding op:

Die autoradio moet getweaked worden!

Er zit achterop wel een heatsink. Daar is dus wel op 1 of andere manier een fannetje op te bouwen ;) Kan ik hem ook zo schakelen dat ie aangaat wanneer ik de auto op contact zet? Achterop zit zo'n brede stekker met de verschillende uitgangen naar de speakers. Heeft iemand hier ook een schemaatje voor?

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Misschien moet je eens wat minder heftige dingen afgaan spelen op je Autoradiootje. Trouwens, met Linux kun je een mooi MP3 bakje bouwen van een 486. Monteer deze achterin je kofferbak, en een machtig mooi MP3 autoradiootje is geboren! ;)

edit:
FIRST POST

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Meestal gaat de voeding voor de radio pas aan als je het contact aan zet. Gewoon een fan op de voedingsspanning aansluiten zou het moeten doen.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:20
ff opletten: moderne autoradio's hebben vaak ook een continue-stroom voorziening (dus ook als contact uit staat). ff checken met multimeter of met handleiding auto(radio). enne een goeie fan zal wel werken denk ik. Wel ff fingerguard erop dattie geen kabels gaat vreten. :)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik zou d'r gewoon een versterker aan knopen :)

• Tweakod3x
Op maandag 25 februari 2002 11:24 schreef blissard het volgende:
ff opletten: moderne autoradio's hebben vaak ook een continue-stroom voorziening (dus ook als contact uit staat). ff checken met multimeter of met handleiding auto(radio). enne een goeie fan zal wel werken denk ik. Wel ff fingerguard erop dattie geen kabels gaat vreten. :)
Radio gaat uit als ik de auto van het contact afhaal, dus ik denk niet dat ie continu van stroom voorzien wordt...

iemand nog een idee hoe ik zo'n fan netjes op de heatsink zet??

Verwijderd

kleine gaatjes in de heatsink tappen .... dan fan erop schroeven ?

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op maandag 25 februari 2002 11:32 schreef Tweakod3x het volgende:

[..]

Radio gaat uit als ik de auto van het contact afhaal, dus ik denk niet dat ie continu van stroom voorzien wordt...

iemand nog een idee hoe ik zo'n fan netjes op de heatsink zet??
Ik denk het toch wel. Meestal is dit om de instellingen van de radio te bewaren ofzo. En vaak heb je ook een knipperend ledje als je het frontje verwijderd hebt ofzo.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

13 inch bestaat toch niet? het is of 12 of 15, (dacht ik)
maarre post eens fotows van die speakers, want volgens mij trekt geen enkele autoradio van dat kaliber speakers en dan zijn het er nog 4 ook. je moet aan een versterker lijkt mij

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op maandag 25 februari 2002 11:40 schreef AtomicShockwave het volgende:
maarre post eens fotows van die speakers, want volgens mij trekt geen enkele autoradio van dat kaliber speakers en dan zijn het er nog 4 ook. je moet aan een versterker lijkt mij
Zal wel 13cm zijn... hij heeft het over 4 stuks dus er zullen er wel 2 in de deur zitten en daar past 13" niet voor zover ik weet (zou er stoer uitzien btw :P)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik snap niet waarom die radio getweaked moet worden.
Stel, het zou je lukken om die radio koeler te krijgen zodat je die melding niet krijgt.
Denk je dat die melding er voor jan-met-de-korte-achternaam staat?
Nee, het is een beveiliging, omzeil die en je helpt die radio naar de knoppen. |:(

Geef nu gewoon wat geld uit aan een goede versterker, dat is goedkoper dan dat je een andere radio moet kopen. :)

Denk daar maar eventjes over na. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• jwbagger
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op maandag 25 februari 2002 11:42 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Zal wel 13cm zijn... hij heeft het over 4 stuks dus er zullen er wel 2 in de deur zitten en daar past 13" niet voor zover ik weet (zou er stoer uitzien btw :P)
in de deur?

gewoon onder je stoel monteren >:)

13" subs dan wel te verstaan :P

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op maandag 25 februari 2002 11:42 schreef Razorfist het volgende:

[..]

LOL inch is wel iets anders als cm he :D 12 inch, dat is 33cm doorsnee ofzo

• blissard
nonsense Basz2000. Als hij z'n radio beter koelt, dan kan die meer vermogen leveren (of hetzelfde over een langere periode) Nix magisch aan. Beter uitproberen met een fannetje van een 10 euro's dan gelijk een versterker van 200+ euro's kopen. Da's economischer.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 25 februari 2002 11:44 schreef bazs2000 het volgende:
Stel, het zou je lukken om die radio koeler te krijgen zodat je die melding niet krijgt.
Nee, het is een beveiliging, omzeil die en je helpt die radio naar de knoppen. |:(
Hoewel ik het nut ook niet helemaal zie, wil ik je erop wijzen dat de beveiliging niet omzeild wordt hoor, er wordt gewoon voor gezorgd dat de versterker niet te heet wordt, waardoor de radio het niet meer doet. Dat is wat anders dan de beveiliging eraf halen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op maandag 25 februari 2002 11:49 schreef blissard het volgende:
nonsense Basz2000. Als hij z'n radio beter koelt, dan kan die meer vermogen leveren (of hetzelfde over een langere periode) Nix magisch aan. Beter uitproberen met een fannetje van een 10 euro's dan gelijk een versterker van 200+ euro's kopen. Da's economischer.
bullshit dat ie dan meer vermogen levert, hij kan het misschien langer volhouden dat wel. ik zou er dan wel een 80mm fan inzetten en wat met heatsinks gaan prutsen

• Tweakod3x
Op maandag 25 februari 2002 11:44 schreef bazs2000 het volgende:

Geef nu gewoon wat geld uit aan een goede versterker, dat is goedkoper dan dat je een andere radio moet kopen. :)

Denk daar maar eventjes over na. :P
* Tweakod3x denkt na voor 0.318 sec..

ok klaar..

Een CPU is er toch ook niet voor gemaakt om overgeklokt te wrden.. Doet iedereen ook ;P

• Tweakod3x
Op maandag 25 februari 2002 11:40 schreef AtomicShockwave het volgende:
nee ok tis 13 cm :) zorrie :)

• blissard
Klopt. hij zal idd niet MEER vermogen leveren. Hij zal het echter wel langer uithouden op een hoger vermogen, da's eigenlijk wat ik bedoelde. Waar hij eerst continue (bijv.) 10 watt kon spelen. Speelt hij met met mod. bijv. 15 watt. Bruikbare vermogen neemt dus toch toe.

• Tweakod3x
Op maandag 25 februari 2002 11:37 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Ik denk het toch wel. Meestal is dit om de instellingen van de radio te bewaren ofzo. En vaak heb je ook een knipperend ledje als je het frontje verwijderd hebt ofzo.
Ok daar zit wat in. Maar in me oude auto (zelfde radio) had ik dus wel een knipperend ledje als ik het frontje eraf haalde. Dat heb ik dus nu ook niet ;) ledje blijft gewoon uit ;P

Pagina: 1