Toon posts:

Wat moet ik kiezen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuw systeem aan te schaffen. Echter blijf ik steken op de keus van HD.

Ik ben (was) van plan een 333A mobo te kopen (zodra deze uitkomt) met raid.

Echter begin ik te twijfelen wat ik nu moet doen, mijn keuzes:

- 2 x Maxtor 60GB (D740X, 7200rpm) en deze raid 0 (striping)
of
- 1 x WD 120GB (7200rpm) 8MB Cache (en dus geen raid)

Het gaat mij niet zozeer om de space, maar size does matter.

Wat ik allemaal doe op deze pc:
- Games
- Photoshop
- Ander werk

Ik heb nu een IBM HD (IBM DTLA 307060 HD; 60 GB), maar ik heb hier zulke slechte ervaringen mee, dat ik maar weer eens op een ander merk wil overstappen.

Dus nu wou ik graag jullie meningen horen hierover.

En zo gaat mij systeem er helemaal uitzien:
AMD Athlon XP 2000+ (1,67GHz) of wachten op de nieuwe processor van AMD die minder heet wordt, geloof .13 micron (of vergis ik me nu).
Moederbord 333A type (nog nader te bepalen)
512MB PC2100 DDR SDRAM (Dane-Elec)
512MB PC2100 DDR SDRAM (Dane-Elec)
Asus V8440 GeForce4 Ti 4400 128MB DDR
Lian Li Aluminium PC-60
Voeding: 431W, Enermax EG465P-VE
Yamaha CRW3200E 24/10/40 (Retail)

Overige spullen haal ik uit mijn "oude" 1 ghz tbird (SB Live 5.1, lan kaart, isdn, etc.).

Graag hoor ik jullie comments hier ook over.

Alvast bedankt...

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 08:39

Frenkpie

"Crocs Rule !"

nou ik zou voor 2x 60 gig gaan

raid0 is gewoon een stuk sneller dan 1 hdd....
mijn wd 20 gig hdd werd er 2x zo snel op bijna. zeker met fotoshop is snelheid toch wel belangrijk.

nadeel is denk ik dat er minder goede airflow is omdat je weer een ide kabel bij moet hangen.

Verwijderd

maar dan kan je altijd nog een cooler inbouwen, sluite me overigens aan bij het hierbovenstaand!

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 11:06 schreef 24hdownload het volgende:
- 2 x Maxtor 60GB (D740X, 7200rpm) en deze raid 0 (striping)
of
- 1 x WD 120GB (7200rpm) 8MB Cache (en dus geen raid)
Dan kun je er maar op los downloaden!!!

Verwijderd

Zou ook twee losse hd's nemen... Werkt veel makkelijker en sneller vind ik.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Beide? :P

Ik zou toch even kijken wat je op die PC doet, ik weet niet hoeveel belangrijke bestanden jij op je PC hebt staan, maar ik kan me nog wel herinderen dat ik al me gegevens kwijt was toen het de IDE kabel uit 1 HD viel (in Raid 0) en ik het niet doorhad ( :( )
Die snelheid is natuurlijk wel mooi :)

Verder heb ik zelf een goede ervaring met de service van WD (Die van Maxtor heb ik nog niet nodig gehad)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie ideeën... heh

Ik zelf had het ook niet zo op WD, maar tegenwoordig schijnt het toch aardig goed te doen...

[ff iets opzoeken]
http://storagereview.net/articles/200201/20020124WD1200JB_1.html

Toch toegeven dat het niet verkeerd is...
[/ff iets opzoeken]

En idd met raid 0 is er een kans op dataverlies als er bv. zoals in jouw geval iets verkeerd gaat met 1 hd of iets dergelijks. En aangezien dat ik nu al problemen heb met mijn IBM HD, ga ik toch maar niet over naar raid...

Btw zit nog steeds met die IBM HD te werken nu, lekker betrouwbaar, bv. ik installeer iets op een bepaalde partitie en gaat die me toch ff lekker ratelen...

En over dat "vet" downloaden op zo'n grote HD, das wel leuk, maar met ISDN is dat downloaden toch niet zo super hoor. ;P Maar gelukkig heb ik een maatje die @home connectie gebruikt en bijna nooit thuis is dus gebruik ik VNC om in te loggen op zijn pc en download ik daar alles wat ik nodig heb.. En het mooiste is dat hij het ook nog burned voor mij. ;)

Maar ja nogmaals bedankt voor de snelle reacties ;)

Michel
Pagina: 1